2018-07-08, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Är helt med på att alternativa GM tas upp i tråden och förståelse för att en del inte kan tänka sig SD som utförare av mordet. Känner man en person har man ofta svårt att tro att denne kan vara kapabel till sådana hemskheter, det beteendet ser man väldigt ofta hos anhöriga, vänner och bekanta. Men gällande dessa alternativa GM, tror ni inte att dessa har blivit synade? 400 förhör har väl hållts och då borde ju något isf peka på någon annan misstänkt tänker jag..Deras alibin är säkert uppkollade och som jag tror täta. Det är väl inte så att åklagaren anför något personligt vendetta mot SD som gör honom misstänkt, det tjänar hon ingenting på utan snarare tvärtom då hon hamnar i den berömda skamvrån om så är fallet.
Vi kan vända på det.
400 förhör, ”jätte mycket teknisk bevisning” och inget band honom till gärningen under dom 10 dagar han satt (då var det högprioriterat att få fram bevis).

Det vi har på SD är dom gamla anmälningarna och att han KANSKE hade en fortsatt relation med LW...

Men hållet med, det finns en anledning till att han vart skäligen och det vet bara polisen, åklagaren och SD själv vad det är. Det gör att han ligger högt på min lista med!
Citera
2018-07-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Intervallskriken kanske beror på att LW:s benskada går upp under tumultet vid planket. När GM vill få henne att skrika mindre går hen totalt ott.

Detta, eller något liknade scenario låter troligt.

Att han tappat besinningen och snabbt ville tysta hennes skrik av oro att folk skulle uppmärksamma dem.

Vilken labil och obalanserad man. Stackars kvinna.
Citera
2018-07-08, 10:41
Medlem
Citat:
Detta styrker att resan till Norge gick av stapeln på onsdagen.
LW:s yngste son fyllde år på tisdagen.
Detta gör ju att vissas (bland andra mina) teorier att LW skulle resa bort på sonens födelsedag inte stämmer.

Under förutsättning att inte Norge-resan skjutits upp ett dygn när de övriga inte kunde få tag på LW...
Bra! Inget i deras loggar tyder på det. Hen vi pratat med sa inget om det heller, vilket borde framkommit, tycker jag. Har lite svårt att ställa en direkt fråga nu utan att outa mig eller min partner.
Citera
2018-07-08, 10:41
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Är helt med på att alternativa GM tas upp i tråden och förståelse för att en del inte kan tänka sig SD som utförare av mordet. Känner man en person har man ofta svårt att tro att denne kan vara kapabel till sådana hemskheter, det beteendet ser man väldigt ofta hos anhöriga, vänner och bekanta. Men gällande dessa alternativa GM, tror ni inte att dessa har blivit synade? 400 förhör har väl hållts och då borde ju något isf peka på någon annan misstänkt tänker jag..Deras alibin är säkert uppkollade och som jag tror täta. Det är väl inte så att åklagaren anför något personligt vendetta mot SD som gör honom misstänkt, det tjänar hon ingenting på utan snarare tvärtom då hon hamnar i den berömda skamvrån om så är fallet.

Men det är just sådana här "vändningar och vridningar" av alla inblandades uttalanden/loggar som de facto kan visa att det finns oklarheter eller motsägelser i deras uttalanden.

I ett första förhör kanske den förhörde klarar att hålla ihop sin story (t.ex. med hjälp av en anhörig/vän som ger ett till synes trovärdigt alibi) och personen läggs då åt sidan. Det är först när samstämmigheten gällande samtliga förhör kollas, som någon/några kallas in på ytterligare förhör då med fokus på mer ingående redogörelse.

Så på sätt och vis ägnar vi oss åt samma tillvägagångssätt här i tråden, och istället för personliga förhör får vi förlita oss på antingen postare som sitter inne med info, alternativt sådant som personer i BO's krets har skrivit i olika sociala medier. Och det sistnämnda ska inte förringas, eftersom folk mycket väl kan säga en sak i förhör, men att det finns brister och frågetecken i hur de uttalat sig på nätet om sina förehavanden.

Därför ska nog ingen, varken utredarna eller vi, i dagsläget utesluta att det kan finnas en alternativ GM.
Citera
2018-07-08, 10:46
Medlem
Jag har följt tråden från start men är inte insatt i varken geocaching, geografiska platsen (örebro) eller tyvärr har någon insyn i själva brottet via kontakter t ex, mer än det jag läst till mig via media (well..) och här. Jag tycker bara att allt är så oerhört sorgligt och vanvettigt att det bara måste klaras upp!

Jag vill uttrycka min beundran och peppa er som hängivet fortsätter ifrågasätta och analysera all slags information (ok den lilla som ges) , medias/polisens uttalanden, chattar, bekantas/kontakters uttalanden etc.
Även alla spekulationer ska inte underskattas! Om vi utgår ifrån att även polisen och andra berörda i fallet läser här så kan iakttagelser, skärmdumpar, loggar etc vara oerhört värdefulla då de isf inte kan ändras i efterhand (ännu en gång ev) utan att misstänkliggöras.
Utredarna kan hitta en pusselbit här som de missat, det kan plötsligt bli tydligt hur allt hänger ihop etc etc.

Sen kan man väl inte undgå att vissa folk här i tråden troligen har någon egen agenda, snurrar fast i egna värderingar och fokuserar på fel saker - liksom att det är oerhört trist att utredningen började så olyckligt med felprioriteringar från polisen - och varför de nu bytte ut stora delar av de först tillsatta.

så heja heja alla hjältar - vi vill alla att detta ska lösas! Extra tanke till barnen och övriga anhöriga som måste lida oerhört.

Ja jag måste avsluta med att jag finner det oerhört konstigt att hennes vänner obehindrat fortsatte geocacha, åka på semester o dyl när detta inträffade! Själv skulle man ju direkt ställa sig till förfogande för att ev vara till hjälp eller åtminstone bli så illa berörd att "allt" skulle frysa ett tag?
Citera
2018-07-08, 10:48
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nja, eller så försökte han elda upp den.

Det är korrekt att han försökte elda upp Lindas kropp, men jag har för mig att kroppen låg på ett annat ställe först, i bostaden om jag minns rätt.
Citera
2018-07-08, 10:49
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Mina 6st misstänkta GM är (ligger i min personliga rangordning om vem som är skyldig):
SD:
Han är enligt polisen skäligen misstänkt. Han har två anmälningar mot sig för 1,5 år sedan. Spaltmeter finns, så alla för och emot tror jag kommit upp till ytan, men det viktigaste är: Han KANSKE har fortsatt relationen med LW efter anmälningarna?!

ML - (m.g.l.):
- Kom hem från USA den helgen. Finns frågetecken om hans bilders datering.
- Han har haft en relation med LW en längre tid tillbaka enligt vissa?
- Var han gift då, och det vart skilsmässa av denna anledning?
- Enligt vissa hade han en relation under våren med LW, enligt andra bara kompisar.
- Dom geocachar mycket ihop och är tillsammans utanför geocaching.
- Dom reser tillsammans till Läckö eventet och bor ihop.
- Under Läcköeventet är LW intim (pussas och kramas) med BeholderX.
- ML blir "ursinnig" eller "mindre road" enligt vittnen när han förstår vad som pågår.
- ... Mer?

JH - BeholderX
- Har inlett en relation under våren med LW.
- Under Läcköeventet är LW intim (pussas och kramas) med BeholderX.
- Dom ska resa tillsammans till Norge.
- JH:s loggar under dagarna lördag till tisdag stämmer inte.
- Svävar på när det är avspärrat, för sa sig?
- ... Mer?

Mysterious man
- En man vi inte ska nämna här???
- Har en tilltrasslad tillvaro, otrogen med LW (detta ar aldrig nämnts på tråden annat än min fråga, vad jag vet).
- ... Mer????

Barn:
- Bor med sin far i den riktning där telefon pejlas.
Stått massa om anmälningar och dylikt här. Men inget konkret.

Exman:
- Bor nära.
- Bor i riktning där telefon pejlas.
- Har alibi enligt vissa (jobb på annan ort?)
- Kom till LW på morgonen, fast han hade jobb på annan ort?
- ... Mer?

Du menar att LW hade en Mysterius man utöver den senaste nära relationen (AL) eller är det något du antar?

Kan det vara så att Mysterious man är en återupptagen relation med SD och att det inte får talas om det till någon?
Senast redigerad av Honan6 2018-07-08 kl. 10:51. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-08, 10:54
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vi kan vända på det.
400 förhör, ”jätte mycket teknisk bevisning” och inget band honom till gärningen under dom 10 dagar han satt (då var det högprioriterat att få fram bevis).

Det vi har på SD är dom gamla anmälningarna och att han KANSKE hade en fortsatt relation med LW...

Men hållet med, det finns en anledning till att han vart skäligen och det vet bara polisen, åklagaren och SD själv vad det är. Det gör att han ligger högt på min lista med!

Enligt källa har SD haft digital kontakt med Lena den aktuella kvällen vilket han erkänt
Citera
2018-07-08, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men det är just sådana här "vändningar och vridningar" av alla inblandades uttalanden/loggar som de facto kan visa att det finns oklarheter eller motsägelser i deras uttalanden.

I ett första förhör kanske den förhörde klarar att hålla ihop sin story (t.ex. med hjälp av en anhörig/vän som ger ett till synes trovärdigt alibi) och personen läggs då åt sidan. Det är först när samstämmigheten gällande samtliga förhör kollas, som någon/några kallas in på ytterligare förhör då med fokus på mer ingående redogörelse.

Så på sätt och vis ägnar vi oss åt samma tillvägagångssätt här i tråden, och istället för personliga förhör får vi förlita oss på antingen postare som sitter inne med info, alternativt sådant som personer i BO's krets har skrivit i olika sociala medier. Och det sistnämnda ska inte förringas, eftersom folk mycket väl kan säga en sak i förhör, men att det finns brister och frågetecken i hur de uttalat sig på nätet om sina förehavanden.

Därför ska nog ingen, varken utredarna eller vi, i dagsläget utesluta att det kan finnas en alternativ GM.
Helt enig här, tycker dock att det gått så lång tid nu sedan mordet och utredarna har mest troligt (eller borde åtminstone) kallat in dem som skulle kunna vara intressanta i utredningen ett flertal gånger. De har nog kännedom om LW’s manliga bekanta likväl som vi har. De har tillgång till hennes dator gissar jag och ser ju där vilka som hon haft kontakt med. Men för alldel, bra med nya synvinklar om det mot förmodan skulle vara en annan GM
Citera
2018-07-08, 10:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Enligt källa har SD haft digital kontakt med Lena den aktuella kvällen vilket han erkänt

Det låter intressant.
Mail? Chatt? FB? IG?
Man undrar varför och om vad...
Citera
2018-07-08, 10:57
Medlem
Funderar på just det faktum att SD sitter skäligen och att polisen internt är säkra på honom.

Jag skrev tidigare dom kriterier han sitter på, och det är ju lite lull lull. Ingen teknisk bevisning presenterades vid någon av dom två förhandlingar, som åklagaren ändå ville få till sannolika skäl.

Nu har massa vatten runnit under broarna och dom borde vara väldigt mycket närmare sanningen. Rättsmed har dock fortfarande inte släppt kroppen.
Analyserna från NFC trillar in och det borde peka åt nått håll.

Är det mot SD, så borde dom ta in honom då och då på förhör och höra honom hur han förklarar det dom hittar, OM det pekar på honom. Han är ju redan varse att han är under lupp.

MEN... om dom börjat fundera på en annan GM så ligger dom nog lågt utåt. Låter SD vara skäligen så slipper dom frågor och press från pressen, medan dom jobbar med att tolka analyssvaren och sätta dom i sitt sammanhang. Kanske övervakar med.

En annan sak som får mig än mer konfunderad är att det brukar komma ett ”misstankarna har förstärkts”, men det kommer bara att dom jobbar på fallet. Vill dessutom minnas att åklagaren nämnde åter ”brett”, men det jan vara en gammal minnesbild och inte från senaste uttalandet.
Citera
2018-07-08, 11:01
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Det låter intressant.
Mail? Chatt? FB? IG?
Man undrar varför och om vad...

Vet inte vilket forum eller om det är via telefon men de har haft kontakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in