2018-07-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Varför skulle det inte gälla alla ?

När man googlar och ser vad Paul Barath ställt till med innan så är det ju trevligt att HAN fått hjälp att komma ur både missbruk och tung kriminalitet. Men kom ihåg att hans offer (och de är många) oftast inte fått NÅGON hjälp alls. Det är snarast ett hån mot hans före detta offer att en sådan person får utmärkelsen ”Snällast i Almedalen”

Ser du vart jag vill komma !

Vart vill du komma? Att folk inte kan förändra sig, att det inte går att förlåta om man gjort vissa saker?
Sen kan jag hålla med om att epitet/utmärkelser som "snällast i Almedalen" är hyfsat löjligt och säkerligen inte gör något alls för hans tidigare offer, snarare tvärtom.
Citera
2018-07-06, 23:41
Medlem
tramsebyxans avatar
Undras vad alla de brottsoffer som blivit utsatta för "hjältarna" i KRIS tycker om saken.

Väldigt rolig film förresten när Camilla Wagner åker/slänger sig i backen. Hennes fuskylande efteråt är stor humor.
Citera
2018-07-06, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/dd2eqq/kris-karleksbombas-i-almedalen-ar-tacksamma

Respekt. Någon som var med?

Jag var med när de stod bakom NMR under Annies tal.
Det stod ett par småungar från NMR och skrek folkförrädare.

KRIS-gänget ställde sig bakom. sa inget. NMR pojkarna stod sedan tysta.

KRIS förtjänar vår respekt. De försvarar vår yttrandefrihet utan att ta ställning.
Citera
2018-07-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Vart vill du komma? Att folk inte kan förändra sig, att det inte går att förlåta om man gjort vissa saker?
Sen kan jag hålla med om att epitet/utmärkelser som "snällast i Almedalen" är hyfsat löjligt och säkerligen inte gör något alls för hans tidigare offer, snarare tvärtom.

Då är vi överens om en sak i alla fall.

Det andra med "vart vill du komma" kan jag svara så här på. En persons historia ändras inte för att man gör EN sak bra, det tvättar inte bort hans tusentals offer och usla beslut genom livet. Man får leva med HELHETEN. Han har fått hjälp att komma ur ett missbruk och JÄVLIGT TUNG kriminalitet, hans offer har förmodligen inte fått någon hjälp alls (du vet mycket väl hur det fungerar). Skulle han hamna på neutral nivå hade han fått gottgöra saker tills han fyllde 300 år.
Citera
2018-07-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Då är vi överens om en sak i alla fall.

Det andra med "vart vill du komma" kan jag svara så här på. En persons historia ändras inte för att man gör EN sak bra, det tvättar inte bort hans tusentals offer och usla beslut genom livet. Man får leva med HELHETEN. Han har fått hjälp att komma ur ett missbruk och JÄVLIGT TUNG kriminalitet, hans offer har förmodligen inte fått någon hjälp alls (du vet mycket väl hur det fungerar). Skulle han hamna på neutral nivå hade han fått gottgöra saker tills han fyllde 300 år.

Jag har inget att invända, bortsett kanske från att vändningen i hans liv (om den håller i sig) förhoppningsvis besparar vad som annars hade varit kommande offer och deras familjers lidande.
Citera
2018-07-06, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hahaha, det var nog dagens bästa! Nu inser jag plötsligt varför NMR så gärna vill åka till Visby, hade helt
glömt bort att Visby betyder (hednisk) offerplats och att staden anlades kring 1000-talet.
Så nmr vill årerknyta till en tusen år gammal offerplats? Det blir svår att anklaga islam för att vara omodern, med den typen av argumentation
Citera
2018-07-06, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag har inget att invända, bortsett kanske från att vändningen i hans liv (om den håller i sig) förhoppningsvis besparar vad som annars hade varit kommande offer och deras familjers lidande.

Håller med om detta, självklart är framtida offer som slapp lida viktigt också.

Du kan lyssna på https://podtail.com/sv/podcast/krull-kriminell/43-paul-barath/ som är mycket intressant. Palle K-pist var ökänd, och hans motto var "slå först, och slå onödigt mycket"

Sedan om du eller någon annan tycker han är värd "almedalens snällaste" efter att ha lyssnat, det är helt okej med mig. Då VET du i alla fall vad han gjort. Det visste du förmodligen inte INNAN du läste vilken vardagshjälte han framställdes som i aftonbladet.

Han ångrar sig som fan och mår dåligt än idag över flaskor han slagit i helt oskyldiga människors ansikte, vanliga människor som slagits medvetslösa och hotats till livet (bland annat en MrCap anställd som tvingades ge koden till sitt jobb för att han skulle stjäla en Ferrari som stod där) då han var gängmedlem och mc-medlem (han hade INGA spärrar). Han har så mycket på sitt samvete att det ENDA som hjälpte var att bedöva alla skuldkänslor med amfetamin. Han har levt ett liv fritt från kriminalitet i 12 år, men livet innan dess är så extremt destruktivt att man baxnar.
Senast redigerad av Revolutions 2018-07-07 kl. 00:38.
Citera
2018-07-06, 23:58
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GudDinBuske
Så nmr vill årerknyta till en tusen år gammal offerplats? Det blir svår att anklaga islam för att vara omodern, med den typen av argumentation
inte fan vet jag, tyckte det var kul att du påpekade att vi som lever i samtiden inte kallar flaggor för fanor
Citera
2018-07-07, 00:10
Medlem
Barney Calhouns avatar
kris var nog en bra tanke när det startade men nu när antagligen 90% av dom som sitter i fängelse är av utlänsk bakgrund första eller andra eller tredje genaration.
vågar kris inte annat än dra rasistkortet om allt.
Citera
2018-07-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Vem fan orkar bry sig om KRIS? Det är en liten fattig grupp som får fejkad empati. Egentligen så vore alla glada om alla kriminella dog rakt av. Ungefär som i Batman med de två båtarna där dom har en detonator till varsin båt. Ena båten är full med kriminella avskum (som jag) och andra är full med fina ordentliga människor. Jag hoppas innerligt att dom senare detonerar rakt av.

Fitthål

Jag tror dom fyller sin funktion men jag tror inte dom är ute och spontanjagar nazister.
Citera
2018-07-07, 00:15
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Kampen mot Nazismen årets tema på Almedalen.
ja. det är ju det största problemet för stackars en gång så trygga Sverige som man nu ska lämmna över till sina barn.
fy fan reinfelth och ni andra.
Citera
2018-07-07, 00:17
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ja, det är en gåta. Det visar att politikerna saknar makt. Hade Löfven haft makt vid sitt tal igår borde polisen ha fått stående order med plikt att skjuta för att döda när det gäller NMR.

Det sorgliga är att KRIS stödjer islamisk massmigration. Jag frågar dig, vill du leva i ett kvinnohatande ruttet kalifat.

Nähä! Men stöder du KRIS så stöder du också islamiseringen av Sverige, så enkelt är det😐.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in