2018-07-06, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Äntligen någon som förstår. Jag har aldrig förstått det här med att man ska skjuta och kriga mot andra kriminella ifall målet är att tjäna pengar. Hade jag gått in i den kriminella branschen hade det sista jag gjort varit att börja tjafsa med "gangsters" märker jag att någon gjort mig fel så avslutar jag bara kontakten med den person. Visst, får kanske svälja hedern och kanske förlora en liten summa pengar men har iallafall livet i behåll och slipper problem. Den nya generationen verkar vara helt efterblivna och söker sig till problem verkar det som

Det markerade är exakt på pricken, om någon strulade med pengar så är det bara att skita i. visst du förlorar ett par lax eller så men jag såg det som att jag betalade för att slippa ett negativt element i min omkrets. 100% värt det

Men dom här grabbarna går ju all in och har inte ens en tanke på vit inkomst och stabilt familjeliv, skjuter och säljer ut varandra för småpengar, groupies som hoppar från kuk till kuk och får folk skjutna etc, helt annan värld
Senast redigerad av metoukor 2018-07-06 kl. 15:42.
Citera
2018-07-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Det markerade är exakt på pricken, om någon strulade med pengar så är det bara att skita i. visst du förlorar ett par lax eller så men jag såg det som att jag betalade för att slippa ett negativt element i min omkrets. 100% värt det

Men dom här grabbarna går ju all in och har inte ens en tanke på vit inkomst och stabilt familjeliv, skjuter och säljer ut varandra för småpengar, groupies som hoppar från kuk till kuk och får folk skjutna etc, helt annan värld
De här killarna är så unga att de knappt haft flickvän mer än ett par månader. De har ingen egen familj och kanske sover hos olika kompisar varje natt. Så fort de börjar slappna av, skaffa familj av eller bry sig om något annat i livet kommer de bli klippta av nya yngre killar. De har gjort så mycket skit mot andra så det är inte ens konstigt att många kommer vilja hämnas.
Citera
2018-07-06, 18:39
Medlem
StrainHunter021s avatar
Citat:
Om du tror att man måste bära skyddsväst och ha en pistol för att sälja droger förstår du inte dig på världen.

jag har sålt droger och känner massor med folk som säljer eller har sålt, inte en enda av dom äger varken skyddsväst eller pistol.

Det är när du går in i grupperingar som problemen kommer, då blir en killes problem allas problem

Och såklart hur och vem du säljer till, om du håller din kundkrets liten och enbart städade pålitliga äldre 30+ så får du noll problem, marknaden är så enorm i storstäderna att inga ögonbryn höjs.

Word!!🙌🏻
Kan inte annat än hålla med.. på alla punkter!
Citera
2018-07-06, 19:48
Medlem
Citat:
Om du tror att man måste bära skyddsväst och ha en pistol för att sälja droger förstår du inte dig på världen.

jag har sålt droger och känner massor med folk som säljer eller har sålt, inte en enda av dom äger varken skyddsväst eller pistol.

Det är när du går in i grupperingar som problemen kommer, då blir en killes problem allas problem

Och såklart hur och vem du säljer till, om du håller din kundkrets liten och enbart städade pålitliga äldre 30+ så får du noll problem, marknaden är så enorm i storstäderna att inga ögonbryn höjs.

Bullshit att en killes problem blir allas problem i dessa kretsarna. Kan du ens ge ett exempel på det?
Citera
2018-07-06, 21:33
Medlem
74TOZI74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollingBoner
Om det är av intresse så brukar motorfordon med registreringsnummer "SAS489" parkera i återvändsgränden på Ehrensvärdsgatan, 10 meter ifrån Galaxy.

- Enligt fordonsuppgifter är skylten "SAS489" stulen.
- Detta är ofta om nätterna, mellan ca 00.00 - 03.00.
- Högljudda - när dom pratar så pratas det ofta över varandra och första ordet i varje mening som kommer ut har likhet med hur gorillor låter. Ekar en bra bit.
Hur stavar du det ordet som låter som en gorilla?
Citera
2018-07-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashmall89
Bullshit att en killes problem blir allas problem i dessa kretsarna. Kan du ens ge ett exempel på det?

Är du helt tappad eller? vi ser det absolut hela tiden, om du inte kan få tag på tex mekky, då knäpper du hans kompanjoner istället.

ett konkret exempel är lejonen vs tensta 2013, då va det EN kille som bestämt sig för att inte pröjsa ett hegge röka och slutade med typ 10 skjutningar grupperna sinsemellan.

Vafan tror du poängen med att vara flera och samarbeta? att vara enade är styrka
Citera
2018-07-06, 21:59
Medlem
Citat:
Är du helt tappad eller? vi ser det absolut hela tiden, om du inte kan få tag på tex mekky, då knäpper du hans kompanjoner istället.

ett konkret exempel är lejonen vs tensta 2013, då va det EN kille som bestämt sig för att inte pröjsa ett hegge röka och slutade med typ 10 skjutningar grupperna sinsemellan.

Vafan tror du poängen med att vara flera och samarbeta? att vara enade är styrka

Nej tvärtom du som verkar vara det som jämför dessa med grabbarna från Tensta
Citera
2018-07-06, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashmall89
Nej tvärtom du som verkar vara det som jämför dessa med grabbarna från Tensta
På vilket sätt är de här annorlunda menar du?
Citera
2018-07-06, 22:28
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Äntligen någon som förstår. Jag har aldrig förstått det här med att man ska skjuta och kriga mot andra kriminella ifall målet är att tjäna pengar. Hade jag gått in i den kriminella branschen hade det sista jag gjort varit att börja tjafsa med "gangsters" märker jag att någon gjort mig fel så avslutar jag bara kontakten med den person. Visst, får kanske svälja hedern och kanske förlora en liten summa pengar men har iallafall livet i behåll och slipper problem. Den nya generationen verkar vara helt efterblivna och söker sig till problem verkar det som

Visst helt rätt tänkt. Du tänker som en svensk, problemet är bara att dessa individer inte tänker på det viset. Jag vill hävda att det inte är speciellt stor skillnad mellan den typ av gängkriminalitet vi ser i våra förorter och "vanlig" heders- och klankultur i valfritt MENA land. Det är hedern som betyder allt och mentaliteten och strukturen är densamma som i hemländerna. Det är därför du ser generationer av gängkriminella där sonen ärver faderns kriminalitet. Där hela släkter är kriminella och inte endast släktens "svarta får" som är fallet i svenska familjer. Det är därför alla projekt där man ska lära av något lyckat exempel i någon New York förort är dömda att misslyckas. Det är kristna svarta eller kristna latinamerikaner som utgör gängen där och det som funkar för dem kommer inte att funka för muslimska araber uppfostrade i heders- och klankultur. Det som händer i våra förorter går inte att förstå om man inte förstår hur heders- och klankultur i MENA länderna fungerar. Det här vill man såklart inte prata om från politiker och myndigheternas sida. I stället rabblar man upp de trötta harangerna om socioekonomiska klyftor, utsatta områden och arbetslöshet. Det har väldigt lite att göra med vanlig sociologisk vetenskap och mycket mer om kulturell och religiös tillhörighet.
Citera
2018-07-06, 22:43
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
När ni skriver att det är invandrare som skjuter för att de är just invandrare så gör ni det alldeles för lätt för er. Visst många av de kriminella är svenskfödda med invandrarbakgrund, det stämmer men orsakarna är komplexa och lösningarna med. Ni hoppas på att sd ska lösa alla era problem som någon slags frälsare men det kommer inte ske för verkligheten är inte svart eller vit. Ni måste orka tänka lite till!

Ja är det egentligen invandrare i rent byråkratisk mening. Andra, tredje generationens söner av invandrade från MENA är kanske en mer korrekt bild. Det borde om allt stämt med uppfostran, skola, m.m. bete sig som vilka svenskar som helst. Så är uppenbarligen inte fallet. Det är också orättvist att dra alla invandrare över en kam. Kineser, Indier, Sydamerikaner, Öst- och sydeuropéer är inte mer brottsbelastade än en vanlig genomsnittlig svensk. Nej ska du söka svaren för varför dessa kriminella gäng skiljer ut sig så tydligt så måste du söka svar i religionstillhörighet, du måste söka svar i klankultur och hederskultur.
Citera
2018-07-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
På vilket sätt är de här annorlunda menar du?

Stor skillnad. I Stockholm är grupperingen annorlunda i alla områden men i Malmö går man från grupp till grupp för att man känner den ena och den andra så man sviker varandra bakom ryggen helt enkelt
Citera
2018-07-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
precis detta ja menar onödiga bimbos som skapar osämja o rent utsagt vänder sina 10tals "gangsta" pojkvänner motvarandra , helt jävla onödigt och sen dessa lättkränkta kameler som löser precis allt me pistolen för ibland helt onödiga orsaker, dom typ "gör en storm i ett vattenglas" , istället för o använda sin lilla reptilhjärna

Ni borde outa alla dessa tjejers namn. Lista alla namnen, skriv ut allt ni vet om dem, som dem kan skämmas för. Det kommer snackas om det, och dem vill inte ha sina personliga saker online för hela världen att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in