2018-07-08, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det vore värdefullt om du (utan att själv hamna i obekväm sits förstås) ville berätta varför du tror detta (av mig fetade)?
Bara en antydan från en ingripandepolis typ ”Vi fick några namn att fråga”. Anledningen till hen ringde min partner var att fråga om geocaching. Normalt jobbar hen med ett av vårs barn på annan ort så vi satte inte ihop med LW förrän på torsdagen.

Men när man tänker på det så blir det mer logiskt att dom häktade SD första vändan så fort (onsdagen). Betänk då att dom säkert inte går in i datorn det första dom gör. Sen när namnet SD dyker upp så är det inte så att dom springer över till honom direkt, utan viss fakta koll görs innan häktning och förhör.
Så jag TROR att en anhörig tipsade om namnet SD ganska direkt och målroboten sköts iväg.
Citera
2018-07-08, 12:17
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag uppfattar det som att du tänker precis tvärtom. Eftersom du redan misstänker SD så gissar du nu att det också var han som hade den senaste kontakten med henne.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Nej jag baserar det på utredarnas intresse för SD.
Hon har bevisligen i tråden haft kontakt med/chattat med fler den här kvällen.
Inklusive SD.
Han har erkänt detta.
Tycker inte du det ligger nära till hands att han är den siste som haft kontakt med henne?
Citera
2018-07-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det har jag ingen uppgift om men det borde de väl ha. Man kan ju tro att de haft kontakt via nätet.
Annars kan de väl fått fram samtalslista och se att de pratat med varandra.

Om det skulle vara SMS t.ex. så kan det vara lite knepigt å återställa dom om
dom är raderade, men jag vet ju inte mer än vad du har berättat.
Citera
2018-07-08, 12:19
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Jag vet än så länge inte mer än att han erkänt digital kontakt.
Citera
2018-07-08, 12:21
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Eller givetvis sms men som du skriver då blir det svårt att få fram innehållet men de ser att det funnits sms-trafik dem emellan men kanske inget innehåll
Citera
2018-07-08, 12:21
Medlem
Citat:
Jag vet än så länge inte mer än att han erkänt digital kontakt.

Ok. Tack.
Citera
2018-07-08, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vill EnGodTanke leda tankarna till Hokus Pokus (CO Hairy Potter?) när hen skriver Mysterious man som en av möjliga GM?
Absolut inte. Jag tror inte någon ny eller befintlig cache ligger med i det troliga scenario. Men å andra sidan vet vi inget om det, men ingen baktanke där av mig.

Den mystiska man är inte jsg som nämnt eller fört in på spelplanen. Men vill gärna veta mer om honom!!!
Citera
2018-07-08, 12:23
Medlem
Citat:
Eller givetvis sms men som du skriver då blir det svårt att få fram innehållet men de ser att det funnits sms-trafik dem emellan men kanske inget innehåll

Så kan det vara.
Citera
2018-07-08, 12:25
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Funderar på just det faktum att SD sitter skäligen och att polisen internt är säkra på honom.

Jag skrev tidigare dom kriterier han sitter på, och det är ju lite lull lull. Ingen teknisk bevisning presenterades vid någon av dom två förhandlingar, som åklagaren ändå ville få till sannolika skäl.

Nu har massa vatten runnit under broarna och dom borde vara väldigt mycket närmare sanningen. Rättsmed har dock fortfarande inte släppt kroppen.
Analyserna från NFC trillar in och det borde peka åt nått håll.

Är det mot SD, så borde dom ta in honom då och då på förhör och höra honom hur han förklarar det dom hittar, OM det pekar på honom. Han är ju redan varse att han är under lupp.

MEN... om dom börjat fundera på en annan GM så ligger dom nog lågt utåt. Låter SD vara skäligen så slipper dom frågor och press från pressen, medan dom jobbar med att tolka analyssvaren och sätta dom i sitt sammanhang. Kanske övervakar med.

En annan sak som får mig än mer konfunderad är att det brukar komma ett ”misstankarna har förstärkts”, men det kommer bara att dom jobbar på fallet. Vill dessutom minnas att åklagaren nämnde åter ”brett”, men det jan vara en gammal minnesbild och inte från senaste uttalandet.

Kanske bara är en tidsfråga tills MGM (SD?) plockas in och får fler frågor att besvara från fhl som då sitter med bevisade fakta som utretts. Först kanske de ska ha lite semester (sista var ironi).
Citera
2018-07-08, 12:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Absolut inte. Jag tror inte någon ny eller befintlig cache ligger med i det troliga scenario. Men å andra sidan vet vi inget om det, men ingen baktanke där av mig.

Den mystiska man är inte jsg som nämnt eller fört in på spelplanen. Men vill gärna veta mer om honom!!!

Jag bara undrade eftersom CO till Hairy Potter är gift.
Citera
2018-07-08, 12:30
Medlem
Citat:
Vad får du 23:09 ifrån?
Norgechatten
Citera
2018-07-08, 12:32
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Norgechatten

Nu kanske jag är förvirrad men var det inte Etthuspalandet (eller liknande användarnamn) som chattade om Norge ca 22:47?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in