2018-07-06, 23:40
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du tycker tydligen att det är obehagligt att VitruvianskeMannen gång på gång tar upp pudelns kärna, nämligen om AfS är ett rasistiskt parti som vill behandla folk med utländskt ursprung sämre även om det är bra och duktiga människor som gör rätt för sig.

I strikt mening är det alltså inte det. Inte som de politiska programmen ligger idag.

Men bakom detta ligger förstås medvetenheten om att Sverige som land vilar på etnisk grund, och att det är detta som är den övergripande kärnfrågan. Etnopluralism kan man kalla det för, så låter det inte alls rasistiskt
Citera
2018-07-06, 23:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ja, precis. Exakt så. AfS har ingen politik baserat på etnicitet. Det man har är ett erbjudande för de som har lagliga skäl men som ändå inte funnit sin plats i Sverige att få ett återvändarstöd. Just detta vet jag inte om det är färdigformulerat men det kommer att vara attraktivt för de som känner att de längtar hem.

Då förstår jag ärligt talat inte vad skillnaden mot SD är. Det känns som det du skriver ovan är direkt rakt av vad SD också tycker. Det är mer eller mindre EXAKT vad SD också tycker.
Citera
2018-07-06, 23:52
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Då förstår jag ärligt talat inte vad skillnaden mot SD är. Det känns som det du skriver ovan är direkt rakt av vad SD också tycker. Det är mer eller mindre EXAKT vad SD också tycker.

Ursäkta, Åkesson har inte nämt återvandring i ett enda tal de senaste fyra åren. Posta en enda länk där Heja-Jimmie talar om återvandring. För AfS är det den viktigaste frågan vid sidan av att rensa upp i det korrupta politiska träsket. Ditt SD är ju så fega att de inte ens tar ställning för Bernt Herlitz som avskedats rättsvidrigt. SD borde skämmas för sin passivitet och tystnad för att bli accepterad av Sjuklövern.
Citera
2018-07-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursäkta, Åkesson har inte nämt återvandring i ett enda tal de senaste fyra åren. Posta en enda länk där Heja-Jimmie talar om återvandring. För AfS är det den viktigaste frågan vid sidan av att rensa upp i det korrupta politiska träsket. Ditt SD är ju så fega att de inte ens tar ställning för Bernt Herlitz som avskedats rättsvidrigt. SD borde skämmas för sin passivitet och tystnad för att bli accepterad av Sjuklövern.

https://sd.se/wp-content/uploads/2018/05/Valplattform-2018-1.pdf

Bidra till återvandring genom ett tydligt uppdrag till migrationsverket om att prioritera frågan samt satsningar på såväl ekonomiskt stöd som till exempel anpassade utbildningar och kontaktförmedling för den enskilde
Citera
2018-07-06, 23:58
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag håller med, men frågan väcks till liv igen av thaigubbar som Byggnet och Negroni som arbetar hårt för att AfS inte ska uppfattas som en millimeter mer nationalistiska än SD. Enligt dem är AfS kulturmarxistiskt, rasförnekande och anhängare av öppen svenskhet.

Vad har jag sagt om AfS (och deras politik) som inte du, din lille thaigubbe, själv har sagt?

(Varför kallar alla varandra för thaigubbar hela tiden här i tråden, är det nån sorts lek eller? Eller är det menat som en markör för "detta är inget seriöst menat inlägg" - så man skriver "thaigubbe" någonstans för att markera det?)
Citera
2018-07-07, 00:00
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Bidra till återvandring genom ett tydligt uppdrag till migrationsverket om att prioritera frågan samt satsningar på såväl ekonomiskt stöd som till exempel anpassade utbildningar och kontaktförmedling för den enskilde

Jag skrev tal eller anförande. Inte en undangömd passus i någon pdf ingen läser. Jag kan spara dig arbete. Har redan tittat på alla Åkessons tal och han nämner inte återvandring en enda gång. Integration är däremot vanligt förekommande. Du vet SD integration att vi svenskar ska få nyanlända ensamkommande i våra döttrars klassrum. SD har verkligen planen för de vi svenskar vill ha.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-07-07 kl. 00:06.
Citera
2018-07-07, 00:01
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
http://www.friatider.se/jimmie-kesson-migrationsverkets-fokus-ska-vara-att-skicka-hem-invandrare
Citat:
Publicerad 27 november 2017 kl 08.37
Inrikes. Migrationsverkets fokus borde vara att skicka hem invandrare. Det sade Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson i SVT Agenda igår. Idag är det snarare en "aktivistisk" myndighet som väldigt gärna låter människor stanna.
Det var en. Finns fler.
Citera
2018-07-07, 00:04
Medlem
Citat:
Så AfS förslår alltså ett återvandringsverk, med en återvandringsplan. Denna ska inte omfatta etniska svenskar. För att ha en viss rättssäkerhet i det hela, exakt hur definierar AfS "etniska svenskar" versus "icke etniska svenskar" här?

Det handlar ju om ganska allvarliga saker, så det måste vara exakt definierat och rättssäkert. EXAKT hur definieras "etniska svenskar" versus "icke etniska svenskar" här?

Här kan du läsa precis vilka grupper som kommer skickas tillbaka och hur många, så slipper vi tjafsa om definitioner hit och dit.
Citera
2018-07-07, 00:05
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Javisst, om du bortser från hela AfS' återvandringsprogram så blir det precis lika

AfS program är att tvångsutvisa 504.000 (och detta bara i första varvet). Eftersom du uppenbarligen inte tänker läsa igenom programmet (utan hellre ägnar dig åt fria fantasier) så ska jag citera en endaste rad för dig:

Sammanlagt handlar det om en halv miljon (504.000) som ska återvandra. (Frivillig återvandring ingår inte i beräkningarna ovan).
Citera
2018-07-07, 00:06
Medlem
Myhr1s avatar
Säkert avhandlats i tråden men vad skulle ni säga skiljer Afs från SD?
Citera
2018-07-07, 00:07
Medlem
Citat:
Jag skrev tal eller anförande. Inte en undangömd passus i någon pdf ingen läser.

Nehe, nu låter det så när man presenterar bevis. Men ja, jag tror inte Åkesson trycker på återvandring i sina tal nu. Det är inget man vinner val på i nuläget. SD har 25% och det räcker med att man har det tydligt dokumenterat i Valplattformen 2018.

Låt Kasslern nämna återvandring (och mer därtill) i varje tal, och ligg där ni ligger, på ca 0.5%
Citera
2018-07-07, 00:09
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:

Du får gräva djupt för att hitta något sådant. När nämnde Åkesson återvandring senast i rikstäckande media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in