2018-07-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det är nytt för mig med och det tror jag inte stämmer heller

Ta bort skriket !Det är inte säkert det har med mordet att göra LW kan ha varit var som helst dygnet efter hon försvann
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Blodiga kläder var spekulationer från början... inte jag!
Jag vet att hon har varit där. Sedan är det frågan om när och vad som har hänt där. Det är inte jag som spekulerar i den frågan, jag spekulerar i frågan om åklagaren gått på den linjen...

Nu vet du att Lena varit i Stefans hem?
När? Mordkvällen?
Citera
Medlem
Tror inte på skriket
Citera
2018-07-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror också att hon har följt efter någon, helt frivilligt ner mot planket.
Frågan är väl om hon skulle bry sig tillräckligt om SD för att följa efter honom, men
hon kanske va jävligt arg själv.

Stör mig fortfarande på LWs mobil som "pingar" när SD är ute å reser.

Åklagarens miss vill jag höra mer om.

Skrika i panik KAN man ju göra när man är så frustrerad över nåt. Tex när den man pratar med inte lyssnar.
Citera
2018-07-06, 13:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vad menar du nu?! Skulle en brottsplats helt sakna betydelse? Jag hänger verkligen inte med i dina svängar... Du blandar och ger hej vilt. Utan att vilja hänvisa till källa (tidningsartikel).
Alltså troligen har/hade ju åklagaren en bestämd uppfattning om vem som hade mördat LW, men samtidigt kanske ingen tydlig idé om hur händelseförlopp/mordplats skulle ha sett ut.

Åklagaren gjorde väl helt enkelt som många här i tråden, dvs. hon valde först ut en gärningsman och försökte sedan pussla ihop ett händelseförlopp där han skulle passa in.
Citera
2018-07-06, 13:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å sen kom du inte längre.
Vi vet att dom drog igång ett sök torsdagkväll.

Jag har en känsla av att du försöker klämma åt mig på något sätt, det
kommer du aldrig att kunna.
Jag lägger aldrig någon prestige i dom här frågorna på något som helst vis, däremot
så vill jag hitta saker som inte stämmer, som jag inte får ihop.

Du är väl möjligen lite sur fortfarande sen du kallade mig för rasist i en annan tråd,
det berodde på din taskiga läsförståelse den gången, hur slutade det föresten, host.

Vet vi vilket mobilmärke hon hade?
Citera
2018-07-06, 13:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet vi vilket mobilmärke hon hade?
Det har sagts i tråden att hon hade en Samsung. Kanske flera, var tre på bilden
Citera
2018-07-06, 13:24
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Alltså troligen har/hade ju åklagaren en bestämd uppfattning om vem som hade mördat LW, men samtidigt kanske ingen tydlig idé om hur händelseförlopp/mordplats skulle ha sett ut.

Åklagaren gjorde väl helt enkelt som många här i tråden, dvs. hon valde först ut en gärningsman och försökte sedan pussla ihop ett händelseförlopp där han skulle passa in.

Du tänker så. Själv är jag övertygad om att åklagaren har betydligt mer information om fallet än vad vi har här. Jag kan inte se vad denne tjänar på att försöka lägga ett pussel där pusselbitarna redan innan är synbart fel.

Hur tror du att händelseförloppet ser ut? Vem passar in där?
Citera
2018-07-06, 13:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Blodiga kläder var spekulationer från början... inte jag!
Jag vet att hon har varit där. Sedan är det frågan om när och vad som har hänt där. Det är inte jag som spekulerar i den frågan, jag spekulerar i frågan om åklagaren gått på den linjen...

Så SD brydde sig inte om att HD förbjudit honom
att träffa LW?
Citera
2018-07-06, 13:27
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ta bort skriket !Det är inte säkert det har med mordet att göra LW kan ha varit var som helst dygnet efter hon försvann

Jag tänker likt dig. Ibland är jag inte ens säker på att MP är funnen ännu. Har utredarna funderat över om MP möjligen skulle kunna vara på ett helt annat ställe än de (vad vi vet) hittills övervägda?
Citera
2018-07-06, 13:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Du tänker så. Själv är jag övertygad om att åklagaren har betydligt mer information om fallet än vad vi har här. Jag kan inte se vad denne tjänar på att försöka lägga ett pussel där pusselbitarna redan innan är synbart fel.
Jo, men pusselbitarna såg kanske inte så tokiga ut där i början. Man hade fått in tips om att han var inblandad i ett svartsjukedrama kring LW, och man tyckte sig ha hittat blodiga kläder i hans hem. Han hade inget alibi osv.

Citat:
Hur tror du att händelseförloppet ser ut? Vem passar in där?
Skulle gissa att hon dog i hemmet och sedan flyttades till fyndplatsen. Och som Leif GW Persson brukar säga, antagligen någon närstående som GM.
Citera
2018-07-06, 13:35
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jo, men pusselbitarna såg kanske inte så tokiga ut där i början. Man hade fått in tips om att han var inblandad i ett svartsjukedrama kring LW, och man tyckte sig ha hittat blodiga kläder i hans hem. Han hade inget alibi osv.

Skulle gissa att hon dog i hemmet och sedan flyttades till fyndplatsen. Och som Leif GW Persson brukar säga, antagligen någon närstående som GM.

Vad är det som gör att du inte kan se SD i det scenariot?
Vilka delar är det som du anser inte (längre) passar ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in