2018-07-03, 17:32
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Vem är EMW?
Av sammanhanget förstår alla utom du vem jag avsåg. Jag skrev ett W i stället för ett F.
Trist att du bara vill tjafsa i stället för diskutera topic.

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Så i sak är det inte alls omöjligt att Timell gjorde det han åtalades för. Jag tror inte att det var en falskanmälan. Men eftersom bevisläget var som det var hade TR inget annat val än att fria.
Att som EMW överklaga till HR och driva målet själv är inte smart. Det håller jag med GW om.
Citera
2018-07-03, 21:54
Medlem
Citat:
'
MÄ uppskattar alltså att ca 5 cm av fingrarna var inne i hennes vagina. Inte de ca 10 cm som du påstod i ett tidigare inlägg. Du kanske ska fundera på att läsa FUPen själv innan du skriver?

Ja, uppenbarligen har flera av de som skriver tvärsäkert om hur vaginor fungerar ingen vagina själva och de har inte heller någon kunskap om vaginor utan de gissar (förmodligen utifrån sina egna sexuella erfarenheter)
Det är normalt sett inga problem att trycka in 3 fingrar ca 5 cm in i en vagina. Det är ungefär så stor en vanlig ultraljudsstav är. Det går lättare med glidslem men är inte nödvändigt.
Att det spänner lite och gör lite ont förändrar ingenting i sak.

Lite knepigare är det att få in 4 fingrar. Lite knepigare ändå är det att få in fingrarna 10 cm eftersom det kräver en ganska stor hand. Har Timell långa fingrar?

Så i sak är det inte alls omöjligt att Timell gjorde det han åtalades för. Jag tror inte att det var en falskanmälan. Men eftersom bevisläget var som det var hade TR inget annat val än att fria.
Att som EMW överklaga till HR och driva målet själv är inte smart. Det håller jag med GW om.
det är en djäkla skillnad på att föra in fingrar på en tjej som särar på benen än en som sitter ihop tryckt i en badtunna med badbyxor på sig
Citera
2018-07-03, 22:16
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
det är en djäkla skillnad på att föra in fingrar på en tjej som särar på benen än en som sitter ihop tryckt i en badtunna med badbyxor på sig
Nej, det är ingen avgörande skillnad. Skulle knäna vara uppdragna är vaginan ännu mer lättåtkomlig. Det är bara att prova så ser du.
Det är lätt att föra bikinitrosa åt sidan allt kila ned handen uppifrån.
Citera
2018-07-03, 22:19
Medlem
Citat:
Nej, det är ingen avgörande skillnad. Skulle knäna vara uppdragna är vaginan ännu mer lättåtkomlig. Det är bara att prova så ser du.
Det är lätt att föra bikinitrosa åt sidan allt kila ned handen uppifrån.
på en som inte vill du är inte bara lite dum du
Citera
2018-07-03, 22:32
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
på en som inte vill du är inte bara lite dum du
Timell frågade inte om lov först.
Hon var oförberedd och därför avslappnad.
Penetrationen var ett faktum innan hon hann reagera. Pröva själv får du se hur enkelt det är för den som är målmedveten. .
Citera
2018-07-03, 23:28
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Penetrationen var ett faktum innan hon hann reagera. Pröva själv får du se hur enkelt det är för den som är målmedveten. .

Lite överdrivet att uppmuntra till sexuellt övergrepp som du gör? Man ska väl för tusan inte behöva "göra en Timell" för att vinna ett argument på Flashback. Men du har rätt i att det vore det enda realistiska scenariot.

Man kan helt enkelt inte få in så många fingrar så djupt på någon som inte är med på det. Sedan är det irrelevant vad ni tjejer kan göra på er själva framför spegeln under perfekta omständigheter.
Citera
2018-07-03, 23:32
Medlem
75Sailormans avatar
[quote=DoraF|64531539]'
MÄ uppskattar alltså att ca 5 cm av fingrarna var inne i hennes vagina. Inte de ca 10 cm som du påstod i ett tidigare inlägg. Du kanske ska fundera på att läsa FUPen själv innan du skriver?

Ca 5 cm max 10 cm sa hon i förhör nummer 2.
Citera
2018-07-04, 01:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Penetrationen var ett faktum innan hon hann reagera.

Stopp och belägg nu, hur ända in i helskotta vet du vad som utspelade sig under vattnet i badtunnan?
Penetrationen är ett faktum? Det enda som verkar vara ett faktum här är att Timell blev friad i TR, något annat är inte bevisat och kommer inte att kunna bevisas.

Citat:
Pröva själv får du se hur enkelt det är för den som är målmedveten. .

Du tillskriver Timell något sorts illasinnat uppsåt där han helt sonika kör in större delen av sin hand i målsägandens vagina (upp till 10 cm enligt FUP:et) men ingen annan av badgästerna märker något av detta? En fråga, har du prövat denna "manöver" själv"?
Citera
2018-07-04, 11:25
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Lite överdrivet att uppmuntra till sexuellt övergrepp som du gör? Man ska väl för tusan inte behöva "göra en Timell" för att vinna ett argument på Flashback. Men du har rätt i att det vore det enda realistiska scenariot.

Man kan helt enkelt inte få in så många fingrar så djupt på någon som inte är med på det. Sedan är det irrelevant vad ni tjejer kan göra på er själva framför spegeln under perfekta omständigheter.
Om jag bryter mot reglerna får du rappa mig.
Jag uppmuntrar inte till brott på något sätt. Ni har väl flickvänner som ni har ömsesidigt sex med?
Det går utmärkt att pröva i samförstånd under en ickesexuell situation och utan att sexuell upphetsning föreligger. Man kan komma överens om pröva utan att förvarna.

Eftersom du vet att det inte går att göra på någon som inte är med på det har du väl själv försökt begå brott?

Jag har inte skrivit att man ska föra in fingrarna på sig själv. Det var ju inte det Timell gjorde och därför irrelevant, precis som du skriver.
Om händelsen vore fysiskt omöjlig borde inte Timells ombud påpekat det? Borde det omöjliga ha framkommit under förundersökning, rättegång, dom?
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Stopp och belägg nu, hur ända in i helskotta vet du vad som utspelade sig under vattnet i badtunnan?
Penetrationen är ett faktum? Det enda som verkar vara ett faktum här är att Timell blev friad i TR, något annat är inte bevisat och kommer inte att kunna bevisas.

Du tillskriver Timell något sorts illasinnat uppsåt där han helt sonika kör in större delen av sin hand i målsägandens vagina (upp till 10 cm enligt FUP:et) men ingen annan av badgästerna märker något av detta? En fråga, har du prövat denna "manöver" själv"?
Jo, uppsåtet är "illasinnat" om en man för in sina fingrar i vaginan på en kvinna som inte vill det.
Det klassas som våldtäkt i Sverige.
Står det i domen att det är en fysisk omöjlighet att händelsen gått till som MÄ beskrivet?

Senast redigerad av DoraF 2018-07-04 kl. 12:03.
Citera
2018-07-04, 12:45
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Jag uppmuntrar inte till brott på något sätt. Ni har väl flickvänner som ni har ömsesidigt sex med?
Det går utmärkt att pröva i samförstånd under en ickesexuell situation och utan att sexuell upphetsning föreligger. Man kan komma överens om pröva utan att förvarna.

Eftersom du vet att det inte går att göra på någon som inte är med på det har du väl själv försökt begå brott?

Jag har inte skrivit att man ska föra in fingrarna på sig själv. Det var ju inte det Timell gjorde och därför irrelevant, precis som du skriver.
Om händelsen vore fysiskt omöjlig borde inte Timells ombud påpekat det? Borde det omöjliga ha framkommit under förundersökning, rättegång, dom?

Jo, uppsåtet är "illasinnat" om en man för in sina fingrar i vaginan på en kvinna som inte vill det.
Står det i domen att det är en fysisk omöjlighet att händelsen gått till som MÄ beskrivet?

Det var väldigt många ord du kom med där och jag misstänker att du försöker blanda bort korten och förvirra mig. Huvudpoängen är att jag tror på Timell och försvarsadvokaten. Ologiskt att göra något annat, för då vill du tro på en verklighet där Timell är våldtäktsman. Det vill säga du vill att en våldtäkt ska ha begåtts. Det är en illasinnad verklighetsuppfattning när det verkar troligare att MÄ är besviken på uteblivet avancemang i TV-världen och tar ut det på Timell. Ungefär som Cissi Wallin gjorde. Vilket SVT har bevisat i Uppdrag Granskning.
Citera
2018-07-04, 18:44
Medlem
Rimberts avatar
Har inte följt denna tråd regelbundet.
Men hur är det med Martin numera, kan han gå som en vanlig man på gatorna igen?
Citera
2018-07-05, 00:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Vilken kvinna pratar du om nu? Timell är friad i TR om du inte förstått det än?

Citat:

Se ovan, Timell är fortfarande friad i TR.

Citat:

Men det betyder ju knappast att MÄ:s berättelse blir mer sann för det, vem försöker du lura egentligen, dig själv?

Citat:

Du bryter nog inte mot några regler men du resonerar som en förvirrad tokmaja. MÄ:s story är inte på nåt sätt bevisad och det finns ingen anledning att betvivla att TR dragit rätt slutsats. Frågan är bara när du ska göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in