2018-07-06, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
förklara restriktioner.
Får han åka utomlands?
Ja det får han. (USA och ett par till länder vill kanske få nått från svenska myndigheter i såna här fall).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
dna binder väl aldrig någon till en specifik gärning?
Vill någon annan ta denna fråga?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
En annan lite kul anekdot angående bilen:
Polisen sa att dom gjort intressanta fynd i bilen vid husrannsakan (detta var fysiska fynd innan dom analyserats på NFC).
Sedan kom uppgifter att blod hittades i bilen.

Undrar vad dom tyckte var intressant och var kom blodet in i bilden?

Det skulle jag också bra gärna vilja veta.
Deras egna buggning kanske

Om det inte blir något åtal mot SD så kommer vi aldrig å
få veta så där riktigt vad dom har pysslat med, känns lite surt i alla fall.
Citera
2018-07-06, 09:44
Medlem
Citat:
En annan lite kul anekdot angående bilen:
Polisen sa att dom gjort intressanta fynd i bilen vid husrannsakan (detta var fysiska fynd innan dom analyserats på NFC).
Sedan kom uppgifter att blod hittades i bilen.

Undrar vad dom tyckte var intressant och var kom blodet in i bilden?
Dessa fynd kanske vi får svar på när allt är utrett...
"kul anekdot" vad menar Du med det?
Citera
2018-07-06, 09:49
Medlem
Citat:
Med tidsfönstret 23:09 - 23:30-ich, så undrar jag hur SD kan fått LW till hans bostad, gjort illa henne där (angånde att blod hittas i hans hem). Burit ut henne medvetslös och kört henne till planket, där hon vaknar och skriker, varvid mordet sker.
Konstigare saker har hänt, men TR köpte inte detta på sannolika skäl. Däremot finns kanske blod som gör SD skäligen misstänkt, men eftersom TR inte heller tror på UFO, så var sannolikheten inte stor att detta skett som åklagaren hävdar.

Enligt SDs advokat så nämndes det inget om något blod vid häktningsförhandlingarna
Citera
2018-07-06, 09:53
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Vill någon annan ta denna fråga?!
det var dig jag frågade eftersom att du säger att dna binder folk till ett specifikt brott vilket det omöjligt kan göra.
Citera
2018-07-06, 09:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Skor eller inte är ju en viktig detalj i utredningen. Precis som du skriver tyder ju barfota på flykt alt. att hon har släpats/burits ut från hemmet. Har hon haft joggingskor, kan hon gett sig ut frivilligt för ett samtal eller fått för sig att jogga mitt i natten. Det sista kanske är minst troligt vid den tidpunkten, men hon var ju väldigt aktiv.

Tidpunkten är med en viktig detalj - har hon dött runt 23.30 på FP? Annan plats,? Flyttats eller inte efter döden?
Stod det inte att kläder hittats på fp också i början?
Citera
2018-07-06, 10:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är möjligt att det inte stämmer.
Men nog fan ser det ut som polisen lägger på ett kol extra torsdagskvällen
samt fredagen i sökandet efter mobilen.

Hittar du något fel så peka gärna på det.
Jag säger som flera andra att inget i texten talar om NÄR mobilen givit sista livstecknen ifrån sig.
Citera
2018-07-06, 10:01
Medlem
Citat:
Med tidsfönstret 23:09 - 23:30-ich, så undrar jag hur SD kan fått LW till hans bostad, gjort illa henne där (angånde att blod hittas i hans hem). Burit ut henne medvetslös och kört henne till planket, där hon vaknar och skriker, varvid mordet sker.
Konstigare saker har hänt, men TR köpte inte detta på sannolika skäl. Däremot finns kanske blod som gör SD skäligen misstänkt, men eftersom TR inte heller tror på UFO, så var sannolikheten inte stor att detta skett som åklagaren hävdar.
Vad säger att LW måste varit i SD:s bostad för att ev blod hittats där...
Vad som däremot är möjligt under tiden är att han och LW skulle prata (ev i SD:s bil) båda vill prata och det har gått överstyr... SD kör med LW i bilen mot planket och där händer det förskräckliga... vad gäller tidsramen behöver det inte ens ta 10 minuter.
Citera
2018-07-06, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Stod det inte att kläder hittats på fp också i början?
Jo, och det finns bilder på när dom bär ut plagg.
Citera
2018-07-06, 10:08
Medlem
Citat:
Jag säger som flera andra att inget i texten talar om NÄR mobilen givit sista livstecknen ifrån sig.
Är det någon som kan förklara hur det går till när polisen vill ha reda på när en mobil gav ifrån sig ett pling.. jag tänker att polisen måste ta kontakt med operatören (först ta reda på vilken). Och om det är så kommer nästa fråga... när tog polisen den kontakten och hur lång tid tar det för att få ett svar från operatören.
Citera
2018-07-06, 10:11
Medlem
Citat:

Helt riktigt, står ingenstans i klartext tyvärr.

Om dom inte började söka direkt när dom fick pejl på mobilen
så borde det rubriceras som grovt tjänstefel.
Kom ihåg att det inte bara va mobilen som skulle hittas utan en människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in