2018-07-06, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dellie
Ni som är mer insatta än jag. Är verkligen dessa skottlossningar ett resultat av utanförskap etc eller är lockelsen av snabba pengar viktigare? Jag har tagit del av flera av er som beskriver hur dessa snabba pengar eskalerar som verkar trovärdiga och insatta i det hela. Bättre och mer insiktsfulla förklaringar än media faktiskt. Eller det kanske är självklart att ni vet mer och förklarar mycket bättre än media, polisen etc. Men om inte utanförskapet funnits hade dessa individer varit integrerade medborgare eller hade de varit kriminella ändå - det finns ju svenska brottslingar också?

Där jag bor handlar det inte om utanförskap. En vän till mig som ”becknat” drog in uppemot 50.000 i månaden som 16-17 åring. Anledningen till att han drog ned på det nu är för sin familjs skull. Han bor bra, har ett fast arbete och allt. Det handlar mest om att kunna köpa dyra kläder, smycken, mat och kunna maxa massa helrör på klubben för svarta pengar medan du lägger undan så mycket vitt du kan. Här har inga riktiga gängkrig uppstått ännu, alla har sina områden och sålänge snuten inte lägger sig i kommer ingen till skada.
Citera
2018-07-06, 12:51
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallert
Där jag bor handlar det inte om utanförskap. En vän till mig som ”becknat” drog in uppemot 50.000 i månaden som 16-17 åring. Anledningen till att han drog ned på det nu är för sin familjs skull. Han bor bra, har ett fast arbete och allt. Det handlar mest om att kunna köpa dyra kläder, smycken, mat och kunna maxa massa helrör på klubben för svarta pengar medan du lägger undan så mycket vitt du kan. Här har inga riktiga gängkrig uppstått ännu, alla har sina områden och sålänge snuten inte lägger sig i kommer ingen till skada.
Hur ska man tolka det fetade? Är det polisens fel att det skjuts?

Du har en romantisk bild av livet som yrkeskriminell i knarkbranschen. Visst du tjänar pengar men de övriga delarna av livsstilen är inte så kul. Skyddsvästarna bärs inte bara för utseendets skull och pistolerna är inte bara till för show off.
Citera
2018-07-06, 13:24
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Det är i grund och botten inte dem kriminellas fel utan det lilla jävla korrupta böglandet Sverige och dess politiker som har det yttersta ansvaret och som gör att folk blir kriminella både invandrare och etniska svenskar.

Nej, nej, nej. Det handlar om individer som måste begå brott för att försörja t.ex. ett missbruk. Vanligt i förorterna är att människor vill ha status. Där räknas status i kläder, lyxbilar och kontanter att flasha. Att studera och arbeta tar för mycket tid, dem vill ha allt på en gång. Staten erbjuder dem gratis skolgång, aktiviteter, skolor som dessutom i utanförskapsområden har mer resurser än i mer homogent svenska.

Dem klarar oftast inte heller ett liv i ett modernt nordeuropeiskt fungerande samhälle, där klanmentaliteten och svågerpolitik förkastas, lägg till generellt lägre IQ på det och du har orsakerna.
Citera
2018-07-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan
Om du tycker att de ca 2 sek det tar att tömma ett 30 skotts magasin på de flesta automatvapen som AK47, M16, AK5 är "flera" så...

Brukar ta 1 sekund att reagera (från att hjärnan har uppfattat att något händer tills den "ger order" om aktion)... så nej.

1 sekund för att din hjärna skall reagera måste säga att det isf är en trög hjärna..man mäter reaktion med hundra delar av en sekund
Citera
2018-07-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dellie
Ni som är mer insatta än jag. Är verkligen dessa skottlossningar ett resultat av utanförskap etc eller är lockelsen av snabba pengar viktigare? Jag har tagit del av flera av er som beskriver hur dessa snabba pengar eskalerar som verkar trovärdiga och insatta i det hela. Bättre och mer insiktsfulla förklaringar än media faktiskt. Eller det kanske är självklart att ni vet mer och förklarar mycket bättre än media, polisen etc. Men om inte utanförskapet funnits hade dessa individer varit integrerade medborgare eller hade de varit kriminella ändå - det finns ju svenska brottslingar också?
En genomgående grej för kriminella och deras tjejer med för den delen är att det gått riktigt dåligt i skolan. Sedan tror jag att det sprids en kultur i området , vad som är coolt och inte. En del tjänar såklart riktigt stora summor men även om de yngre inte tjänar så mycket jämfört med någon som jobbar så är det i den åldern 16-20 mycket mer pengar än de flesta andra i samma ålder har.
Citera
2018-07-06, 13:43
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFRDDR
1 sekund för att din hjärna skall reagera måste säga att det isf är en trög hjärna..man mäter reaktion med hundra delar av en sekund

Njäe. I internationella 100-meterslopp blir du diskad för tjuvstart om du kommer ur blocken snabbare än 0,15 sekunder. Och då har löparna hundra procent fokus på startskottet de vet ska komma... Om man inget vet är det bättre att vara tyst.
Citera
2018-07-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Hur ska man tolka det fetade? Är det polisens fel att det skjuts?

Du har en romantisk bild av livet som yrkeskriminell i knarkbranschen. Visst du tjänar pengar men de övriga delarna av livsstilen är inte så kul. Skyddsvästarna bärs inte bara för utseendets skull och pistolerna är inte bara till för show off.

Om du tror att man måste bära skyddsväst och ha en pistol för att sälja droger förstår du inte dig på världen.

jag har sålt droger och känner massor med folk som säljer eller har sålt, inte en enda av dom äger varken skyddsväst eller pistol.

Det är när du går in i grupperingar som problemen kommer, då blir en killes problem allas problem

Och såklart hur och vem du säljer till, om du håller din kundkrets liten och enbart städade pålitliga äldre 30+ så får du noll problem, marknaden är så enorm i storstäderna att inga ögonbryn höjs.
Senast redigerad av metoukor 2018-07-06 kl. 14:59.
Citera
2018-07-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Om du tror att man måste bära skyddsväst och ha en pistol för att sälja droger förstår du inte dig på världen.

jag har sålt droger och känner massor med folk som säljer eller har sålt, inte en enda av dom äger varken skyddsväst eller pistol.

Det är när du går in i grupperingar som problemen kommer, då blir en killes problem allas problem

Och såklart hur och vem du säljer till, om du håller din kundkrets liten och enbart städade pålitliga äldre 30+ så får du noll problem, marknaden är så enorm i storstäderna att inga ögonbryn höjs.
Men det är ändå något som hänt med den yngre generationen. Kolla på Dp och Shottaz och i Malmö Mekky och Nermin fd springpojkar. Ett liv betyder så lite och det pangas för minsta lilla. Helt sjukt!
Citera
2018-07-06, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Men det är ändå något som hänt med den yngre generationen. Kolla på Dp och Shottaz och i Malmö Mekky och Nermin fd springpojkar. Ett liv betyder så lite och det pangas för minsta lilla. Helt sjukt!

Ja, att ge sig in i den världen så singlar du slant om livet, men det dom sysslar med är ju inte bra affärer om man säger så(nermin undantaget).

Beckna lite ladd och röka på egen hand till 10-20 kunder och håll låg profil, jobba/plugga samtidigt är inga problem, jag behövde aldrig använda våld, om jag märkte att någon kund blev instabil eller konsumerade för mycket droger eller levde kriminellt liv i övrigt slutade jag sälja till han, enkelt, om han hade span eller problem med snuten så kunde det sprida sig till mig.

Men mitt mål va aldrig att få respekt och bli en kändis som dom här yngre grabbarna, jag ville livsnjuta med god mat, resor och alla förbrukningsvaror där ingår lite schysstare kläder och en fin klocka(inte bling bling ghetto stilen men ett kvalietetsur).
Väldigt få av mina närmsta vänner visste vad jag pyssla med. Den här kategori av säljare hör man sällan något om då man sällan torskar, om man gör det är det i min erfarenhet ren otur.
Jag har inte ens ett ringa narkotika brott.

Alla vita pengar jag drog in kunde jag spara eller investera till framtiden.
Senast redigerad av metoukor 2018-07-06 kl. 15:24.
Citera
2018-07-06, 15:23
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:

Jag antar att vi diskuterar knarkförsäljning så som den har betydelse för trådens inriktning, alltså i samband med gängkriminalitet och som en av anledningarna till att det skjuts ihjäl folk. Pengar är en anledning till att det skjuts och därmed knarkförsäljning. Så att handla de där grammen är ett sätt att stödja den lokala kriminaliteten.

Gratulerar till att du medverkat till att dra ner människor i skiten, vilket knarkberoende är. Och kul för dig att du har en stor umgängeskrets av likasinnade idioter....

Knarkförsäljning i sin tur generar en mängd småbrott som inbrott, stöld, sexhandel mm för att kunna betala missbruket, men så långt har du kanske inte tänkt.
Citera
2018-07-06, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Jag antar att vi diskuterar knarkförsäljning så som den har betydelse för trådens inriktning, alltså i samband med gängkriminalitet och som en av anledningarna till att det skjuts ihjäl folk. Pengar är en anledning till att det skjuts och därmed knarkförsäljning. Så att handla de där grammen är ett sätt att stödja den lokala kriminaliteten.

Gratulerar till att du medverkat till att dra ner människor i skiten, vilket knarkberoende är. Och kul för dig att du har en stor umgängeskrets av likasinnade idioter....

Knarkförsäljning i sin tur generar en mängd småbrott som inbrott, stöld, sexhandel mm för att kunna betala missbruket, men så långt har du kanske inte tänkt.

Nej du har fel, se mitt svar tidigare i tråden så kanske det klarnar.
Citera
2018-07-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ja, att ge sig in i den världen så singlar du slant om livet, men det dom sysslar med är ju inte bra affärer om man säger så(nermin undantaget).

Beckna lite ladd och röka på egen hand till 10-20 kunder och håll låg profil, jobba/plugga samtidigt är inga problem, jag behövde aldrig använda våld, om jag märkte att någon kund blev instabil eller konsumerade för mycket droger eller levde kriminellt liv i övrigt slutade jag sälja till han, enkelt, om han hade span eller problem med snuten så kunde det sprida sig till mig.

Men mitt mål va aldrig att få respekt och bli en kändis som dom här yngre grabbarna, jag ville livsnjuta med god mat, resor och alla förbrukningsvaror där ingår lite schysstare kläder och en fin klocka(inte bling bling ghetto stilen men ett kvalietetsur).
Väldigt få av mina närmsta vänner visste vad jag pyssla med. Den här kategori av säljare hör man sällan något om då man sällan torskar, om man gör det är det i min erfarenhet ren otur.
Jag har inte ens ett ringa narkotika brott.

Alla vita pengar jag drog in kunde jag spara eller investera till framtiden.

Äntligen någon som förstår. Jag har aldrig förstått det här med att man ska skjuta och kriga mot andra kriminella ifall målet är att tjäna pengar. Hade jag gått in i den kriminella branschen hade det sista jag gjort varit att börja tjafsa med "gangsters" märker jag att någon gjort mig fel så avslutar jag bara kontakten med den person. Visst, får kanske svälja hedern och kanske förlora en liten summa pengar men har iallafall livet i behåll och slipper problem. Den nya generationen verkar vara helt efterblivna och söker sig till problem verkar det som
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in