Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
TACK för att du och Magica så ingående klargjort skillnaderna mellan APS och den mer allvarligt störda undergruppen som besitter egenskaper som endast återfinns hos psykopater.
Den mentalerkläringen som utfärdades av rättspsykiatrin sitter för överskådlig tid fästad vid Peter Madsen.
Som tidigare sagts av #develi väntar ett Nobel-pris på den forskargrupp som ev i framtiden hittar någon bot för psykopater.
Citat:
Ursprungligen postat av
pita55
Tack säger jag också , har funderat på hur de orkat ha sånt tålamod med att förklara för 2 individer som är otroligt dumma i hövet

Tack så mycket ni båda, tålamodet är det inget fel på

Framförallt #develi har ju genom vedertagen vetenskaplig forskning m.m försökt att pedagogiskt bota de faktarestistenta och de felaktiga påståenden som framförts som mycket påminner om 70-talsflum. Även jag gör vad jag kan och även flera andra som månar om att felaktigheter gällande psykopati m.m inte skall spridas i tråden. Peter Madsen är en psykopat av värsta sorten som tillsammans med andra grava störningar visat sig i detta fasansfullt brutala sexualsadistiska mord av Kim. Tänker t.ex på hur mekaniskt Peter Madsen svarade på varför han styckade Kims kropp: – 'Vad gör du med ett stort problem? Du delar upp det i några mindre.'
Det mekaniskt omänskliga. Ren ondska, utan minsta samvete, andra människors existensberättigande struntar han i. Han tar det han vill ha, det är HAN och SINA behov det gäller.
Här handlar det om en människa där en fasansfull ondska är "inbyggd", det är hans naturliga personlighet. Ondskan personifierad, ondskan som genomsyras av den ultimata egoismen, omänskligheten och empatilösheten. Totalt obotbar, totalt oemottaglig för någon behandling. Han är den han är, har ingen självinsikt och ser sig som någon som står högt över alla andra.
Jag säger som tidigare, Peter Madsen är ett onskefullt psykopatiskt monster - förklädd till människa.
Och så kommer han att förbli, därav en allvarlig fara för andra människor, för alltid.