Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Om det nu stämmer. Tycker bara det är lite märkligt att Status släpper det innan Nyheter idag?
Även om man blir illamående av att Mp ökar så är det underbart att L just nu ligger under spärren. Sedan är det skönt att det är just KD som får det största lyftet på bekostnad av C (SD undanräknat obv).
Dessutom är det intressant att de rödgröna bara ökar 0,5% trots C:s jätteras!
Det är väldigt märkligt att Sentios marsmätning inte först släpps på Nyheter Idag, det har nog inte hänt på mycket länge? Vi får dock avvakta och se om dessa siffror verkligen är de korrekta för mars månad, det är hursomhelst flera som rapporterar detta nu. Kan siffrorna ha läckts? Rätt långsökt... Lite konstigheter kring detta...
Ett L under spärren är mycket bra nyheter, likaså kraftigt backande Centerislamister. Hur man än vrider och vänder på detta kommer valet i höst att bli fantastiskt spännande, det kan vi nog konstatera redan nu.