2018-07-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hon hade bil men var den parkerades vet jag inte.

Ok, tack.
Tycker frågan om var bilen stod parkerad har relevans; kanske råkade den denna natt stå nära FP? Eller i riktning mot FP sett från LW:s hus.
Bilen skulle kunna vara den faktor som 'får ut' LW ur bostaden. Hon skulle väl tidigt på morgonen åka med på en norgeresa? Rimligtvis hade hon då lite bestyr med att packa osv, behöver hämta något från bilen och går ut på gatan.

Edit: såg svar från Schazz. Tack.
Senast redigerad av Rubar 2018-07-05 kl. 21:11.
Citera
2018-07-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tror vägen svänger 90 grader där och 90 grader igen och vips är du vid HD’s bostad.

Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Där kommer det fler hus och en innergård. UW och SD (som bor väldigt nära varandra) bor flera hundra meter bort, in bland villor.

Tack, sommarljum och Cocinella!
Citera
2018-07-05, 21:12
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bodde LW i gaveln på radhuset man ser på bilden?

Nej, längre bort, 20-30 m framför den svarta volvon på bilden.
Hon bodde på hörnet.

Nedan är samma bild som tidigare, men inzoomad. Det du ser på bilden är en cykel omringad av polisens blå-vita avspärrningsband. Längan är likadan som den gavel som syns närmst i bild.

http://forumbilder.se/H7EVP/08e36b7d-73af-4fac-b4a9-67585e66b09a

http://forumbilder.se/H7EVN/90c3089a-13a0-40a6-a8d5-08bb6e78dfff
Senast redigerad av sommarljum 2018-07-05 kl. 21:26. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-05, 21:20
Medlem
zippzons avatar
Ett tips för alla som undrar hur det ser ut är att slå upp Hjärsta Örebro på googlemaps och välja satellit

Då ser ni tydligt alla adresser platser parkeringar osv

Det va bland det första iaf jag gjorde för att skapa mig en översiktsbild vad man sitter och spekulerar om .
Citera
2018-07-05, 21:25
Medlem
Tack Sommarljum för mycket tydliga foton!!
Citera
2018-07-05, 21:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Nej, längre bort, 20-30 m framför den svarta volvon på bilden.
Hon bodde på hörnet.

Nedan är samma bild som tidigare, men inzoomad. Det du ser på bilden är en cykel omringad av polisens blå-vita avspärrningsband. Längan är likadan som den gavel som syns närmst i bild.

http://forumbilder.se/H7EVP/08e36b7d-73af-4fac-b4a9-67585e66b09a

http://forumbilder.se/H7EVN/90c3089a-13a0-40a6-a8d5-08bb6e78dfff

Det ser ut som ett "dagisstängsel" där svarta volvon är parkerad, och en gungställning? Är det dagis som är närmaste granne till LW åt hållet mot fp?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-05 kl. 21:31.
Citera
2018-07-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Du är observant. ”Enligt uppgifter”. Det kan återigen möjligen förhålla sig så att media erhåller uppgifter från person/er icke tillhörande polisen? Liknande de ursprungliga uppgifterna om människorov och svartsjukedrama. Då känns det oundvikligt att inte ställa mig frågan vem/vilka uppgiftslämnar(en)na är och i vilket syfte informationen serveras media?

När for SD och HD till flygplatsen? Någon som vet ?
Annars får jag söka ...
Citera
2018-07-05, 21:30
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är verkligen en intressant fråga.
Kläder skulle jag gissa på, typ natt tröja/morgonrock eller vanliga kläder.
Men var de i oordning, avslitna?
Skorna känns väldigt intressant för att förstå förloppet.

Tofflor eller barfota känns flykt.
Sandaler, vet man inte riktigt. Torrt ute, kan man gå en bit ut med dom utan problem både ute och inne.
Skor. Då promenad, med sin gärningsman....

Men nu hänger jag inte med om du tänker på tidpunkt för att bestämma döden eller bara som en viktig detalj i utredningen?

Skor eller inte är ju en viktig detalj i utredningen. Precis som du skriver tyder ju barfota på flykt alt. att hon har släpats/burits ut från hemmet. Har hon haft joggingskor, kan hon gett sig ut frivilligt för ett samtal eller fått för sig att jogga mitt i natten. Det sista kanske är minst troligt vid den tidpunkten, men hon var ju väldigt aktiv.

Tidpunkten är med en viktig detalj - har hon dött runt 23.30 på FP? Annan plats,? Flyttats eller inte efter döden?
Citera
2018-07-05, 21:32
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Ett tips för alla som undrar hur det ser ut är att slå upp Hjärsta Örebro på googlemaps och välja satellit

Då ser ni tydligt alla adresser platser parkeringar osv

Det va bland det första iaf jag gjorde för att skapa mig en översiktsbild vad man sitter och spekulerar om .
Ett annat bra alternativ är Google Earth
Citera
2018-07-05, 21:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Bra frågor. Vet man inte varifrån uppgifter kommer är det ju svårt att bedöma om informationen är tillförlitlig. Och som du skriver måste man ju alltid fundera över vad syftet kan vara.

Nja, några fakta som talar för ett svartsjukedrama dräller det väl inte av precis. Visst har en betydande del av inläggen här i tråden ägnats åt rätt krystade försök att få ihop ett "triangeldrama", men där är det nog i första hand just mängden sådana inlägg som har imponerat. Eller kan du länka till ett enda inlägg där en realistisk sådan teori läggs fram?

Kanske slarvigt uttryckt av mig, eftersom min teori om varför LW mördades, inte direkt hade med triangledramat att göra.

Svartsjuka pratade jag inte om. Vi vet inte mord- motivet, men min tro är att det är en person som är väldigt arg på just LW. Kanske inte alls har att göra med att det finns eventuella nya pojkvänner eller ens resor till Norge. Men visst, det kanske var droppen som fick bägaren att rinna över.

Jag alltmer en misstanke om att det kom en "utlösande faktor", skulle kunna ha varit vad som helst. Aggressionen har kanske funnits där länge och grott.

Tror att totala summan av att LW inte tar tillbaka sin anmälan, att hon visar att nu lever hon sitt liv som hon vill (inte som han vill) ,hon är fri och sedan skilsmässoansökan av HD som flyttar blir för mycket. Han blir lämnad av båda.Han som är van att äta av kakan och ändå ha hela kakan kvar.

Så det triangeldrama jag nämnde, var väl mer en bakgrundsfaktor i dramat med det förhållande SD har haft med LW samtidigt som han har haft ett äktenskap med HD. Och att det som pressen kallat svartsjukedrama inte verkade var helt taget ur luften. Det har våra grävare plockat fram.
Citera
2018-07-05, 21:40
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det ser ut som ett "dagisstängsel" där svarta volvon är parkerad, och en gungställning? Är det dagis som är närmaste granne till LW åt hållet mot fp?

Tror det är en lekplats bara.
Citera
2018-07-05, 21:40
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det var verkligen inte ovanligt att en "vän" var hos LW på sena natten. Det hade inte barnen reagerat på.
Alltså behövdes det inte gås någonstans för att inte väcka barnen. Fattar inte varför ni envisas med att skriva barn i singular? Tror inte vi ska lägga så mycket energi på "den öppna dörren". Kan vara ett barn som öppnat och letat efter sin mor. Skriken har jag en förklaring till i tidigare inlägg, om det ens är LWs. Är det inte hennes skrik (vilket jag är ännu mer benägen att tro) så blir tidsfönstret oändligt stort.

Jag är av samma mening angående skriken. Det oroar mig att det finns något alltför bekvämt med att tro att det var LW som utstötte dem, känner jag. Lurigt lugnande är det att intala sig att man åtminstone vet när hon togs av daga, upplever jag. Det lockas man kanske lätt till i all ovetskap, menar jag. Jag tror inte att LW skrek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in