Citat:
Ursprungligen postat av
Sotern
Jag tänker inte replikera på åsikter som du helt obefogat har pålagt mig.
Om du tycker det är fanatiskt extremt att avsky mördare, tjyvar, pedofiler och våldtäktsmän så må du tycka det. Jag tycker det är sunt att avsky dessa missdådare.
Sedan få du givetvis vara så godtrogen du vill när du tror dessa missfoster har ”ändrat sig till det bättre”.
Avsky, inte hata. Är det fel att vara mördare, tjuv, (utövande) pedofil, sexualbrottsling. Din syn på "synden" som KRIS kräver sina medlemmar att överge är sjuk, det du uttrycker om synden är samma som diverse utomeuropeiska länder hävdar om brott och straff, d.v.s. öga för ett öga samt en tand för en tand, är du som tidigare frågat: för att klippa bort händerna på en tjuv, bara för att han är en tjuv?
Ändrat sig till det bättre kommer aldrig någon att göra, varje person har en grundessens som dem "är", vad de väljer att göra av det är sedan en fråga att utforska, med andra ord så finns det inga belägg att pedofiler, mördare, "tjyvar", våldtäktsmän kommer att begå brott igen, enbart det kalla faktum att de gjort det & således har en statistiskt högre frekvens samt större risk att begå brott igen. Tycker synd om dig som behöver leva bland alla dessa män och kvinnor som begår brott