Citat:
Det där var det dummaste jag läst på länge. Betalar man premium är det väl klart som fan att man förväntar sig premium? När det kommer till skärmupplösning, design och andra totalt oväsentliga faktorer verkar det ju tydligen spela en jävla roll för er fanatiska iDårar. Att sedan påstå att PC-datorer inte skulle vara stabila är ett icke-argument baserat på okunskap, rena lögner och att ni Jobsfrälsta iMbeciller råkar vara otroligt dåliga förlorare.Datorerna är ju så snabba nu för tiden så för gemene man gör det knappast någon skillnad att ha det absolut senaste ram-minnet eller processorn jämfört med förra årets modell. Då är det viktigare med ett stabilt, pålitligt system och snygg hårdvara.
Jag jobbar som frilansare och värdesätter pålitligheten och stabiliteten i min macbook mer än vad det är för processor där inne. Sånt tyckte jag var kul när jag var 20-årig spelnörd som byggde min egen koloss till PC och spelade Doom.
De känns som många PC-fanatiker kopplar för mycket av sin egen identitet till sin dator, man kan säga att de blir som en "flickvän" som de vill ska innehålla det senaste och bästa hela tiden
Jag jobbar som frilansare och värdesätter pålitligheten och stabiliteten i min macbook mer än vad det är för processor där inne. Sånt tyckte jag var kul när jag var 20-årig spelnörd som byggde min egen koloss till PC och spelade Doom.
De känns som många PC-fanatiker kopplar för mycket av sin egen identitet till sin dator, man kan säga att de blir som en "flickvän" som de vill ska innehålla det senaste och bästa hela tiden
Om ni inte bryr er om prestanda kan ni lika gärna köpa begagnat, eftersom datorer på Core Duo-nivå fortfarande är fullt användbara som surfdatorer och för era övriga basala användningsbehov. Sedan är inte dagens datorer snabba, snarare tvärtom då utvecklingen stått nästan stilla sedan decennieskiftet. Sweclockers gjorde nyligen en jämförelse av i7-2600k och nyaste i7-8700 eller vad det var för jävla skitprocessor, och det skiljde typ 40% vid samma klockfrekvens, att jämföra med åtminstone 500% under samma tidsspann mellan Pentium II och första i7:an. Det kan vi tacka AMD för; hade de slagits ut skulle vi inte haft någon prestandaökning överhuvudtaget, utan bara refresh på refresh av Bloomfield än idag.
).