Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Hoppsan ny inläggare! ;
Nu är du väl inte rättvis. Vad jag vänt mig emot har varit virrpannors ständiga upprepande av äckla sig i snusk och osanningar ex, som
att SD misshandlat LW vilket bevisligen är ljug. Finns flera ex.
Är man uppmärksam märker man mina idoga invändningar mot sånt bättrat tråden avsevärt. Ty dom värsta avarterna är numera borta.
Att komma med en relativt ny infallsvinkel på GM föreställer jag mig INTE är att skapa trådsanningar. Det kan du inte med bästa vilja påstå?
Teorin jag åsyftade som SDs advokat Lars Backman nämnde byggde jag på detta:
Citat:
"Under de långa samtalen med sin försvarare i polishuset har han flera gånger kommit in på vad han tror att trebarnsmamman har råkat ut för – men han har inte ännu inte berättat för polisen:
– Det är inget hokuspokus i detta, men för närvarande ligger vi lågt, säger advokat Ingvar Backman."
Vidare: "Pekar han ut någon annan?
– Det är din slutsats, jag kommer inte med den uppgiften. Jag vill helst inte diskutera hans teorier, inte mina egna heller".
https://www.expressen.se/nyheter/mis...svarsstrategi/
Möjligt att jag har fel men uttalandet gav mig intrycket att SD skyddade någon, i det skedet HD som visade sig långt mycket mindre trolig än NW som GM
Det är olustigt med dom vettlösa utfall som grundas på SDs fruktansvärt våldsamma huvudgnuggning som upprepat ljögs vara misshandel och den totala tystnad över NWs slagsmål med sin mamma. Hysch hysch tyst
Är man under 18 får man tydligen bete sig utan klander hur dom helst
Förmoda att SD gjort vad initierade källor uppgett NW gjort mot LW ,,,hujedanimej isf skulle trådens mest hätska utomrättsliga mobb rusa åstad och sökt honom med snara.
Hur vet du "
att SD misshandlat LW vilket bevisligen är ljug"?
Utredningen lades ju ner då man inte kunde styrka vad som hade skett, att versionerna om vad som hänt gick isär.
Själv tror jag inte att man anmäler en person för något sådant om det inte finns orsak till det. Just att "hitta på " huvudgnuggning känns dessutom lite konstigt. Inget bevis i sig, men om man skulle fabricera något, kanske man skulle ta i lite mer? Typ ett knytnävslag i magen eller något.
I ljuset av att LW sedan hittas död känns det än mindre osannolikt att det hänt något.
Att en person som SD skulle riskera ett livslångt som "skäligen misstänkt", förstöra sitt liv med barn och sin karriär för att skydda en mördare, har jag ingen som helst tilltro till. Vem vill anställa en eventuell mördare?
Vad gäller 16-åringen, vad vet du om honom egentligen? Och varför han och hans mor bråkade. Och det är inte han som är skäligen misstänkt.
Om man tänker ett steg längre, att barnen har förlorat sin mor på det mest brutala sätt. Om man har haft en jobbig tid med bråk med sin mor, som man nu aldrig kan "försonas" med, kommer detta att känna väldigt jobbigt.
Här sitter vuxna människor bakom sin tangentbord och spekulerar om han är en mördare. Alla hans vänner kan läsa i tråden, även han själv. Fattar ni vilket trauma? Är ni helt distanslösa? Har ni ingen empati?
Att tycka att det är hemskt att anklaga SD för en huvudgnuggning, som han ändå var anmäld för (inte tillbakadragen av LW heller) i jämförelse med att anklaga en yngre tonåring för mord utan att ha mer på fötterna än att någon i tråden berättar om fysiskt bråk mellan mor och son?
Vilket är värst?