Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Bara en antydan från en ingripandepolis typ ”Vi fick några namn att fråga”. Anledningen till hen ringde min partner var att fråga om geocaching. Normalt jobbar hen med ett av vårs barn på annan ort så vi satte inte ihop med LW förrän på torsdagen.
Men när man tänker på det så blir det mer logiskt att dom häktade SD första vändan så fort (onsdagen). Betänk då att dom säkert inte går in i datorn det första dom gör. Sen när namnet SD dyker upp så är det inte så att dom springer över till honom direkt, utan viss fakta koll görs innan häktning och förhör.
Så jag TROR att en anhörig tipsade om namnet SD ganska direkt och målroboten sköts iväg.
Tack för ditt svar!
OM det skulle vara så att anhörigas eventuella farhågor och uttalanden vad gäller SD som möjlig ”förövare” var det första polisen matades med när LW konstaterats vara frånvarande, kan det ha varit på gott och ont, tänker jag. Om SD är GM så är det ju fantastiskt värdefullt att utredarnas blickar raskt riktades mot honom, menar jag. Om SD inte är GM är det olyckligt att de eventuella tipsen möjligen kan ha utlöst ett tunnelseende (med endast SD i fokus) hos polisen, funderar jag. Jag hoppas och tror dock att utredarna är öppna för ett brett och vidsynt tänkande kring GM.