Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Så AfS förslår alltså ett återvandringsverk, med en återvandringsplan. Denna ska inte omfatta etniska svenskar. För att ha en viss rättssäkerhet i det hela, exakt hur definierar AfS "etniska svenskar" versus "icke etniska svenskar" här?
"Etniska svenskar" är inget begrepp som finns i AfS' återvandringsprogram. Det vara bara jag som påpekade att man med logik kan härleda att etniska svenskar inte berörs av den. De som inte riktigt vet vad en etnisk svensk är, kan förvisso strunta i den kommentaren.
AfS kriterier utgår från begrepp som invandring, asyl, uppehållstillstånd osv. Eftersom man i första varvet bara går tillbaka till år 2000, så blir det hela väldigt enkelt. Om man för första gången dyker upp i Sverige efter år 2000 och får uppehållstillstånd. så är man kandidat för återvandringsprogrammet (och om inte någon kan hitta något udda specialfall, så hittar jag inga etniska svenskar bland dessa).
Sen är det, som vanligt, tröttsamt att det är just på mitt inlägg om hur det
inte finns någon etnisk grund för AfS repatriering, som du hysteriskt börjar handvifta om att man måste definiera denna "etniska grund" (som alltså inte finns).
Allt jag skrev gick uppenbarligen över huvudet på dig, och dina tankar går som vanligt runt i cirklar. Jag repeterar vad jag sa:
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Den etniska grunden gäller landet Sverige. Utan denna etniska grund existerar inte Sverige.
AfS' återvandringsplan vilar på rättsprinciper (att man fuskat eller inte gjort rätt för sig).
Sen är det förvisso (självklart!) så att inga etniska svenskar berörs av återvandringsplanen. Men de som kan logik, vet att detta inte implicerar att alla som icke är etniska svenskar ska återvandras.