2018-07-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Konstigt sätt att uttrycka det på om man är oskyldig. "Polisen har inget att komma med".
Jag skulle vara väldigt på överallt om att jag var oskyldig och visa hur ledsen jag var för att jag var misstänkt.
Exakt!
Jag skulle nog, med näbbar och klor avfärda misstankarna. Namn mm är ändå vida känt.
Senast redigerad av brus-nilsson 2018-07-06 kl. 19:34.
Citera
2018-07-06, 19:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Exakt!
Jag skulle nog, i hans ställe, gå ut offentligt. Namn mm är ändå "offentligt".

Äh, jag tror det är rätt överskattat att "tala ut" hos någon lokal variant av Malou. Det är ju redan allmänt känt att han nekar.
Citera
2018-07-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Oui! 😊 Det finns ett gäng sk häktningsgrunder som måste uppfyllas (Rättegångsbalken kapitel 24)
Vääääldigt kortfattat om det huvudsakliga:

- Personen ska vara misstänkt på sannolika skäl.

- Personen ska vara misstänkt för ett brott som ger minst ett års fängelse.

- Det ska finnas en risk för att den misstänkte 1. flyr straff, 2. förstör/gömmer bevis eller på annat sätt försvårar i utredningen, eller 3. fortsätter att begå brott.
Tror det där beskriver häktning.
För åtal måste det finnas bevisövervikt mot GM samt att åkläagare tro/vet att det ska bli en följande dom.
Hen får inte ta till åtal om det finns tvivel att det blir en fällande dom
(Lekmanna uttryckt)
Citera
2018-07-06, 19:39
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Äh, jag tror det är rätt överskattat att "tala ut" hos någon lokal variant av Malou. Det är ju redan allmänt känt att han nekar.

Varför skulle det vara överskattat?
Vore jag felaktigt misstänkt för ett mord som fått så mycket uppmärksamhet skulle jag verkligen vilja gå ut i media och förklara att jag är oskyldig.
Dessutom så älskar SD att visa upp sig på sociala medier.
Varför gör han inte ett inlägg där och förklarar att han är oskyldig?
Det hade varit så enkelt!
Men det kan han ju inte av en enda anledning...
Senast redigerad av flixa81 2018-07-06 kl. 19:41. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-06, 19:39
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Konstigt sätt att uttrycka det på om man är oskyldig. "Polisen har inget att komma med".
Jag skulle vara väldigt på överallt om att jag var oskyldig och visa hur ledsen jag var för att jag var misstänkt.

Håller med! Detta ihop med advokatens uttalande om att SD har en teori om vad som hänt men inte uppgett denna får mig att bli än mer misstänksam.
Det är något som skaver i hans sätt att uttrycka sig, om det som framkommit stämmer.
Citera
2018-07-06, 19:41
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tror det där beskriver häktning.
För åtal måste det finnas bevisövervikt mot GM samt att åkläagare tro/vet att det ska bli en följande dom.
Hen får inte ta till åtal om det finns tvivel att det blir en fällande dom
(Lekmanna uttryckt)

Du är tillbaka. Det kanske vore på sin plats att reda ut dina påståenden och svara på de frågor som ställts till dig i tråden?
Citera
2018-07-06, 19:42
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad var det som hade övertygat era vänner om att SD är gärningsmannen?
Vad är det som övertygat dig om att SD inte är gärningsmannen?
Citera
2018-07-06, 19:44
Medlem
Citat:

Citat:
Exakt!
Jag skulle nog, med näbbar och klor avfärda misstankarna. Namn mm är ändå vida känt.

Försökte sätta mig in i den situationen och vet inte riktigt hur och vad man skulle säga, framför allt inte var...
På ett event? I tidningen? Här på FB?
Vad säger man om man är oskyldig? Hur tas det emot?
Vi vet ju det, för han har ju sagt det vis sin advokat, och ingen tror honom..:
Citera
2018-07-06, 19:46
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad var det som hade övertygat era vänner om att SD är gärningsmannen?

Jag ämnar inte att återigen hamna i ett cirkelresonemang med dig. Frågan som du ställer har jag svarat dig på ett flertal gånger.
Citera
2018-07-06, 19:47
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Håller med! Detta ihop med advokatens uttalande om att SD har en teori om vad som hänt men inte uppgett denna får mig att bli än mer misstänksam.
Det är något som skaver i hans sätt att uttrycka sig, om det som framkommit stämmer.

Kan bara hålla med!!
Alla uttalande SD gjort, speciellt detta med att han tror sig veta vad som hänt Lena är väldigt märkliga.
Lägger man ihop det med det min källa berättat så är det något som säger mig att detta är en person med stoooor tro på sig själv, överlägsen, oövervinnelig. Tror han.
Tillsammans med hans otrohetsaffärer och hur han skrivit till tjejer så visar det på en obehaglig personlighet om du frågar mig.
Citera
2018-07-06, 19:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazaki
Ja vi får då innerligt hoppas att sanningen trots allt är den bästa för alla parter.
Förstår inte riktigt vart du vill komma med detta inlägg, då du gång på gång påpekar att man ska komma med fakta inte en massa antagande som blir till trådsanningar hit å trådsanningar dit.

Hoppsan ny inläggare! ;
Nu är du väl inte rättvis. Vad jag vänt mig emot har varit virrpannors ständiga upprepande av äckla sig i snusk och osanningar ex, som att SD misshandlat LW vilket bevisligen är ljug. Finns flera ex.

Är man uppmärksam märker man mina idoga invändningar mot sånt bättrat tråden avsevärt. Ty dom värsta avarterna är numera borta.

Att komma med en relativt ny infallsvinkel på GM föreställer jag mig INTE är att skapa trådsanningar. Det kan du inte med bästa vilja påstå?
Teorin jag åsyftade som SDs advokat Lars Backman nämnde byggde jag på detta:
Citat:
"Under de långa samtalen med sin försvarare i polishuset har han flera gånger kommit in på vad han tror att trebarnsmamman har råkat ut för – men han har inte ännu inte berättat för polisen:

– Det är inget hokuspokus i detta, men för närvarande ligger vi lågt, säger advokat Ingvar Backman."
Vidare: "Pekar han ut någon annan?
– Det är din slutsats, jag kommer inte med den uppgiften. Jag vill helst inte diskutera hans teorier, inte mina egna heller".

https://www.expressen.se/nyheter/mis...svarsstrategi/
Möjligt att jag har fel men uttalandet gav mig intrycket att SD skyddade någon, i det skedet HD som visade sig långt mycket mindre trolig än NW som GM

Det är olustigt med dom vettlösa utfall som grundas på SDs fruktansvärt våldsamma huvudgnuggning som upprepat ljögs vara misshandel och den totala tystnad över NWs slagsmål med sin mamma. Hysch hysch tyst
Är man under 18 får man tydligen bete sig utan klander hur dom helst

Förmoda att SD gjort vad initierade källor uppgett NW gjort mot LW ,,,hujedanimej isf skulle trådens mest hätska utomrättsliga mobb rusa åstad och sökt honom med snara.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-06 kl. 20:06.
Citera
2018-07-06, 19:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Om han är skyldig, vilket jag och många andra tror, och bevisningen inte håller så lever SD trots allt resten av sitt liv med skulden på sina axlar. Jag har inga problem med det...… skulle Leif GW nog säga...
Tris bara att de anhöriga inte får "upprättelse".

Dock tror jag att bevisningen så småningom kommer att räcka till fällande dom.
Han hör väl skriken varje natt får vi hoppas, om det var han som orsakade dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in