2018-07-07, 12:12
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tydligen har även Reuters kablat ut klorin, men varit tvungen att rätta till sedan. Rättelsen finns i slutet på artikeln.

(Corrects to “various chlorinated organic chemicals” instead of chlorine.)

https://www.reuters.com/article/us-syria-crisis-chemicalweapons/chemical-weapons-agency-finds-chlorinated-chemicals-in-syrias-douma-idUSKBN1JW2IY?utm_campaign=trueA nthem:+Trending+Content&utm_content=5b4009a604d301 34800b1bbf&utm_medium=trueAnthem&utm_source=twitte r
Det är fortfarande illegal kemisk krigsföring från Assadregimen - igen!
Citera
2018-07-07, 12:57
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Det är fortfarande illegal kemisk krigsföring från Assadregimen - igen!
Det är det som är det roliga. Klorin, sarin eller vad det nu är så är det fortfarande kemvapen. Hårklyveri, du vet.
Citera
2018-07-07, 13:04
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sen kan man ju också fråga sig varför du är så jävla mån om att försvara Ryssland och försöka kasta skit på USA och väst. Din äckliga agenda är fullständigt förkastlig och passar inte en svenskspråkig. Så njut du av din pension i öst eftersom du bevisligen föraktar oss i väst
Tyvärr erhåller han redan pension här i Sverige med tanke på hans flitighet och aktivitet i tråden.

Det mest anmärkningsvärda är när alla västhatare kritiserade USA för att gå in i Irak när FN inte gav tillstånd till det. Eller när FN offentliggjorde Goldstone-rapporten som blev ett vapen i handen på vänsterextremister med antivästlig agenda. Nu står FN och anklagar Assad för brott mot mänskligheten och gasning av sitt eget folk med kemvapen med samma metodologi som användes mot Israel, men ändå gapar dessa vänsterextremister att det är lögner och fel på metodologin. Vilket jävla trams. Det var då jag slutade ta dessa idioter seriöst i tråden.
Citera
2018-07-07, 13:33
Medlem
arbetets avatar
Vi tar det igen eftersom det inte går in i skallen hos åtminstone två postare varav en borde vara intresserad av att behålla sin trovärdighet:
Analysis results
8.7 The results of analysis of the prioritised samples submitted to the designated
laboratories were received by the FFM team on 22 May 2018. No organophosphorus
nerve agents or their degradation products were detected, either in the environmental
samples or in plasma samples from the alleged casualties.
Various chlorinated organic
chemicals were found in samples from Locations 2 and 4, along with residues of
explosive. These results are reported in Annex 3. Work by the team to establish the
significance of these results is ongoing.
https://opcw.org/fileadmin/OPCW/S_series/2018/en/s-1645-2018_e_.pdf

Och eftersom jag inte är "vänsterextremist" så antar jag att jag inte är föremål dagens kommentarer. Vill också ha reda på var man kan ansöka om pension för att skriva på Flashback. Skulle vara skönt att ha betalt för det.
Senast redigerad av arbetet 2018-07-07 kl. 13:37.
Citera
2018-07-07, 13:39
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Tyvärr erhåller han redan pension här i Sverige med tanke på hans flitighet och aktivitet i tråden.

Det mest anmärkningsvärda är när alla västhatare kritiserade USA för att gå in i Irak när FN inte gav tillstånd till det. Eller när FN offentliggjorde Goldstone-rapporten som blev ett vapen i handen på vänsterextremister med antivästlig agenda. Nu står FN och anklagar Assad för brott mot mänskligheten och gasning av sitt eget folk med kemvapen med samma metodologi som användes mot Israel, men ändå gapar dessa vänsterextremister att det är lögner och fel på metodologin. Vilket jävla trams. Det var då jag slutade ta dessa idioter seriöst i tråden.

Du är den sista här som ska peka finger åt folk om pension och aktivitet din jävla kloakråtta. Det var du som inte för sålängesedan förpestade ner tråden med desinformation och allt vad det innebar dag in och ut. Användaren arbetet är det bästa som hänt denna tråd. Ni har förlorat. Game over.
Citera
2018-07-07, 13:44
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Du är den sista här som ska peka finger åt folk om pension och aktivitet din jävla kloakråtta. Det var du som inte för sålängesedan förpestade ner tråden med desinformation och allt vad det innebar dag in och ut. Användaren arbetet är det bästa som hänt denna tråd. Ni har förlorat. Game over.

Du formulerade dig ständigt som en idiot och sprider skit utan verifikation. Du tror att empirisk bevisföring är youtubeklipp och smutskastar dina egna landsmän samtidigt som du bekänner dig till principen om att vara på plats i Syrien är korrekt.

Du har bara propaganda och personangrepp att bidra med till diskussionen. Märks tydligt att du inte kan ett skit om vad det är som äger rum och i jämförelse med dig så majoriteten av trådens besökare experter.
Citera
2018-07-07, 13:52
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Du formulerade dig ständigt som en idiot och sprider skit utan verifikation. Du tror att empirisk bevisföring är youtubeklipp och smutskastar dina egna landsmän samtidigt som du bekänner dig till principen om att vara på plats i Syrien är korrekt.

Du har bara propaganda och personangrepp att bidra med till diskussionen. Märks tydligt att du inte kan ett skit om vad det är som äger rum och i jämförelse med dig så majoriteten av trådens besökare experter.

Propaganda? Ska komma från fanskapet som spridit sin kurdiska sörja sedan han satte sin fot i tråden. Det glädjer mig oerhört att väldigt få serber är som du. Det märks att du är borttappad.
Citera
2018-07-07, 13:53
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är det som är det roliga. Klorin, sarin eller vad det nu är så är det fortfarande kemvapen. Hårklyveri, du vet.

Samma organisation har fastslagit att Assadregimen har använt kemiskt stridsmedel och bekräftat att det påstådda tillintetgörandet av den kemiska vapenarsenalen som ska ha ägt rum efter ghouta 2013 var falskt.

Punkt 7
[quote]Notes with concern that the use of such chemical weapons by the Syrian Arab
Republic, by direct implication, establishes that the Syrian Arab Republic failed to
declare and destroy all of its chemical weapons and chemical weapons production
facilities (CWPFs) and demands that the Syrian Arab Republic immediately cease all
use of chemical weapons and declare all of the chemical weapons it possesses,
including sarin and its precursors, as well as CWPFs; /QUOTE]

Vilken motivation har assadregimen bakom sitt insisterande på att behålla sina kemiska vapen tror du? Vad ska arbetet göra nu när han tidigare ansett denna organisation vara legitim?
Citera
2018-07-07, 13:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vi lär inte slippa undan tramset då jag antar att Think Tanks öser pengar över dem som den här dåren på Twitter som nu är eld och lågor och beskyller folk för att inte ha läsförmåga samtidigt som han fabulerar direkt ur rapporten. Stor humor:

https://twitter.com/EliotHiggins

Han har snart blockat mig skulle jag tro.
Citera
2018-07-07, 14:07
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi lär inte slippa undan tramset då jag antar att Think Tanks öser pengar över dem som den här dåren på Twitter som nu är eld och lågor och beskyller folk för att inte ha läsförmåga samtidigt som han fabulerar direkt ur rapporten. Stor humor:

https://twitter.com/EliotHiggins

Han har snart blockat mig skulle jag tro.

Ja, det finns gott om sådana patrask som går andra människors ärenden. Förvisso har EliotHiggins tappat all form av kredibilitet som hans kumpan JihadistJulian men att de fortsätter spinna vidare med sin dynga är smått fascinerande.

Som tur håller den mäktiga syriska armén på att krossa deras proxies, vi får hoppas på snabba framryckningar över hela landet framöver. Det hade varit oerhört skönt. Inte minst hade det tystat ner råttorna i denna tråd för gott.
Citera
2018-07-07, 14:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja, det finns gott om sådana patrask som går andra människors ärenden. Förvisso har EliotHiggins tappat all form av kredibilitet som hans kumpan JihadistJulian men att de fortsätter spinna vidare med sin dynga är smått fascinerande.

Som tur håller den mäktiga syriska armén på att krossa deras proxies, vi får hoppas på snabba framryckningar över hela landet framöver. Det hade varit oerhört skönt. Inte minst hade det tystat ner råttorna i denna tråd för gott.
Japp, mina syriska vänner jublar.
Citera
2018-07-07, 14:25
Medlem
arbetets avatar
Då avvaktar vi bara den slutliga rapporten innan vi definitivt kan säga vad som är vad. Min gissning är dock att man kommer att lämna en om än väldigt liten öppning för en "alternativ" tolkning. För om man helt utesluter en kemisk attack så lämnar man ju fältet öppet för att åtala vissa för krigsförbrytelser. Redan som det är med det hastiga beslutet på svaga indikationer så är det nog svårt att försvara senaste attacken på Syrien folkrättsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in