2018-07-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja, och det händer även mig som har slutat jaga spöken för flera år sedan
fast det blev betydligt lugnare när jag slutade.

Hade du också en fake-app ?
Citera
2018-07-06, 18:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Hade du också en fake-app ?

Nej nej. Detta var för 20 år sedan då fanns inte sådant.
Citera
2018-07-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Nej nej. Detta var för 20 år sedan då fanns inte sådant.

Ok så då vart det anden i glaset då. Den är inte fejk.
Citera
2018-07-06, 19:23
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ok så då vart det anden i glaset då. Den är inte fejk.

Ja det hände att man anv ouija board
Vanlig kortlek
Tarotkort
Trigger objekts som kulor, ljus, bjällror speglar, slagruta mm
Det var olika rökelser beroende på vad man nu ville ha kontakt med.
Den rökelse som lockade till sig andar var sweetgrass.
Det var mer medialt och inte så tekniskt som det är idag.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2018-07-06 kl. 19:42.
Citera
2018-07-07, 22:37
Medlem
Knastrass avatar
Såg när jag klickade på länken att det var Jocke och Jonnas spökjakt. Kanske nämnts tidigare i tråden, men de blev väl påkomna med att fejka sina spökjakter? Vill minnas att de sände live på facebook när någon som inte visste det gick förbi och började prata om riggningen av "spöken".
Citera
2018-07-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastras
Såg när jag klickade på länken att det var Jocke och Jonnas spökjakt. Kanske nämnts tidigare i tråden, men de blev väl påkomna med att fejka sina spökjakter? Vill minnas att de sände live på facebook när någon som inte visste det gick förbi och började prata om riggningen av "spöken".

Trodde du verkligen att det är på riktigt? allt sånt här är såklart fejk !
Citera
2018-07-12, 16:43
Medlem
Citat:
Trodde du verkligen att det är på riktigt? allt sånt här är såklart fejk !

Ja givetvis är allt sånt här skit fake, alla satans spökjägarprogram på TV, alla påståenden om än det ena eller andra om andar o spöken. Det är fake tills det har kunnat åtminstone påvisats seriöst med seriösa vetenskapliga metoder, vilket ännu aldrig skett trots hundratals år av fantasifulla påståenden.

Tror man t ex på vad som påstås i kabelTVkanalernas tramsiga spökjägarprogram, eller TV4 Det Okända, så är man synnerligen naiv och lättlurad...
Citera
2018-07-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja givetvis är allt sånt här skit fake, alla satans spökjägarprogram på TV, alla påståenden om än det ena eller andra om andar o spöken. Det är fake tills det har kunnat åtminstone påvisats seriöst med seriösa vetenskapliga metoder, vilket ännu aldrig skett trots hundratals år av fantasifulla påståenden.

Tror man t ex på vad som påstås i kabelTVkanalernas tramsiga spökjägarprogram, eller TV4 Det Okända, så är man synnerligen naiv och lättlurad...

Ha ha ja så klart......trams och åter trams.
Citera
2018-07-16, 15:32
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Här tappa dom mig..

LaxTon Ghost Sweden som är en av Sveriges största paranormala utredare och den mest efterfrågade har inlett ett samarbete med Exelerus/Ghost Radio: "Eftersom L.T.G.S har förfrågningar från många av Sveriges mest hemsökta hus så behövde vi ett kommunikations verktyg som ger oss tydliga och relevanta svar. Ghost Radio uppfyller dessa kriterier och vi ser framemot att använda applikationen i kommande utredningar."
Citera
2018-08-27, 03:18
Medlem
Tarmstuvnings avatar
och andra spökteam emot sig..
Men dom gör rätt i att köra sitt eget race *go 4 it*

https://youtu.be/xoju5UTpf7k
Citera
2018-08-29, 06:28
Medlem
Trolltestets avatar
som renodlad (FB) Paranormala fenomen, ockultism och ufologi'iker, så vågar jag dock hävda att alla som försöker göra sig ett NAMN på sitt paranormalsökeri, ÄR charlataner!

I expel demons, spirits and all sorts of terrible 'isms on a daily basis, and you'll NEVER hear a word of it in public.

I don't make s show of my abilities. I just use them, for the benefit of all who dare to go to Flashback for Advice.
Senast redigerad av Trolltestet 2018-08-29 kl. 06:57.
Citera
2018-08-30, 00:38
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
som renodlad (FB) Paranormala fenomen, ockultism och ufologi'iker, så vågar jag dock hävda att alla som försöker göra sig ett NAMN på sitt paranormalsökeri, ÄR charlataner!

Japp, dom är ju det. Det är dom alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in