2018-07-06, 21:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag är förvisso för att vara skeptiskt mot information och analysera det själv, men menar du att Sveriges säkerhetstjänst inte kan spärra av ett gatuhörn från insyn under några timmar? (Klart man kan)

Sen, igen, du har ju allt du frågar efter, media själva gick ut och sa "cool grej, de övar terror på Åhlens" typ: "Övade dagen innan, Åhléns var ett av målen" https://www.expressen.se/nyheter/ovade-dagen-fore--ahlens-var-ett-av-malen/

...

Så jävla frustrerande att de sätter en sån att svara på oroliga svenskars frågor..
Här är vad du frågar efter, här var det CASE CLOSED för min del angående bilden av vad som hade hänt och kärringen babblar vidare och de går inte låta bli att bli förvänad:

Varje gång de hållit utbildning har det hänt något och detta är en uppskattad kurs?! Av vilka då? ISIS?

Hursomhelst, även om man inte skulle lyckas skärma av ett gatuhörn så hur hade folk ens sett infon? Och det hade väl bara vart "Ja de hade en övning dagen innan"

- och det är ingenting konstigt tydligen, vilket knappast är en normal reaktion ens när om man inte vet om hur vanligt dessa "utbildningar" är i samband med ISIS Events.

Här har du avspärrningen tydligt: https://nodisinfo.com/hard-proof-staging-crisis-acting-stockholm-terror-hoax/

Men folk söker inte efter sådan info, de flesta som för höra om ett terrordåd tar reda på vad som hänt, antal döda och var ungefär, kanske inslag i någon nyhetskanal med snabba klipp och blinkande sirener men mycket mer är det inte (vilket är normalt, och i en normal jävla värld hade vi inte ens behövt anta att man ljög om något sådant här, för DET är fan så sjukt!)

Andra event har haft en större exponeringsyta än Stockholm, och London som jag länkade till i inlägget ovan är ett utmärkt exempel, jag blir tex. förvånad som fan när folk inte sett Isis utan byxor i London (men de tog en annan CNN i London där de hade några muslimska ungar de pushade framför nyheterna som gick viralt istället, om du minns)

Här är en minut av Sanning, på CNN tom. Han fick sparken efter det här, och de jävlarna är ju rätt bra reportar om de inte ljuger: https://youtu.be/jvuhMLyqNbo

Vänligen notera att du befinner dig på ett diskussionsforum, någon form av tvåvägskommunikation är inte för mycket begärt, och de är en enkel fråga. Notera också att jag förvisso inte frågade dig.

Jag tror inte ni har noterat något attentat, och då har ni några spärrar kvar att passera innan poletten trillar ner.
Vänligen notera också att jag svarat gånger två på din fråga nu.

Fast det är en vanlig fråga, hur fan de gör det och hur det ens är möjligt, kom ihåg det ifrågasättandet och använd det när media också alla säger samma sak i något event från Isis i fortsättningen.

Finns det några ”riktiga” terrordåd alls? Vilka i sånt fall, och hur känner man igen dessa?
Det skulle kanske hjälpa oss se din världsbild om vi förstod vad du jämför med liksom.
Citera
2018-07-06, 22:09
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Man kan fejka en massa saker. Du kan däremot inte fejka att ett lastbil bränner nerför Drottninggatan. Det kryllar liksom av folk på den gatan.

Det är inte så supersvårt, vad vi har sett är väl bara hur folk flyr in i butiker, och man ser något som man antar är Akilov i Spendrupslastbilen? Sen verkar alla ha sett blod, vilket är ovanligt, dels ett rött streck som vi såg månaden efter i Manchester också, och en Gore Bild av en död hund.
Troligen CG1 på när folk flyr in i butiken. Hunden och de är dummies som i Nice igen.

Här är en återblick: https://nodisinfo.com/dummies-fake-dead-dog-stockholm-terror-hoax/

Va kritisk en gång mot detta då, hur är det möjligt?
https://www.flashback.org/sp64557407

2.
och
4.

Finns mer saker men är du lika kritisk åt andra hållet och använder sunt förnuft och kollar från andra Staged event by ”ISIS” så är du hemma typ.
Det sjukaste är nog hur de kan göra sånt här, de är på många sätt sjukare än de där Jihad Grejen de kör med, men de gör det, och de kan det, mest för folk inte ifrågasätter någonting eller tänker själva vid information om sådana här event.
Citera
2018-07-06, 23:09
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det är inte så supersvårt, vad vi har sett är väl bara hur folk flyr in i butiker, och man ser något som man antar är Akilov i Spendrupslastbilen? Sen verkar alla ha sett blod, vilket är ovanligt, dels ett rött streck som vi såg månaden efter i Manchester också, och en Gore Bild av en död hund.
Troligen CG1 på när folk flyr in i butiken. Hunden och de är dummies som i Nice igen.

Här är en återblick: https://nodisinfo.com/dummies-fake-dead-dog-stockholm-terror-hoax/

Va kritisk en gång mot detta då, hur är det möjligt?
https://www.flashback.org/sp64557407

2.
och
4.

Finns mer saker men är du lika kritisk åt andra hållet och använder sunt förnuft och kollar från andra Staged event by ”ISIS” så är du hemma typ.
Det sjukaste är nog hur de kan göra sånt här, de är på många sätt sjukare än de där Jihad Grejen de kör med, men de gör det, och de kan det, mest för folk inte ifrågasätter någonting eller tänker själva vid information om sådana här event.

Jag pratar om hur oerhört svårt det är att lura alla hundratals människor som befann sig på Drottninggatan. Den gatan var liksom inte tom varken den sjätte eller den sjunde.
Citera
2018-07-06, 23:26
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Jag pratar om hur oerhört svårt det är att lura alla hundratals människor som befann sig på Drottninggatan. Den gatan var liksom inte tom varken den sjätte eller den sjunde.

Det är inte så svårt så man kan tro, absolut inte omöjligt. Alltså, de körde ju givetvis inte Spendrups Lastbilen utmed hela Drottninggatan såklart, du behöver kunna placera den vid Åhléns (området var avspärrat som du sett) och sedan tömmer sig gatan snabbt.

"BACKA, BACKA, BACKA UNDAN FÖR HELVETE. HAR NI INGENTING HÄR O GÖRA SÅ BACKAR NI UNDAN!!" (länk)
Rykten om polisskott runt om i stan, Polis som bad folk att flytta sig eftersom man ansåg inte att detta är ett "Safe Space"

Gatan töms, och man kan hävda att "ISIS dödade X personer här" - Ingen ifrågasätter någonting. Tyvärr är det alldeles för enkelt.
Citera
2018-07-06, 23:44
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det är inte så svårt så man kan tro, absolut inte omöjligt. Alltså, de körde ju givetvis inte Spendrups Lastbilen utmed hela Drottninggatan såklart, du behöver kunna placera den vid Åhléns (området var avspärrat som du sett) och sedan tömmer sig gatan snabbt.

"BACKA, BACKA, BACKA UNDAN FÖR HELVETE. HAR NI INGENTING HÄR O GÖRA SÅ BACKAR NI UNDAN!!" (länk)
Rykten om polisskott runt om i stan, Polis som bad folk att flytta sig eftersom man ansåg inte att detta är ett "Safe Space"

Gatan töms, och man kan hävda att "ISIS dödade X personer här" - Ingen ifrågasätter någonting. Tyvärr är det alldeles för enkelt.

Ursäkta mig, men du är dum i huvudet om du tror att hundratals människor tittar åt andra hållet när de rullar fram bilen. För någon gång under dagen måste bilen placeras i Åhlens skyltfönster. Har du hittat ett enda vittne som säger att den blev tillsagd att ta en annan väg före klockan 14.53? När du gör det kan vi prata.
Ser du inte själv hur fullständigt orimligt detta är? Fattar du öht hur välbesökt detta hörn av världen är?

Jaja, det är skitsamma egentligen. Är man oförmögen att vara rimlig så är man. Antar att det är priset man får betala när man hänger på konspirationsdelen av internet 24/7.

Shalom!
Citera
2018-07-07, 00:08
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursäkta mig, men du är dum i huvudet om du tror att hundratals människor tittar åt andra hållet när de rullar fram bilen. För någon gång under dagen måste bilen placeras i Åhlens skyltfönster. Har du hittat ett enda vittne som säger att den blev tillsagd att ta en annan väg före klockan 14.53? När du gör det kan vi prata.
Ser du inte själv hur fullständigt orimligt detta är? Fattar du öht hur välbesökt detta hörn av världen är?
Jag vet inte hur omständigt du tror de är för en underrättelsetjänst att placera en lastbil vid Åhlens faktiskt.
Det smidigaste att göra det på hade dock varit att spela in videon dagen innan under sin identiska övning och sedan skrika bort folk och hävda att en lastbil från ISIS har kört på folk utmed Drottninggatan och in i Åhléns.

Citat:
Jaja, det är skitsamma egentligen. Är man oförmögen att vara rimlig så är man. Antar att det är priset man får betala när man hänger på konspirationsdelen av internet 24/7.
Jo, så är det väl. Oförmögen och vara rimlig och hjärntvättad av media är nog ingen bra kombo.
Citera
2018-07-07, 00:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag vet inte hur omständigt du tror de är för en underrättelsetjänst att placera en lastbil vid Åhlens faktiskt.
Det smidigaste att göra det på hade dock varit att spela in videon dagen innan under sin identiska övning och sedan skrika bort folk och hävda att en lastbil från ISIS har kört på folk utmed Drottninggatan och in i Åhléns.

Jo, så är det väl. Oförmögen och vara rimlig och hjärntvättad av media är nog ingen bra kombo.

Vem är förresten den australienske göken som kommenterar klippen du länkar till på Bitchute? Kan han svenska eller är alla hans idéer baserade på vad såna som du tutar i honom?
Citera
2018-07-07, 01:15
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Vem är förresten den australienske göken som kommenterar klippen du länkar till på Bitchute? Kan han svenska eller är alla hans idéer baserade på vad såna som du tutar i honom?
En Australisk Gök som kommenterar klippen,menar du Peekay?
Han är bra, tydlig, och förbjuden på JewTube och allt han gjort censurerandes och Melbourne Polisen skrämde upp honom efter den så kallade Terror attacken de hade där.
De är tydligen viktigt att ni får info utan avbrott från andra, de kan ju sitta och säga att ”Ja här ser vi Ditten och Datten” och så händer ingenting av de dom säger.

Jag försöker inte tuta i nån nått, bara att folk ska tänka själva och sluta den här hjärntvätten för jag tycker de är riktigt sjukt faktiskt.
Sen om man kommer fram till att de är Isis så sure, bättre än den programmering av Media iaf.
Du har ju tänkt mer på några dagar än under en hel livstid även om du har hang-up på möjligheten att placera en Lastbil vid Åhléns (fall man inte sket.i det, de hade ju bilderna, är en extra risk bara)

Om de är nått annat du menar så vet jag inte rikigt vadå du menar
Citera
2018-07-07, 01:19
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Du är lika hjärntvättad som alla andra, skillnaden är du är det av alternativa källor snarare än officiella.

Om du rationellt och metodiskt väger för och emot allt material sammantaget så kommer du landa i en rimlig förklaring. Jag har inte sett dig göra det, jag ser ett desperat hypotetiserande om vad "de" kan tänkas ha möjlighet att åstadkomma. Varför du väljer dessa hypoteser som det troligaste scenariot lyckas du inte ge bärkraftigt stöd för. Du tror en massa saker.
Citera
2018-07-07, 01:56
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Du är lika hjärntvättad som alla andra, skillnaden är du är det av alternativa källor snarare än officiella.
Det är kanske möjligt i andra frågor men inte gällande de här så kallade terrordåden. Fast de är verkligen inget märkvärdigt, små barn ifrågasätter sim omgivning också, svenskar litar inte ens så mycket på media men vid de här eventen får de förtoende igen, media pushar alltid och bara vad Polis via MI5/CIA/SÄPO/Mossad säger och ifrågasätter aldrig någonting.

Citat:
Om du rationellt och metodiskt väger för och emot allt material sammantaget så kommer du landa i en rimlig förklaring. Jag har inte sett dig göra det, jag ser ett desperat hypotetiserande om vad "de" kan tänkas ha möjlighet att åstadkomma. Varför du väljer dessa hypoteser som det troligaste scenariot lyckas du inte ge bärkraftigt stöd för. Du tror en massa saker.
De fejkar terrordåd som Drottninggatan, har en Drill och säger att det man övade på har hänt på riktigt och kommer med rövarhistorier, tecknat i Akilov fallet eftersom Akilov vill ha de så för ’att inte såra nån’ enligt media.
Det är inte svårt att se en lögn, det är en majoritet av den vuxna delen av befolkningen är kapabel till. Sen vet jag förvisso inte alla detaljer.

Sen ska man inte behöva begära att media inte ska ljuga om terrordåd, det är riktigt galet.
Citera
2018-07-07, 02:09
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Det är kanske möjligt i andra frågor men inte gällande de här så kallade terrordåden. Fast de är verkligen inget märkvärdigt, små barn ifrågasätter sim omgivning också, svenskar litar inte ens så mycket på media men vid de här eventen får de förtoende igen, media pushar alltid och bara vad Polis via MI5/CIA/SÄPO/Mossad säger och ifrågasätter aldrig någonting.

De fejkar terrordåd som Drottninggatan, har en Drill och säger att det man övade på har hänt på riktigt och kommer med rövarhistorier, tecknat i Akilov fallet eftersom Akilov vill ha de så för ’att inte såra nån’ enligt media.
Det är inte svårt att se en lögn, det är en majoritet av den vuxna delen av befolkningen är kapabel till. Sen vet jag förvisso inte alla detaljer.

Sen ska man inte behöva begära att media inte ska ljuga om terrordåd, det är riktigt galet.
Det där bemötte inte vad jag skrev egentligen, men det är lugnt. Jag har själv varit inne på ditt spår angående false flags och liknande, men de flesta konspirationsteorier jag tidigare trodde på och omfamnade höll inte för en skoningslös rationell belysning. Jag är fortfarande lika skeptiskt till makt och media, men det innebär ju inte per automatik att alla alternativa outlets är att lita på.
Citera
2018-07-07, 02:16
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Det där bemötte inte vad jag skrev egentligen, men det är lugnt. Jag har själv varit inne på ditt spår angående false flags och liknande, men de flesta konspirationsteorier jag tidigare trodde på och omfamnade höll inte för en skoningslös rationell belysning. Jag är fortfarande lika skeptiskt till makt och media, men det innebär ju inte per automatik att alla alternativa outlets är att lita på.

Huvudpoängen är verkligen inte att alla måste tro precis som jag, men tänka själva och inte programmeras av Media som de är idag. De har, på sättet de utförs kopplingar till MKUltra och ren programmering, med så mycket lögner, gång efter gång. Och typ vi som är radikalt bokstavstroende, i fucking media! sorgligt

Har du tänkt själv så är jag nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in