Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Bra frågor. Vet man inte varifrån uppgifter kommer är det ju svårt att bedöma om informationen är tillförlitlig. Och som du skriver måste man ju alltid fundera över vad syftet kan vara.
Nja, några fakta som talar för ett svartsjukedrama dräller det väl inte av precis. Visst har en betydande del av inläggen här i tråden ägnats åt rätt krystade försök att få ihop ett "triangeldrama", men där är det nog i första hand just mängden sådana inlägg som har imponerat. Eller kan du länka till ett enda inlägg där en realistisk sådan teori läggs fram?
Kanske slarvigt uttryckt av mig, eftersom min teori om varför LW mördades, inte direkt hade med triangledramat att göra.
Svartsjuka pratade jag inte om. Vi vet inte mord- motivet, men min tro är att det är en person som är väldigt arg på just LW. Kanske inte alls har att göra med att det finns eventuella nya pojkvänner eller ens resor till Norge. Men visst, det kanske var droppen som fick bägaren att rinna över.
Jag alltmer en misstanke om att det kom en "utlösande faktor", skulle kunna ha varit vad som helst. Aggressionen har kanske funnits där länge och grott.
Tror att totala summan av att LW inte tar tillbaka sin anmälan, att hon visar att nu lever hon sitt liv som hon vill (inte som han vill) ,hon är fri och sedan skilsmässoansökan av HD som flyttar blir för mycket. Han blir lämnad av båda.Han som är van att äta av kakan och ändå ha hela kakan kvar.
Så det triangeldrama jag nämnde, var väl mer en bakgrundsfaktor i dramat med det förhållande SD har haft med LW samtidigt som han har haft ett äktenskap med HD. Och att det som pressen kallat svartsjukedrama inte verkade var helt taget ur luften. Det har våra grävare plockat fram.