2018-07-08, 11:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
MGM nekar väl till att ha träffat henne just den sena kvällen?
Jag har ingen aning om när de (enligt SD) skall ha träffats senast. Du får fråga 'flixa81' som tydligen har insyn i utredningen.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-08 kl. 12:02.
Citera
2018-07-08, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Med all respekt för att detta är ett forum (och vis av erfarenhet) så ska man nog akta sig att döma någon på förhand vilket upprepat gjorts. Märk väl att det gäller att kunna skilja på spekulationer, möjliga scenarion altrenativa GM och att med i dags dato kategoriskt döma någon.

Oskuldspresumtion
Den grundläggande rättsprincip som innebär att den som är misstänkt för ett brott ska betraktas som oskyldig till dess att motsatsen har bevisats.

https://www.aklagare.se/ordlista/o/oskuldspresumtion/
Du snoris, tycker du kan ge dig med att försöka läxa upp andra här i tråden. Du har bl.a kallat folk för avarter m.m
Vet mycket väl att man anses oskyldig tills man är dömd! Det är ju inte så att jag är bakom flötet direkt..Men nu är det på det viset att jag tror SD de facto är GM och det har jag rätt att uttrycka lika mycket som du uttrycker dina tankar här
Citera
2018-07-08, 12:03
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur pålitlig bedömer du den källan.

Har ingen anledning att misstro källan
Ett vittne ska dessutom ha sett SD ute och gå den aktuella tidpunkten
Citera
2018-07-08, 12:05
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det intressanta i den här nya informationen hade varit att veta vad som sades i den kontakten..Om det är orsaken till att ögonen så snabbt riktades mot SD. Kan det återigen ha varit någon form av hot som gjorde att de tog in honom på onsdagen

Jag GISSAR på att den senaste kontakten hon hade var med SD.
Därav misstanken mot honom.
Citera
2018-07-08, 12:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tror inte det var den senaste. OM det var SD som var senate digital kontakten efter 23:09 så minskas tidsfönstret dramatiskt för att han är GM.

Vad får du 23:09 ifrån?
Citera
2018-07-08, 12:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
MGM nekar väl till att ha träffat henne just den sena kvällen?

Ja han nekar till att träffat henne. Men har erkänt digital kontakt
Citera
2018-07-08, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Du har rätt där, dödsorsaken gick inte att fastställa. Han vårdades dock för brännskador.

https://www.expressen.se/nyheter/kropp-hittad---misstanks-vara-linda-chen/

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/191735-mats-alm-linda-ar-dod

https://www.expressen.se/nyheter/lindas-kropp-lag-gomd-i-49-dagar/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmk14L/alm-jag-vaknade-bredvid-linda

Har för mig att ambulanspersonalen sa att det inte va så illa med honom,
det tog väl emot att elda på sig själv förstås

Har du läst tråden, den är tidvis riktigt underhållande mitt i allt elände?

(FB) Den blivande bruden är försvunnen. Linda Chen-fallet

Nu lämnar vi Mats Alm i den här tråden.
Citera
2018-07-08, 12:08
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vet ni om dom fått fram någon text också?

Det har jag ingen uppgift om men det borde de väl ha. Man kan ju tro att de haft kontakt via nätet.
Annars kan de väl fått fram samtalslista och se att de pratat med varandra.
Citera
2018-07-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Är det fakta eller en kvalificerad gissning?
Jag skulle kanske med gissa det, men sen sätter man sig in i det.
Digital övervakning, dom har troligen han mobil, då vad ska dom övervaka?
Hans bil är beslagtagen.
Att ordna span kostar enorma resurser.

Att tekniskt övervaka hans och hennes, kanske även JG:s sommarhus får dom nog inte göra, i alla fall inte hursomhelst?!

Sedan var dom ju rätt säkra att han skulle få vara kvar i häktet, sen plötsligt släpps han.
Dom kan ju iof övervakat HD en tid, och på så sätt fått med SD på köpet, dom viker inte länge ifrån varandra känns det som.

Det är fakta och inga gissningar. Man får gå ganska långt när det gäller att övervaka en misstänkt när det kan ge mer än två års fängelse. I detta fall så är samtliga kriterier uppfyllda. Och det är ett bra sätt att få fram mera bevis på.
Citera
2018-07-08, 12:09
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ja, det finns otaliga exempel på att kroppar flyttas. Man har ihjäl någon i hastigt mod och står plötsligt där med en död kropp i en bostad i villaidyllen. Då vill man inte att grannen knackar på dörren för att låna lite socker. Det blir lite dålig stämning då...

Häromåret var det en ung kvinna (i mellan Sverige) som hade ihjäl en annan kvinna i någon slags relationsdrama. Om jag minns rätt så påbörjade hon en så kallad transportstyckning och tog med kroppen i sin bil för att dumpa kroppen vid något grustag eller vad det nu var.

Kan det vara så att MP är på annan (hittills okänd) plats/ort och att GM placerade LW på FP för att få alla att tro att hon mördades i det egna bostadsområdet? GM:s alibi skulle kanske t.o.m. kunna vara hens egen mobil som pingades nära MP? Med detta menar jag att GM:s mobil av någon anledning hade ”naturliga skäl” att befinna sig just där och då. Att telefonen i det närmaste ”borde” ha varit på (den för oss okända) MP, eller i närheten av den, kanske?
Vilda spekulationer från min sida, förmodligen sprungna ur frustration över informationsbrist.
Citera
2018-07-08, 12:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag GISSAR på att den senaste kontakten hon hade var med SD.
Därav misstanken mot honom.
Jag uppfattar det som att du tänker precis tvärtom. Eftersom du redan misstänker SD så gissar du nu att det också var han som hade den senaste kontakten med henne.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-07-08, 12:13
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har ingen anledning att misstro källan
Ett vittne ska dessutom ha sett SD ute och gå den aktuella tidpunkten

Oj, ett vittne som hörts? Hoppas hen kunde se ansiktsuttryck, klädsel m m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in