Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-06, 23:14
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Så AfS förslår alltså ett återvandringsverk, med en återvandringsplan. Denna ska inte omfatta etniska svenskar. För att ha en viss rättssäkerhet i det hela, exakt hur definierar AfS "etniska svenskar" versus "icke etniska svenskar" här?

"Etniska svenskar" är inget begrepp som finns i AfS' återvandringsprogram. Det vara bara jag som påpekade att man med logik kan härleda att etniska svenskar inte berörs av den. De som inte riktigt vet vad en etnisk svensk är, kan förvisso strunta i den kommentaren.

AfS kriterier utgår från begrepp som invandring, asyl, uppehållstillstånd osv. Eftersom man i första varvet bara går tillbaka till år 2000, så blir det hela väldigt enkelt. Om man för första gången dyker upp i Sverige efter år 2000 och får uppehållstillstånd. så är man kandidat för återvandringsprogrammet (och om inte någon kan hitta något udda specialfall, så hittar jag inga etniska svenskar bland dessa).

Sen är det, som vanligt, tröttsamt att det är just på mitt inlägg om hur det inte finns någon etnisk grund för AfS repatriering, som du hysteriskt börjar handvifta om att man måste definiera denna "etniska grund" (som alltså inte finns).

Allt jag skrev gick uppenbarligen över huvudet på dig, och dina tankar går som vanligt runt i cirklar. Jag repeterar vad jag sa:

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Den etniska grunden gäller landet Sverige. Utan denna etniska grund existerar inte Sverige.

AfS' återvandringsplan vilar på rättsprinciper (att man fuskat eller inte gjort rätt för sig).

Sen är det förvisso (självklart!) så att inga etniska svenskar berörs av återvandringsplanen. Men de som kan logik, vet att detta inte implicerar att alla som icke är etniska svenskar ska återvandras.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-07-06 kl. 23:31.
Citera
2018-07-06, 23:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Enligt thaigubben Byggnet så finns det ingen judefråga och det är bättre att fokusera på islamisering.

I rest my case. Again!
Citera
2018-07-06, 23:18
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag lämnar dina fria fantasier om att AfS skulle vara tuffare mot asylfuskare än SD därhän, eftersom vi vet att det är helt falskt, bara att läsa på respektive partis hemsida och det har citerats otaliga gånger här.

MEN: Du undviker totalt min fråga. Du klarar inte av att svara på denna fråga:

a) En superambitiös etnisk svensk familj, som lever helt enligt svenska förhållanden, är helt assimilerad i samhället, bidrar till samhället och är helt självförsörjande.
b) En superambitiös neger-familj, som lever helt enligt svenska förhållanden, är helt assimilerad i samhället, bidrar till samhället och är helt självförsörjande.

Är det någon skillnad på dessa, enligt dig, i deras rätt att fortsätta att bo och verka i Sverige?

Du gömmer dig bakom att neger-familjen har fuskat sig till asyl. Men det var inte frågan. Det finns massor av negerfamiljer i Sverige som passar in på (b). Svara på frågan om du kan.....

Läs här: https://alternativforsverige.se/alternativ-f%C3%B6r-sverige-lanserar-%C3%A5tervandringsverket/
Citera
2018-07-06, 23:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
AfS använder sig inte av begreppet etniska svenskar. Du finner det inte i partiprogrammet och ingen ledande företrädare använder det begreppet. Samtidigt säger AfS uttryckligen att Sverige är svenskarnas land och att landet tillhör de som levt före oss, oss själva och kommande generationer.

Vad gäller politiken är den baserad på en rättssäker process där man granskar de som kommit hit sedan år 2000. Skälet är bl.a. att det finns anledning att anta att många uppgivit felaktiga skäl för asyl. Totalt för alla kategorier blir det en halv miljon, minst.

Ska jag tolka det du skriver som att AfS konkret enbart vill utvisa de som uppgivit felaktiga skäl för asyl, sedan år 2000? Alla neger- och Mellanösternpersoner och familjer som inte har uppgivit felaktiga skäl för asyl ska alltså få stanna med AfS politik?
Citera
2018-07-06, 23:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Det var alltså ingen överdrift när någon inkluderade dig i Byggnets tveksamma AfS-Thailand-klubb... Har du också en thaifru där hemma?

Även om AfS på längre sikt skulle vara okej med det du nämner så betyder inte det att politiken som sådan inte sker utifrån en etnisk grund. AfS anser att det finns etniska svenskar, ett etniskt svenskt folk och att detta folk har intressen som ska komma först i Sverige. Direkt korkat att påstå något annat. Apropå att trolla med ord så används etnicitet och ras i princip synonymt i de flesta samtal, så länge man inte – i stil med Regulus, och nu även du – vill underminera svenskheten.

Det blir ju slutsatsen i och med att AfS de facto bedriver det du kallar "raspolitik". Du behöver dock inte misströsta om din betting. Det är ju just en sådan politik svenskar vill ha.

Välkommen i gänget! Vi behöver även röster från stolpskott som dig.
Citera
2018-07-06, 23:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han försöker få igång en meningslös evighetsdiskussion och du är på väg rakt in i hans fälla.

Det blir en "evighetsdiskussion", eftersom ingen kan förklara att AfS skulle ha en annan politik i grunden än SD utan att direkt hamna i grumliga rasbegrepp. Då frågar jag om definitionerna på dessa, och tråden havererar i "läs här på AfS sida", där det inte står något om saken.

Så visst, evighetsdiskussion, men nog så underhållande. Det finns ingen tråd på Flashback där det är så lätt att vinna med sina argument. NMR'arna är åtminstone tydliga och konsekventa.
Citera
2018-07-06, 23:27
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Er diskussion är sanslöst tråkig och ointressant. Du initierar i vanlig ordning evighetsdiskussioner som idioter låter sig luras in i medan SmokeyNegroni uppträder som om han vore något slags talesman för AfS trots att så inte är fallet. Kan ni inte ta er diskussion via PM istället så att vi slipper läsa er skit?

Är det något speciellt som jag har sagt som du vill invända emot? Jag är mycket riktigt ingen talesman för AfS, och utger mig inte heller för att vara det. Men om man läser deras politiska program, lyssnar på deras tal, intervjuer med Kasselstrand, och såklart på Kokta Grodan, så får man en väldigt klar bild av deras politik. Tydligare än något annat parti faktiskt.

Sen att det finns vissa här i tråden, med en väldigt fantasifull läggning, så att man t.o.m. fantiserar om att Jeff Ahl nog egentligen inte representerar AfS' politik. Ja, jag förstår att jag förstör för denna grupp med det jag skriver här.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-07-06 kl. 23:34.
Citera
2018-07-06, 23:28
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ska jag tolka det du skriver som att AfS konkret enbart vill utvisa de som uppgivit felaktiga skäl för asyl, sedan år 2000? Alla neger- och Mellanösternpersoner och familjer som inte har uppgivit felaktiga skäl för asyl ska alltså få stanna med AfS politik?

Närmare rätt svar har du aldrig någonsin varit. Men läs nu länken jag gav dig.
Citera
2018-07-06, 23:29
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Ja, precis. Exakt så. AfS har ingen politik baserat på etnicitet. Det man har är ett erbjudande för de som har lagliga skäl men som ändå inte funnit sin plats i Sverige att få ett återvändarstöd. Just detta vet jag inte om det är färdigformulerat men det kommer att vara attraktivt för de som känner att de längtar hem.
Citera
2018-07-06, 23:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Er diskussion är sanslöst tråkig och ointressant. Du initierar i vanlig ordning evighetsdiskussioner som idioter låter sig luras in i medan SmokeyNegroni uppträder som om han vore något slags talesman för AfS trots att så inte är fallet. Kan ni inte ta er diskussion via PM istället så att vi slipper läsa er skit?

Du tycker tydligen att det är obehagligt att VitruvianskeMannen gång på gång tar upp pudelns kärna, nämligen om AfS är ett rasistiskt parti som vill behandla folk med utländskt ursprung sämre även om det är bra och duktiga människor som gör rätt för sig.

Men det är tvärtemot vad du tycker helt nödvändigt att den här diskussionen tas nu, innan valet, så att de som överväger att rösta på AfS vet vad de står för. Det vore naturligtvis ännu bättre om officiella företrädare för AfS svarade på VitruvianskeMannens frågor, men så länge det inte ges raka besked från det hållet är det värdefullt och on topic att åtminstone få höra vad partiets sympatisörer som SmokeyNegroni tycker.
Citera
2018-07-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ja, jag håller med dig. Om personerna i Sverige år 3018 ser ut överväldigande såsom kineser ser ut idag (men fortfarande bibehåller våra svenska traditioner), då är jag OK med det

Okej bra, då vet jag precis var jag har dig. En självförnekande egoistisk hycklare. Så länge inte kineserna är runt dig personligen i ditt Sverige, så är det helt ok. Skit i framtida generationer, så länge du själv får uppleva etniskt homogenitet så är det okej vad som händer i framtiden.
Citera
2018-07-06, 23:35
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du tycker tydligen att det är obehagligt att VitruvianskeMannen gång på gång tar upp pudelns kärna, nämligen om AfS är ett rasistiskt parti som vill behandla folk med utländskt ursprung sämre även om det är bra och duktiga människor som gör rätt för sig.

Men det är tvärtemot vad du tycker helt nödvändigt att den här diskussionen tas nu, innan valet, så att de som överväger att rösta på AfS vet vad de står för. Det vore naturligtvis ännu bättre om officiella företrädare för AfS svarade på VitruvianskeMannens frågor, men så länge det inte ges raka besked från det hållet är det värdefullt och on topic att åtminstone få höra vad partiets sympatisörer som SmokeyNegroni tycker.

Jag ber dig hänvisa till var AfS skriver att deras politik baseras på etnicitet. Tack. Vad enskilda skribenter skriver får stå för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in