2018-07-06, 19:03
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Datorerna är ju så snabba nu för tiden så för gemene man gör det knappast någon skillnad att ha det absolut senaste ram-minnet eller processorn jämfört med förra årets modell. Då är det viktigare med ett stabilt, pålitligt system och snygg hårdvara.

Jag jobbar som frilansare och värdesätter pålitligheten och stabiliteten i min macbook mer än vad det är för processor där inne. Sånt tyckte jag var kul när jag var 20-årig spelnörd som byggde min egen koloss till PC och spelade Doom.

De känns som många PC-fanatiker kopplar för mycket av sin egen identitet till sin dator, man kan säga att de blir som en "flickvän" som de vill ska innehålla det senaste och bästa hela tiden
Det där var det dummaste jag läst på länge. Betalar man premium är det väl klart som fan att man förväntar sig premium? När det kommer till skärmupplösning, design och andra totalt oväsentliga faktorer verkar det ju tydligen spela en jävla roll för er fanatiska iDårar. Att sedan påstå att PC-datorer inte skulle vara stabila är ett icke-argument baserat på okunskap, rena lögner och att ni Jobsfrälsta iMbeciller råkar vara otroligt dåliga förlorare.

Om ni inte bryr er om prestanda kan ni lika gärna köpa begagnat, eftersom datorer på Core Duo-nivå fortfarande är fullt användbara som surfdatorer och för era övriga basala användningsbehov. Sedan är inte dagens datorer snabba, snarare tvärtom då utvecklingen stått nästan stilla sedan decennieskiftet. Sweclockers gjorde nyligen en jämförelse av i7-2600k och nyaste i7-8700 eller vad det var för jävla skitprocessor, och det skiljde typ 40% vid samma klockfrekvens, att jämföra med åtminstone 500% under samma tidsspann mellan Pentium II och första i7:an. Det kan vi tacka AMD för; hade de slagits ut skulle vi inte haft någon prestandaökning överhuvudtaget, utan bara refresh på refresh av Bloomfield än idag.
2018-07-06, 20:04
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Min åsikt är att alla som är dumma i huvudet är idioter. Tycker man en Rolex är fin får man absolut köpa den. Men om man tror den är mer högteknologisk än senaste Pentagon-Casion bara för den är dyr, ja, då är man en riktig iDiot.

OS X ja. Då återstår standardföljdfrågan: vem fan behöver OS X, förutom grafiker och bögar då?

Du argumenterar mot halmdockor. Jag har läst igenom dom senaste sidorna av den här diskussionen. Det är inte särskilt många som påstår att att Apples produkter är mer högteknologiska än en PC. Flera skriver ju t.o.m. att det är gränssnitt, behov och design som kan avgöra. Man är inte idiot för att man har en annan preferensmall. Jag vet att du tycker det - men så är det inte.
2018-07-06, 20:41
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Som någon skrev tidigare i tråden så kostar allt på app store medan samma program e gratis på Playbutik. Här ser man hur penga kåta apple är, helvete heller jag stöder sånt här

Nu är det ju inte Apple som bestämmer vad apparna ska kosta i Appstore, utan det är utvecklarna av mjukvaran som sätter priset. Dom väljer om det ska vara gratis eller kosta pengar, inte Apple.
2018-07-06, 21:15
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-Todt
Du argumenterar mot halmdockor. Jag har läst igenom dom senaste sidorna av den här diskussionen. Det är inte särskilt många som påstår att att Apples produkter är mer högteknologiska än en PC. Flera skriver ju t.o.m. att det är gränssnitt, behov och design som kan avgöra. Man är inte idiot för att man har en annan preferensmall. Jag vet att du tycker det - men så är det inte.
Då läser du vad du vill läsa, och missar de huvudsakliga poängerna, som exempelvis standardargument 1A: "Mac och apple fungerar" (vilket underförstått gör det marknadsexklusivt för just Mac och Apple, eller hur? Eller är det så att ni på allvar diskuterar sådana självklarheter i iFåneliten? ).

Sen kan man ju också alltid välja att inte läsa det jag själv diskuterat säkert 5 sidor bakåt, senast i mitt allra sista inlägg: flashig design är ett 100% subjektivt köpargument och gör ingen produkt i världen bättre, oavsett hur sinnesfullkomlig ens oförståelse må vara för detta. Fakta kvarstår: förstår man sig inte på vikten av att debattera objektivt och neutralt, då är man en partisk fanboy som inte går att tolka seriöst.
2018-07-06, 21:17
Medlem
Citat:
OS X ja. Då återstår standardföljdfrågan: vem fan behöver OS X, förutom grafiker och bögar då?
Folk som inte vill leva hela sitt liv med en dator som presterar som en 486:a på grund av alla virus och antivirusprogram man dras med... De och de som enkelt vill kunna stänga av sin dator utan att behöva leta i månader efter "shut down" som något geni placerat under menyn START.
2018-07-06, 21:35
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Folk som inte vill leva hela sitt liv med en dator som presterar som en 486:a på grund av alla virus och antivirusprogram man dras med... De och de som enkelt vill kunna stänga av sin dator utan att behöva leta i månader efter "shut down" som något geni placerat under menyn START.
Inte för iPhans brukar utmärka sig i egenskap av en samling teknologiska raketforskare, men... har du använt en strömbrytare någon gång?

Vad man väljer att installera och bocka för är upp till var och en. Installera med express och du accepterar massa skit. Lösningen är att köpa en nerdummad dator. Grattis.
2018-07-06, 21:38
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Antivirus år 2018? Kom igen, Windows Defender följer med och det duger mycket väl.

Om man inte lider av downs syndrome hittar man avstängningen rätt lätt längst ner till vänster. Förstår inte vad du gnäller över. Det står inte ens "Start" där på Windows 10.
2018-07-06, 21:44
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
Då läser du vad du vill läsa, och missar de huvudsakliga poängerna, som exempelvis standardargument 1A: "Mac och apple fungerar" (vilket underförstått gör det marknadsexklusivt för just Mac och Apple, eller hur? Eller är det så att ni på allvar diskuterar sådana självklarheter i iFåneliten? ).

Sen kan man ju också alltid välja att inte läsa det jag själv diskuterat säkert 5 sidor bakåt, senast i mitt allra sista inlägg: flashig design är ett 100% subjektivt köpargument och gör ingen produkt i världen bättre, oavsett hur sinnesfullkomlig ens oförståelse må vara för detta. Fakta kvarstår: förstår man sig inte på vikten av att debattera objektivt och neutralt, då är man en partisk fanboy som inte går att tolka seriöst.

Du resonerar som en autistisk pojke som lärt sig alla busstabeller och vägrar åka tåg eftersom bussen kostar mindre och därför är bättre.
2018-07-06, 22:10
Medlem
Citat:
Lösningen är att köpa en nerdummad dator. Grattis.

Ärligt talat, att sitta på Windows och klaga på att Apple fördummar användaren är lite som att köra en Android telefon med Gapps och klaga på att Windows 10 övervakar användaren. Visst, kan man göra det, men man kanske borde kolla hur det är med vad man själv kör.
2018-07-06, 22:16
Medlem
avcs avatar
Citat:
Du resonerar som en autistisk pojke som lärt sig alla busstabeller och vägrar åka tåg eftersom bussen kostar mindre och därför är bättre.
Du läser som en neandertalande analfabet, som först lipar över att jag är så dum som oskyldigt anklagar andra för att påstå att Apple ligger i framkant med teknologi, och sedan menar att det är jag som väljer det utdaterade, miljöovänliga och långsamma alternativet. Snacka om århundradets självmål

Prisfixeringen står iBögarna för. Att informera sig om vad man får för sina pengar är ren sundhet, medan att fixera sig vid pris som en statusfaktor är ett tecken på att man är mentalt omogen och totalt oförmögen att hantera pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Ärligt talat, att sitta på Windows och klaga på att Apple fördummar användaren är lite som att köra en Android telefon med Gapps och klaga på att Windows 10 övervakar användaren. Visst, kan man göra det, men man kanske borde kolla hur det är med vad man själv kör.
Ännu roligare blir det av att det är Applefanatikernas egna argument jag använder; att Windows är för öppet och tillåtande för att deras ärthjärnor skall klara av det, och att dessa lägre livsformer därför "behöver" Mac OS dom "fungerar" istället. Trollet trollar trollet som trollar trollet, troll
Senast redigerad av avc 2018-07-06 kl. 22:45.
2018-07-06, 22:44
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
Du läser som en neandertalande analfabet som först lipar över att ingen påstått att Apple ligger i framkant med teknologi, och sedan påstår att det är jag som väljer det utdaterade, miljöovänliga och långsamma i sammanhanget. Snacka om århundradets självmål

Prisfixeringen står iBögarna för. Att informera sig om vad man får för sina pengar är ren sundhet, medan att fixera sig vid pris som en statusfaktor är ett tecken på att man är mentalt omogen och totalt oförmögen att hantera pengar.

Jag har inte skrivit att du väljer utraderade, miljöovänliga och långsamma produkter. För att du ska förstå: MINA behov täcks av Apple-produkter. Jag skiter fullständigt i om du har en PC. Good for you.
2018-07-06, 23:00
Medlem
avcs avatar
Citat:
Jag har inte skrivit att du väljer utraderade, miljöovänliga och långsamma produkter.
Du gjorde precis den indirekta jämförelsen. Eller anser du att buss är miljövänligare, modernare och snabbare än tåg? I så fall kan vi ju direkt avfärda dig som troll.

Citat:
För att du ska förstå: MINA behov täcks av Apple-produkter. Jag skiter fullständigt i om du har en PC. Good for you.
Och vet du? Jag skiter fullständigt i om du har en Mac också. As a matter of fact, mina och dina behov finns det inte en jävel här som bryr sig om. Vill du diskutera dem får du starta en tråd om det. Den här tråden handlar om varför folk är emot Apple-prylar som sådana, vilket till viss del handlar om demografin, inte de faktiska behoven (det finns ingen som har behov av ett blingigt yttre, även om man kan uppskatta det)
Senast redigerad av avc 2018-07-06 kl. 23:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in