2018-07-06, 13:40
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Blodiga kläder var spekulationer från början... inte jag!
Jag vet att hon har varit där. Sedan är det frågan om när och vad som har hänt där. Det är inte jag som spekulerar i den frågan, jag spekulerar i frågan om åklagaren gått på den linjen...

Kära vänner av denna tråd,

EnGodTanke har uppenbarligen en massa info som inte vi har. Hen har säkert sina källor som hen inte kan/vill avslöja.

För att vi ska få veta mer detaljer, eller skvaller om man vill tolka det så, så kanske det inte går att hänvisa till källor i allt, även om det självklart vore önskvärt?

Ska en källa hela tiden hänvisas till så kommer vi aldrig få veta mer än det som står i pressen eller är offentlig handling.

Åtminstone jag är ff intresserad av vad som "sägs på byn", även om man får ta info för vad den är. 😊
Citera
2018-07-06, 13:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vad är det som gör att du inte kan se SD i det scenariot?
Vilka delar är det som du anser inte (längre) passar ihop?
Din fråga är lite bakvänd. Det man skall fråga sig är väl vad som talar för att han skulle vara inblandad, och jag kan alltså inte se något sådant.
Citera
2018-07-06, 13:44
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så SD brydde sig inte om att HD förbjudit honom
att träffa LW?

Har SD låtit bli att vara otrogen för HDs skull? Han struntar nog i vilket, bara han kan flyga under radarn så gör han vad han vill?
Citera
2018-07-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet vi vilket mobilmärke hon hade?

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det har sagts i tråden att hon hade en Samsung. Kanske flera, var tre på bilden

Samsung har antyds, vill inte påstå att det är bekräftat.
Undrar om inte bilden med tre va från hennes jobb, osäker där.
Citera
2018-07-06, 13:45
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det har sagts i tråden att hon hade en Samsung. Kanske flera, var tre på bilden

På LW:s IG finns en bild från 5 januari. Där syns tre Samsungmobiler. Vilka ägarna till dessa är framgår inte helt klart. LW har besökt (vikarierat på?) sin gamla arbetsplats, verkar det, utifrån inlägget.
Citera
2018-07-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Skrika i panik KAN man ju göra när man är så frustrerad över nåt. Tex när den man pratar med inte lyssnar.

Jag har ju litat på skrikvittnet så jag tror att hon mördades
där och just då, vid planket alltså.
Citera
2018-07-06, 13:48
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Kära vänner av denna tråd,

EnGodTanke har uppenbarligen en massa info som inte vi har. Hen har säkert sina källor som hen inte kan/vill avslöja.

För att vi ska få veta mer detaljer, eller skvaller om man vill tolka det så, så kanske det inte går att hänvisa till källor i allt, även om det självklart vore önskvärt?

Ska en källa hela tiden hänvisas till så kommer vi aldrig få veta mer än det som står i pressen eller är offentlig handling.

Åtminstone jag är ff intresserad av vad som "sägs på byn", även om man får ta info för vad den är. 😊

Problemet ligger i att hon är otydlig med vad som är vad, det irriterar mig och blir lätt trådsanningar då.

Skriv ut tydligt att det är spekulationer alternativt från källa som man inte vill uppge.

Hon uttrycker sig som om det hon skriver är sanning ibland, jobbigt.
Citera
2018-07-06, 13:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Samsung har antyds, vill inte påstå att det är bekräftat.
Undrar om inte bilden med tre va från hennes jobb, osäker där.

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
På LW:s IG finns en bild från 5 januari. Där syns tre Samsungmobiler. Vilka ägarna till dessa är framgår inte helt klart. LW har besökt (vikarierat på?) sin gamla arbetsplats, verkar det, utifrån inlägget.
Det har iaf kategoriskt förnekats av någon (minns inte vem) att hon hade iPhone. Det mesta i övrigt är ju Android.
Citera
2018-07-06, 13:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Bilderna finns på kvällspressen och bildtexterna.
I övrigt väljer jag faktiskt inte att outa den informationen och hur den sipprat ut.
Men punktlista stämmer ganska exakt.

Nu har du nog tagit dig vatten över huvudet.

Helt plötsligt påstår du att du sett bilder på när kläder tas om hand från Fp. Var påsarna genomskinliga för dig men inte andra? Har du röntgenblick?

En blödande LW har varit i SDs hus. Det vet du. Men samtidigt har inga DNA-träffar gjorts som kan binda ihop detta med brottet. Var du hemma hos SD och såg detta? Vad hände hos SD? Varför blödde LW där? När var detta, 14 maj?

Du vet att DNA-proverna är färdiga. Hur vet du det? Har din källa insyn på NFC eller har den insyn i förundersökningen?
Citera
2018-07-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag tänker likt dig. Ibland är jag inte ens säker på att MP är funnen ännu. Har utredarna funderat över om MP möjligen skulle kunna vara på ett helt annat ställe än de (vad vi vet) hittills övervägda?

Ja jag håller med Vi vet ju inte när och var hon blev mördad Vore polisen säker på att mordplatsen var tex hos SD så skulle han vara häktad på sannolika skäl
Hon kan vara mördad var som helst i icke avspärrade hus tex eller ute
Citera
2018-07-06, 14:02
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Blodiga kläder var spekulationer från början... inte jag!
Jag vet att hon har varit där. Sedan är det frågan om när och vad som har hänt där. Det är inte jag som spekulerar i den frågan, jag spekulerar i frågan om åklagaren gått på den linjen...

Det vore av stort värde om du vill/kan berätta om LW var i SD:s hus någon gång under morddagen/mordnatten, känner jag. Vet du om så var fallet och vilket var i så fall det bakomliggande syftet med besöket?
Citera
2018-07-06, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Alltså troligen har/hade ju åklagaren en bestämd uppfattning om vem som hade mördat LW, men samtidigt kanske ingen tydlig idé om hur händelseförlopp/mordplats skulle ha sett ut.

Åklagaren gjorde väl helt enkelt som många här i tråden, dvs. hon valde först ut en gärningsman och försökte sedan pussla ihop ett händelseförlopp där han skulle passa in.
Kom ihåg detta inlägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in