Citat:
Ursprungligen postat av
flixa81
Är det fulare att äckla sig om sex än skriva om barnmisshandel och sonen som eventuell GM?
Skulle gissa på att du förlorar där...
Vad har hänt med dig, förlorar. Det känns som du byter personlighet ibland. Du är väl ändå fjantigt barnslig om du uppfattar tråden som tävling ?
Äger du självinsikt inser du vilka epitet du mf, hetsare med
oskuldsimpotens skulle klistrat på SD om vore han så våldsam som NW var mot LW enligt initierad källa regelrätta slagsmål. Inga knogningar precis. Fundera vad du tyckt om SD gjort detta?
Ang, barnperspektivet så är man enligt mitt förmenande ansvarig för sina handlingar vid grov brottslighet om man är 16 år. Såtillvida att
rättssystemet med nöd behöver ses över och straffbarhetsåldern sänkas. Samhällsutveckligen kräver det.
Minns väl dom många skjutningar, avrättningar av pojkar i NWs ålder som systematiskt utnyttjar dom idag satta alltför höga åldersgränserna. Frågan har varit under diskussion men av politisk impotens inte tagits på fullt allvar,
Tycker inte med bakgrund av vad som framkommitatt jag är ute i ogjort väder med min öppning av NW som möjlig GM
Frågan om straffbarhetsåldern är säkert för många i tråden och för mig ytterst intressant läsning. Bl,a, straffbarhetsålderns svenska 1800 talshistoria samt jämförelser med andra länder. För juridiskt intresserade rekommenderas starkt googling i ämnet så inte skriften blir för lång och OT.
"
Pojken var bara 14 år när han misshandlade sin mamma med en hammare och satte eld på familjens hus i Nottingham. Enligt domaren ville pojken "komma undan med det perfekta mordet". Han ska ha tittat på tv-serien Coronation Street och blivit inspirerad att begå ett likadant mord som en av huvudpersonerna"
http://www.dagensjuridik.se/2012/04/nar-6-aringar-kan-domas-straffmyndighetsaldern-varierar-rejalt-over-varlden