Citat:
Ursprungligen postat av
Pajosv
Ja, det finns otaliga exempel på att kroppar flyttas. Man har ihjäl någon i hastigt mod och står plötsligt där med en död kropp i en bostad i villaidyllen. Då vill man inte att grannen knackar på dörren för att låna lite socker. Det blir lite dålig stämning då...
Häromåret var det en ung kvinna (i mellan Sverige) som hade ihjäl en annan kvinna i någon slags relationsdrama. Om jag minns rätt så påbörjade hon en så kallad transportstyckning och tog med kroppen i sin bil för att dumpa kroppen vid något grustag eller vad det nu var.
Kan det vara så att MP är på annan (hittills okänd) plats/ort och att GM placerade LW på FP för att få alla att tro att hon mördades i det egna bostadsområdet? GM:s alibi skulle kanske t.o.m. kunna vara hens egen mobil som pingades nära MP? Med detta menar jag att GM:s mobil av någon anledning hade ”naturliga skäl” att befinna sig just där och då. Att telefonen i det närmaste ”borde” ha varit på (den för oss okända) MP, eller i närheten av den, kanske?
Vilda spekulationer från min sida, förmodligen sprungna ur frustration över informationsbrist.