2018-07-05, 02:38
Medlem
absolut-justices avatar
Allt mer pekar på att EMF åker på däng i advokatsamfundet, och en ny artikel är rena avrättningen av EMF som person: https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/52354-elisabeth-massi-fritz-jurist-eller-populist/

Sen om man backar till fup:en är det en detalj som jag själv upplevt en badtunna, nämligen att Lulu Carter ihop med en annan kvinna börjar hetsa varandra sexuellt under fyllan, i detta "chicken-race" kliver då MÄ ner i badet, här borde hon direkt ha blivit obekväm om hon inte varit med i hetsen även utan fingrar, och jag tvivlar starkt på att man lyckas få in några fingrar under själva "sätta sig ner" processen eftersom kroppen är i rörelse. För att lyckas få in fingrar då måste timell då ha tryck in framifrån för bakifrån funkar inte eftersom hon då sätter sig på hans hand och då gör det mycket ont för båda parter. Samtidigt måste timell då ha suttit så tajt mot henne för att kunna nå så att de andra insett att något var på G.

Det pekar mer på att MÄ satte sig ner utan tafs, Carter och CO hetsar, MÄ blir väldigt obekväm av omgivningen och så småtafsar Timell och MÄ går upp.

I Fupen ser man sen klart att MÄ sen adderar smärta efter att träffat Fritzen som gjort hela affären till en dålig fiskehistoria för att kunna tjäna stålar på Timells bekostnad - helt lagligt. Så snacket om antal fingar funkar inte, håll ut handen mot din kvinna när hon sätter sig och prova om du kan flytta trosan och samtidigt trycka in något under den sekund som sittningen sker, dessutom i vatten där trosan ligger limmad mot huden.
Senast redigerad av absolut-justice 2018-07-05 kl. 02:41.
Citera
2018-07-06, 06:24
Medlem
TitanDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
verklighet där Timell är våldtäktsman. Det vill säga du vill att en våldtäkt ska ha begåtts. Det är en illasinnad verklighetsuppfattning när det verkar troligare att MÄ är besviken på uteblivet avancemang i TV-världen och tar ut det på Timell. Ungefär som Cissi Wallin gjorde. Vilket SVT har bevisat i Uppdrag Granskning.
Det råder ingen tvekan om att han är skyldig. GV Pärson skulle hålla med. Han sa även att ha skulle bli friad. Titta på Timell hans beteende och handlingar är skyldiga. Råder inget tvivel om det. Att diskutera om 10 eller 5 cm är o betydligt. Innanför trosorna är tillräckligt. Och får jag påminna om bad tunna vatten . Fungerar som glidmedel.
Han är en lögnare. Om någon. Han arbetar inom Gammel media. Finns inte någon som är ärlig där.
Citera
2018-07-06, 12:15
Medlem
[quote=TitanDuke|Och får jag påminna om bad tunna vatten . Fungerar som glidmedel.[/QUOTE]Märks att du aldrig försökt ha sex i vatten. Det är strävt och djävligt.
Citera
2018-07-06, 17:20
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Det var väldigt många ord du kom med där och jag misstänker att du försöker blanda bort korten och förvirra mig. Huvudpoängen är att jag tror på Timell och försvarsadvokaten. Ologiskt att göra något annat, för då vill du tro på en verklighet där Timell är våldtäktsman. Det vill säga du vill att en våldtäkt ska ha begåtts. Det är en illasinnad verklighetsuppfattning när det verkar troligare att MÄ är besviken på uteblivet avancemang i TV-världen och tar ut det på Timell. Ungefär som Cissi Wallin gjorde. Vilket SVT har bevisat i Uppdrag Granskning.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vilken kvinna pratar du om nu? Timell är friad i TR om du inte förstått det än?

Se ovan, Timell är fortfarande friad i TR.

Men det betyder ju knappast att MÄ:s berättelse blir mer sann för det, vem försöker du lura egentligen, dig själv?

Du bryter nog inte mot några regler men du resonerar som en förvirrad tokmaja. MÄ:s story är inte på nåt sätt bevisad och det finns ingen anledning att betvivla att TR dragit rätt slutsats. Frågan är bara när du ska göra det?
Juridisk sanning är inte samma sak som sanning. I fallet Timell räckte inte bevisningen för fällande dom. TR bedömde MÄ som trovärdig.
Citat:
Enligt tingsrättens mening ger målsägandens berättelse i huvudsak ett trovärdigt intryck. I detta mål medför dock framförallt den långa tid som förflutit sedan händelsen att det för en fällande dom krävs klar och tydlig stödbevisning.
http://www.dagensjuridik.se/2018/06/martin-timell-frias-fran-valdtaktsatalet-sarskilda-svarigheter-i-malet
Men visst, ni kan säkert bedömma fallet bättre än både TR och GW. Den sistnämnde skrev efter att domen fallit att han anser att MÄ:s berättelse har hög trovärdighet och att det är uppenbart hon utsatts för någonting mycket obehagligt den aktuella kvällen.
Senast redigerad av DoraF 2018-07-06 kl. 17:48.
Citera
2018-07-06, 20:38
Medlem
Finns det någon förklaring till varför hon fick löneökning?
Citera
2018-07-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Finns det någon förklaring till varför hon fick löneökning?

Hon fick nya arbetsuppgifter, ny titel och efter ett halvår blev hon väl närmast en ’säljare’, i vart fall jobbade hon ”mot sponsorerna” bla för Äntligen Hemma. Ska jag spekulera var nog hela paketet en form av kompensation för det hon utsatts för även om inget sådant uttalades. Underförstått var nog även att hon skulle hålla käft. Det gällde ju att hålla både henne och övriga anställda lugna och snälla.
Citera
2018-07-07, 01:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Juridisk sanning är inte samma sak som sanning. I fallet Timell räckte inte bevisningen för fällande dom. TR bedömde MÄ som trovärdig.

I såna fall är väl Timell minst lika trovärdig om inte ännu mer eftersom rätten var enig om att fria honom?

Du håller dig inte heller till hela sanningen för så här sa faktiskt TR:

"I domen skriver Attunda tingsrätt att kvinnans berättelse i huvudsak ger "ett trovärdigt intryck", men att åtalet kräver omfattande stödbevisning eftersom det har passerat så lång tid sedan händelsen"

Att ge ett trovärdigt intryck behöver samtidigt inte innebära att det är frågan om ren och skär sanning vilket du i din enfald tar för givet.

https://www.expressen.se/noje/martin-timell-atalad-for-valdtakt-nu-faller-dom/

Citat:
Men visst, ni kan säkert bedömma fallet bättre än både TR och GW. Den sistnämnde skrev efter att domen fallit att han anser att MÄ:s berättelse har hög trovärdighet och att det är uppenbart hon utsatts för någonting mycket obehagligt den aktuella kvällen.

GW har haft fel förut och är ingen allvetande guru. GW var inte heller med i badtunnan vilket en kvinnlig kollega till Timell var och hon har inte sett ett skit av något obehagligt eller opassande beteende från Timells sida.
Citera
2018-07-07, 04:13
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TitanDuke
Det råder ingen tvekan om att han är skyldig. GV Pärson skulle hålla med. Han sa även att ha skulle bli friad. Titta på Timell hans beteende och handlingar är skyldiga. Råder inget tvivel om det. Att diskutera om 10 eller 5 cm är o betydligt. Innanför trosorna är tillräckligt. Och får jag påminna om bad tunna vatten . Fungerar som glidmedel.
Han är en lögnare. Om någon. Han arbetar inom Gammel media. Finns inte någon som är ärlig där.

Det är nog trots allt ganska vettigt att vi har olika rättsinstanser i Sverige, så vi inte behöver förlita oss på halvknasiga enmanspöblar som du företräder. Utöver det, som redan påpekats, så är inte vatten alls något bra "glidmedel" - snarare ett uselt sådant. Visserligen aningens bättre än en näve sand, men det är snudd på dött lopp där.

Om det är professor emeritus Leif GW Persson du syftar på, så har inte han heller alltid rätt - även om han gärna försöker få det att framstå som så. Utöver det så är han väldigt god vän med Fredrik Virtanen - vilket väl visar att hans personkännedom inte alltid är på topp.

Jag gissar på att Timell kommer flytta utomlands, i Sverige är han alldeles för bränd av media. Hemskt att frikännas av domstolen, men istället dömas av halvanalfabeter, bittra vänsterfeminister, manliga sittkissare och en journalistkår som tar sig framåt likt maskar på golvet eftersom de saknar ryggrad.
Citera
2018-07-07, 04:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
I såna fall är väl Timell minst lika trovärdig om inte ännu mer eftersom rätten var enig om att fria honom?
Står det i domen att Timell frikändes eftersom han bedömdes vara mer trovärdig än MÄ?

Citat:
Du håller dig inte heller till hela sanningen för så här sa faktiskt TR:

"I domen skriver Attunda tingsrätt att kvinnans berättelse i huvudsak ger "ett trovärdigt intryck", men att åtalet kräver omfattande stödbevisning eftersom det har passerat så lång tid sedan händelsen"

Att ge ett trovärdigt intryck behöver samtidigt inte innebära att det är frågan om ren och skär sanning vilket du i din enfald tar för givet.

https://www.expressen.se/noje/martin-timell-atalad-for-valdtakt-nu-faller-dom/

Vänligen precisera exakt vad jag har undanhållet i mitt inlägg. Alla utom du ser att jag citerade domen du utan att förändra citatet på något sätt. Det du påstår att TS sagt är som alla kan se bara din egen och Expressens hemmasnickrade tolkning av domen. Det är meningslöst åt diskutera trovärdighet och sanning med dig eftersom du uppenbarligen inte förstår det mest grundläggande: Domen och Expressens tolkning av domen är inte samma sak. Juridisk sanning och sanning är inte samma sak.
Av allt att döma var det korrekt och rimligt att fria Timell, men av den friande domen går det inte att dra slutsatsen att händelsen det gäller aldrig inträffat eller att MÄ ljuger.

Citat:

Citat:
Enligt tingsrättens mening ger målsägandens berättelse i huvudsak ett trovärdigt intryck. I detta mål medför dock framförallt den långa tid som förflutit sedan händelsen att det för en fällande dom krävs klar och tydlig stödbevisning.
http://www.dagensjuridik.se/2018/06/martin-timell-frias-fran-valdtaktsatalet-sarskilda-svarigheter-i-malet
Citat:
GW har haft fel förut och är ingen allvetande guru. GW var inte heller med i badtunnan vilket en kvinnlig kollega till Timell var och hon har inte sett ett skit av något obehagligt eller opassande beteende från Timells sida.
Du åberopar en kollegas vittnesmål. Hur bedömde TS hennes vittnesmål i fråga om trovärdighet och tillförlitlighet?
Senast redigerad av DoraF 2018-07-07 kl. 04:42.
Citera
2018-07-07, 08:39
Medlem
TitanDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det är nog trots allt ganska vettigt att vi har olika rättsinstanser i Sverige, så vi inte behöver förlita oss på halvknasiga enmanspöblar som du företräder. Utöver det, som redan påpekats, så är inte vatten alls något bra "glidmedel" - snarare ett uselt sådant. Visserligen aningens bättre än en näve sand, men det är snudd på dött lopp där.

Om det är professor emeritus Leif GW Persson du syftar på, så har inte han heller alltid rätt - även om han gärna försöker få det att framstå som så. Utöver det så är han väldigt god vän med Fredrik Virtanen - vilket väl visar att hans personkännedom inte alltid är på topp.

Jag gissar på att Timell kommer flytta utomlands, i Sverige är han alldeles för bränd av media. Hemskt att frikännas av domstolen, men istället dömas av halvanalfabeter, bittra vänsterfeminister, manliga sittkissare och en journalistkår som tar sig framåt likt maskar på golvet eftersom de saknar ryggrad.

Det värkar mer som du skriver med en agenda .
Som begynnar sig från egen erfarenhet.
Jag är inte överens om något av dina citat.
Att hoppa på någon om stavfel är bara lågt men vanligt här tyvärr.
Men om man ska tala efter egna erfarenheter och värderingar. Så har jag själv blivit friad när jag varit skyldig och dömdes när jag var oskyldig bara för att rätten inte förstår parterna och deras utsagor. Nu var inte dessa för sexualbrott utan något helt annat. Så det finns många idioter inom rättsväsendet . Handlar mycket om hur aktiv man är i försvaret och hur bra advokat man har. Och rätten skrev i detta ärende att det fanns inte någon orsak att tvivla på kvinnans berättelse . Ett annat sätt att säga att vi vill inte döma någon för vi saknar pondus och kunskap o vill inte få skit från hovrätten. Det var bara ett fegt beslut.
Skulle vara intressant o kolla om Timmel hade någon bekant i rätten som möjligt kunna ha varit jävig. Det är bara spekulationer men vore inte helt förvånande. Har själv varit med om det.
Är trångt att dom människor som är ok i detta land får skiten medans några minoriteter och politisk korrekta kommer undan med mycket mer.
Citera
2018-07-07, 17:35
Medlem
Citat:
Det skulle aldrig ens ha väckts något åtal här, du verkar också ha väldigt svårt att acceptera att rättvisans kvarnar mal i rätt riktning?

Rättvisans kvarnar kanske maler långsamt i det här fallet? Timell kanske blir dömd i hovrätten för våldtäkt?
Citera
2018-07-07, 18:27
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Rättvisans kvarnar kanske maler långsamt i det här fallet? Timell kanske blir dömd i hovrätten för våldtäkt?

Garanterat inte, alldeles för tunn bevisning
Pomfritz är bara ute efter att tjäna pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in