2018-03-15, 12:48
Medlem
Att SD ökar är väl bra men det uppvägs ju av att uträknade Muslimska Partiet kan vara på väg att rädda sig ur vaken.
2018-03-15, 12:49
Medlem
8711s avatar
Sentio, Mars:

S 24,6% (+/-0) Katastrofnivåer, alla tidigare partiledare hade sparkats med såna siffror.
V 8,1% (-0,9) Tagit en del sosseväljare över tid. Blir aldrig större än runt 8%.
Mp 4,7% (+1,4) På gränsen att åka ur riksdagen, sannolikt överskattade i mätningar därtill.

SD 23,0% (+1,1) Som väntat en kraftig ökning för Sverigedemokraterna i mars månads Sentio.

M 19,5% (-1,5) Fortsatt neråt även med ny hycklande och ljugande partiledare som nu avslöjas.
C 6,5% (-4,3) Enormt ras! Tillbaka på normala nivåer. Svenska folket gillar inte islam och shariadomar.
L 3,9% (-0,5) Under riksdagsspärren. På väg neråt och har minskat varje val flera val i rad.
Kd 4,6% (+2,6) Tillfällig reaktion på mycket plats i media sannolikt, minskar lika mycket nästa månad.
Senast redigerad av 8711 2018-03-15 kl. 12:52.
2018-03-15, 12:57
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om det nu stämmer. Tycker bara det är lite märkligt att Status släpper det innan Nyheter idag?

Även om man blir illamående av att Mp ökar så är det underbart att L just nu ligger under spärren. Sedan är det skönt att det är just KD som får det största lyftet på bekostnad av C (SD undanräknat obv).
Dessutom är det intressant att de rödgröna bara ökar 0,5% trots C:s jätteras!

Det är väldigt märkligt att Sentios marsmätning inte först släpps på Nyheter Idag, det har nog inte hänt på mycket länge? Vi får dock avvakta och se om dessa siffror verkligen är de korrekta för mars månad, det är hursomhelst flera som rapporterar detta nu. Kan siffrorna ha läckts? Rätt långsökt... Lite konstigheter kring detta...

Ett L under spärren är mycket bra nyheter, likaså kraftigt backande Centerislamister. Hur man än vrider och vänder på detta kommer valet i höst att bli fantastiskt spännande, det kan vi nog konstatera redan nu.
2018-03-15, 13:05
Medlem
Floridasidans avatar
https://nyheteridag.se/plus/total-valjarflykt-centerpartiet-narapa-halveras-i-sentio-efter-islamistskandalen/

Brukar de ha betalvägg på sådant.....
2018-03-15, 13:08
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
https://nyheteridag.se/plus/total-valjarflykt-centerpartiet-narapa-halveras-i-sentio-efter-islamistskandalen/

Brukar de ha betalvägg på sådant.....

Det är inte undersökningen. Jag postade vad som stod i den igår efter att ha skaffat en 14-dagars trial. Det står bara att C tappat 4,6% och inte särskilt mycket mer än att undersökningen kommer idag.
2018-03-15, 13:10
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Är det inte så, som jag trodde, att Nyheter idag har släppt mätningen men att den nu ligger bakom betalvägg?

Om jag har förstått det rätt så var det väl bara Centerns nedgång som låg bakom en betalvägg igår - som en "lockande" artikel? Resten av Sentio-mätningen skulle presenteras idag, men den skulle som vanligt vara gratis.
2018-03-15, 13:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Om jag har förstått det rätt så var det väl bara Centerns nedgång som låg bakom en betalvägg igår - som en "lockande" artikel? Resten av Sentio-mätningen skulle presenteras idag, men den skulle som vanligt vara gratis.
Märkligt att det läckt till status.st först.
2018-03-15, 13:18
Medlem
TumTums avatar
Kan det vara så att resultaten är allt för besvärande?
Att Sentio inte är säkra på om de ska offentligöra dem?
Tycker att de borde publicerat undersökningen nu.
2018-03-15, 13:23
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Märkligt att det läckt till status.st först.

Det är skumt... Kan det vara så illa ändå, att Nyheter Idag framöver kommer att presentera Sentios mätningar bakom en betalvägg?
2018-03-15, 13:24
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Andra störst med god marginal och avståndet till S minskar.
Med ett halvår kvar till valet är det en mycket god grund att bygga vidare på!

Det vore mycket egendomligt om inte SD blir störst inför valet - som förväntat!
2018-03-15, 13:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag stötte på en OU undersökning i tidningen Connoisseur, där man tillfrågat sina läsare vem man tänkte rösta på i valet. Denna tidning vänder sig alltså bara till folk som taxerar för minst 1.9 miljoner/året, så folk med EPA-traktor, bakvänd keps & käften full av snus är nog inte så väl representerade.

Jag kan dock tänka mig att det finns ett rätt kraftigt socialt stigma i att inte rösta M.

Kod:
M  63%
SD 12%
C  5%
L  4%
KD 3%
S  1%
V  1%
MP 0%

Vet ej 13%

http://dpsassets.signia.group/wp-content/uploads/2018/03/Connoisseur-undersokning.pdf
2018-03-15, 13:51
Medlem
8711s avatar
Jämförelse av dom tre mätningar som kommit hittills i mars mot februari månad:

Februari:

Demoskop 15,4%
Inizio 15,6%
Sentio 21,9%

Månadssnitt: 17,63%

Mars:

Demoskop 18,6%
Inizio 15,7%
Sentio 23,0%

Månadssnitt: 19,10%

En stor och klar ökning för Sverigedemokraterna hittills efter tre mätningar i mars månad!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in