2018-07-04, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Det har skjutits varav en är död och den andra är skadad.

Ja ok, du menar anledningen till tråden. Trodde du ville tillägga något men du klargjorde för oss alltså. Ok, vi trodde det var en vanlig dag bara. Tack
Citera
2018-07-04, 16:46
Medlem
Ja dom åkte dagen efter mordet
Citera
2018-07-04, 17:01
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashmall89
Ja dom åkte dagen efter mordet
Vad fan pratar du om nu då???

Eftersom det här inte är en chattråd, så upprepar jag vad andra redan sagt till dig redan efter dina första inlägg:
Använd länken citera nere till höger så att den du svarar får en flash om besvarat inlägg, och att vi andra anar vad du försöker chatta om?

Comprende, capiche, fatta'ru?
Tack, i så fall!
Citera
2018-07-04, 17:07
Medlem
👍🏻
Citera
2018-07-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Vad fan pratar du om nu då???

Eftersom det här inte är en chattråd, så upprepar jag vad andra redan sagt till dig redan efter dina första inlägg:
Använd länken citera nere till höger så att den du svarar får en flash om besvarat inlägg, och att vi andra anar vad du försöker chatta om?

Comprende, capiche, fatta'ru?
Tack, i så fall!

Tror det var svar på min fråga - semester?.
Citera
2018-07-04, 20:56
Medlem
Jag uppmanar nu alla fruar flickvänner partners till dessa killar att strejka så länge de håller på så här. Förändringen måste komma från deras innersta, familjer mm. Att de stöttar dem att bryta den destruktiva livet. Ingen mat, rena kläder eller sex!
Citera
2018-07-04, 21:25
Medlem
ratanax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
Precis. När något liknande sker i usa då tas förstoringsglaset fram. Händer det i Sverige så slår genast enögdheten till.

Glödjande att polisen går ut med signalement ”mörk bil”.

" mörk bil " ha ha ha, tror hela landet vet ändå
Citera
2018-07-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefanotto
Grattis Sverige! Ni har blivit av med 3 till av samhällets botten. Alla numera skjutningar i Sverige utgörs av Invandrare. Varför släpper ni svenskar in dom? Vad ska ni med utvecklingsstörda människor till?
Dessa människor klarar inte ens av jobb på samhall.
När ni skriver att det är invandrare som skjuter för att de är just invandrare så gör ni det alldeles för lätt för er. Visst många av de kriminella är svenskfödda med invandrarbakgrund, det stämmer men orsakarna är komplexa och lösningarna med. Ni hoppas på att sd ska lösa alla era problem som någon slags frälsare men det kommer inte ske för verkligheten är inte svart eller vit. Ni måste orka tänka lite till!
Citera
2018-07-05, 14:51
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Menar att dom borde ryggradsreagerat och inte blir stillastående mål, ett mag från ett automatvapen tar flera sekunder att tömma - vad vet jag om deras skyddsinstinkt men det är inget normalt beteende att stå iklump. Vilket som... vi får se om detta kan redas ut ordentligt!
Om du tycker att de ca 2 sek det tar att tömma ett 30 skotts magasin på de flesta automatvapen som AK47, M16, AK5 är "flera" så...

Brukar ta 1 sekund att reagera (från att hjärnan har uppfattat att något händer tills den "ger order" om aktion)... så nej.
Citera
2018-07-06, 02:33
Medlem
Ni som är mer insatta än jag. Är verkligen dessa skottlossningar ett resultat av utanförskap etc eller är lockelsen av snabba pengar viktigare? Jag har tagit del av flera av er som beskriver hur dessa snabba pengar eskalerar som verkar trovärdiga och insatta i det hela. Bättre och mer insiktsfulla förklaringar än media faktiskt. Eller det kanske är självklart att ni vet mer och förklarar mycket bättre än media, polisen etc. Men om inte utanförskapet funnits hade dessa individer varit integrerade medborgare eller hade de varit kriminella ändå - det finns ju svenska brottslingar också?
Citera
2018-07-06, 08:27
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
De flesta illegala vapen kommer från Jugoslavien.

Man tillverkade "kopior" på licens av AK47 "Kalashnikov", och pistolen "Tokarev". (Automat Karbin introducerad år 1947.)

Båda under namnet "Zastava", och dessa utgör en klar majoritet bland vapen i den kriminella miljön.

AK47 = Avtomát Kaláshnikova ("Kalashnikovs automatgevär"), modell 1947.
Citera
2018-07-06, 10:24
Medlem
Om det är av intresse så brukar motorfordon med registreringsnummer "SAS489" parkera i återvändsgränden på Ehrensvärdsgatan, 10 meter ifrån Galaxy.

- Enligt fordonsuppgifter är skylten "SAS489" stulen.
- Detta är ofta om nätterna, mellan ca 00.00 - 03.00.
- Högljudda - när dom pratar så pratas det ofta över varandra och första ordet i varje mening som kommer ut har likhet med hur gorillor låter. Ekar en bra bit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in