2018-07-08, 12:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nej jag baserar det på utredarnas intresse för SD.
Hon har bevisligen i tråden haft kontakt med/chattat med fler den här kvällen.
Inklusive SD.
Han har erkänt detta.
Tycker inte du det ligger nära till hands att han är den siste som haft kontakt med henne?
Ja, förutsatt att man tror att han är GM ligger det naturligtvis nära till hands. Annars inte.

Sedan behöver det ju inte vara den hon chattade med sist som dödade henne. Det behöver inte ens ha varit någon av de som chattade med henne.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-08 kl. 12:36.
Citera
2018-07-08, 12:34
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, förutsatt att man tror att han är GM ligger det naturligtvis nära till hands. Annars inte.

Handen på hjärtat vad tror du själv?
Citera
2018-07-08, 12:36
Medlem
Citat:
Har ingen anledning att misstro källan
Ett vittne ska dessutom ha sett SD ute och gå den aktuella tidpunkten
Äntligen lite NY info!! Så det finns ett vittne alltså? Som sett SD på kvällen?
Citera
2018-07-08, 12:38
Medlem
Citat:
Nu kanske jag är förvirrad men var det inte Etthuspalandet (eller liknande användarnamn) som chattade om Norge ca 22:47?
Ja det är den uppgiften jag också minns, men ser att godatanken har skrivit om 23.09 tidigare också. Men det ger ändå ett tidsfönster på ca:20 minuter om det stämmer med det senare klockslaget och uppgifterna om skrik kl.23.30-23.35
På den tiden hinner man göra mycket
Citera
2018-07-08, 12:39
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Äntligen lite NY info!! Så det finns ett vittne alltså? Som sett SD på kvällen?

Ja enligt källa så ska en granne ha sett SD ute och gå
Citera
2018-07-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Sedan behöver det ju inte vara den hon chattade med sist som dödade henne. Det behöver inte ens ha varit någon av de som chattade med henne.
Tror du mer på en random mördare eller vad är din mest sannolika teori? Eftersom du så starkt motsätter SD som GM.
Citera
2018-07-08, 12:41
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ja det är den uppgiften jag också minns, men ser att godatanken har skrivit om 23.09 tidigare också. Men det ger ändå ett tidsfönster på ca:20 minuter om det stämmer med det senare klockslaget och uppgifterna om skrik kl.23.30-23.35
På den tiden hinner man göra mycket

Nu vet man ju inte om LW chattat 23:09 via mobilen?
Då kan hon varit ute.
Jag har tänkt i banor att hon satt hemma och chattade men kan ju lika gärna gjort det ute via mobilen
Citera
2018-07-08, 12:45
Medlem
Citat:
Mycket intressant info!! Kan ju inte vara en slump återigen.
Citera
2018-07-08, 12:45
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Bara en antydan från en ingripandepolis typ ”Vi fick några namn att fråga”. Anledningen till hen ringde min partner var att fråga om geocaching. Normalt jobbar hen med ett av vårs barn på annan ort så vi satte inte ihop med LW förrän på torsdagen.

Men när man tänker på det så blir det mer logiskt att dom häktade SD första vändan så fort (onsdagen). Betänk då att dom säkert inte går in i datorn det första dom gör. Sen när namnet SD dyker upp så är det inte så att dom springer över till honom direkt, utan viss fakta koll görs innan häktning och förhör.
Så jag TROR att en anhörig tipsade om namnet SD ganska direkt och målroboten sköts iväg.

Tack för ditt svar!
OM det skulle vara så att anhörigas eventuella farhågor och uttalanden vad gäller SD som möjlig ”förövare” var det första polisen matades med när LW konstaterats vara frånvarande, kan det ha varit på gott och ont, tänker jag. Om SD är GM så är det ju fantastiskt värdefullt att utredarnas blickar raskt riktades mot honom, menar jag. Om SD inte är GM är det olyckligt att de eventuella tipsen möjligen kan ha utlöst ett tunnelseende (med endast SD i fokus) hos polisen, funderar jag. Jag hoppas och tror dock att utredarna är öppna för ett brett och vidsynt tänkande kring GM.
Citera
2018-07-08, 12:46
Medlem
Citat:
Hade varit intressant att veta tidpunkt på den promenaden och var han sågs. Och givetvis om han kanske också hörde några skrik (ironi)
Citera
2018-07-08, 12:47
Medlem
Citat:

Kan denna granne vara UW eller NW?
Citera
2018-07-08, 12:47
Medlem
Citat:
Nu vet man ju inte om LW chattat 23:09 via mobilen?
Då kan hon varit ute.
Jag har tänkt i banor att hon satt hemma och chattade men kan ju lika gärna gjort det ute via mobilen
Är det bekräftat att sista chattkontakten var 23:09? Jag har även läst att det skulle varit runt 22:47...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in