2018-07-05, 22:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, bilden jag postade av benet med foten var av en levande människa som hade blivit biten av någon orm, men vars gift gjorde att vävnaderna dör.

Åh, det var (nästan) värre.
Men ett rätt iaf. Det var du som postade bilden.

Nu såg det benet med tillhörande fot ut som det som man förr kallade kallbrand. Som jag minns bilden var vävnaden såpass död att den nästan torkat ihop.

I LWs fall kan jag tänka mig att kroppen fortfarande är full av vätska och tvärtom sväller av processen i värmen.
Citera
2018-07-05, 22:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Åh, det var (nästan) värre.
Men ett rätt iaf. Det var du som postade bilden.

Nu såg det benet med tillhörande fot ut som det som man förr kallade kallbrand. Som jag minns bilden var vävnaden såpass död att den nästan torkat ihop.

I LWs fall kan jag tänka mig att kroppen fortfarande är full av vätska och tvärtom sväller av processen i värmen.

Ja, fast en del vätska kommer väl ut om insekter och ev andra djur gör åverkan på kroppen? Det var ovanligt varmt vid den tiden för att vara maj i Sverige dessutom.
Citera
2018-07-05, 23:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Skriken har jag givit en förklaring till tidigare. För att jag kände mig tvungen att få in dessa då majoriteten hängde upp sig på skrikandet. Idag vet vi inte om dessa skrik är kopplade till LW, det får vi se framöver.
Att kroppen inte forslats längre bort har hela tiden varit avgörande för min tes, gärningsmannen har inte haft möjlighet att dumpa den längre bort än den absoluta närheten och även då till en, för henom, mycket känd plats.

Om vi tillsammans ska söka bygga en trovärdig händelsekedja så får vi inte glömma är avstånden är så små att vi egentligen förleds diskutera metrar.
Enligt mitt förmenande är MP närmare FP än bostaden. Att LW ställt dörren på glänt för att med sin baneman gå ut en bit från huset för att med ett allt högljuddare samtal inte störa. Alldeles i närheten av FP har sen GM tappat kontrollen över den laddade situationen och tagit tag i LW när hon börjat skrika, för att då dra LW bakom planket och i desperation för att till slut få tyst på den nu gallskrikande LW där tagit henne av daga

Misstänker starkt att SD varit under hård press under upprepade hot om att anmälas LW så fort hon inte fick sin vilja fram, situationen i bilen beskriver det lynnet bra. Skriver det för det ger insikt om deras laddade relation. En lång och ständig kamp mellan två starka viljor med tävlingsinstinkt.
Citera
2018-07-05, 23:01
Medlem
Linxieloos avatar
Är det nån som vet om MGL och BeholderX känner varandra?
Senast redigerad av Linxieloo 2018-07-05 kl. 23:14.
Citera
2018-07-05, 23:08
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
http://forumbilder.se/H7EVN/0fc68e7b-078a-4288-a1a9-9532bd636499

http://forumbilder.se/H7EVN/43e74bc8-142c-4abb-96ad-9795b9e442d3

http://forumbilder.se/H7EVN/90c3089a-13a0-40a6-a8d5-08bb6e78dfff

Tre bilder från FP, tagna idag.

De två första bakom planket, i vardera riktningen. Busken ni ser på vä resp hö sida av fotona är samma buske, åt olika håll. Man behöver alltså INTE lyfta en kropp över gunnebostängslet för att gömma den, det räcker att följa stigen och runda planket från andra hållet. Kan för övrigt tänka mig att detta mycket väl kan utgöra en plats att prata ostört på. Inget otrevligt, skräpigt, urinstinkande ställe som antagits här i tråden.

Den tredje bilden är tagen med planket i ryggen, mot LWs radhus. En tjugotal meter framför den svarta volvon syns lite vitt, om man tittar noga. Det är LWs hus.
Hoppas att ni får en bättre bild av hur nära det faktiskt är mellan LW och FP.

Man kan alltså gå relativt "osynlig" mellan LWs radhus och FP, då det är få fönster att passera.

Nu har det ju förstås gått ett antal veckor sedan den tragiska natten men inga som helst spår av syra, kalk osv syns i gräset på FP nu i alla fall.

Tredje bilden är inte Lenas hus. Hennes ligger ovanför lekparken.
Citera
2018-07-05, 23:12
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Inget är färdigt eller hugget i sten, det är ju därför vi hänger här dagligen. SD kan vara GM men det är en mycket enkel förklaring, för enkel. Må hända är han en otrogen stolle men osäkert om allt ni tillskriver hans person stämmer. Jag utesluter alltså inte honom men anser att det är föga troligt.

Ja, SD är så in i vassen självklart skyldig att han i det närmaste upplevs som oskyldig, känner jag. Misstankarna ”gippar” så att säga.
Citera
2018-07-05, 23:18
Medlem
Citat:
Det handlade då om löpning och skidor. Redan då var vi en handfull vänner och bekanta som höjde på ögonbrynen men UW verkade okej med allt.
Menar du att ni misstänkte att dom var mer än vänner redan då? Jag ha tänkt på det, var både SD och LW väldigt flörtiga av sig? Nog borde vänner/bekanta(HD) eventuellt anat något...borde varit svårt att inte visa för andra vad dom tyckte om varandra.
Citera
2018-07-05, 23:24
Medlem
Citat:
Du hamnar i samma tankevurpa hela tiden. För jag antar att du med det fetade pekar mot SD?
Han finns inte i min tes.
Jag har som sagt knölat in skriken i en teori längre bak i tråden. Mest av ett slags tvång. Om skriken inte är kopplade till LW så kan hon ha fraktas när som helst under natten. Allt från sista kända livstecknet tills solens första strålar. Så det finns ingen som helst risk att bli sedd på den gatan.
Så vem finns i din tes?
Citera
2018-07-05, 23:28
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tredje bilden är inte Lenas hus. Hennes ligger ovanför lekparken.

Precis. Som jag skrev:

"Den tredje bilden är tagen med planket i ryggen, mot LWs radhus. En tjugotal meter framför den svarta volvon syns lite vitt, om man tittar noga. Det är LWs hus."
Citera
2018-07-05, 23:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så det triangeldrama jag nämnde, var väl mer en bakgrundsfaktor i dramat med det förhållande SD har haft med LW samtidigt som han har haft ett äktenskap med HD. Och att det som pressen kallat svartsjukedrama inte verkade var helt taget ur luften. Det har våra grävare plockat fram.
Du får gärna länka till något inlägg där denna teori om ett triangel- eller svartsjukedrama förklaras på ett begripligt sätt.

Vilka är förresten "era grävare", och vad har de "plockat fram"?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-05 kl. 23:38.
Citera
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag då antog trodde jag det var hundägarens uppgift. Hon låg på mage under busken/trädet och hade "smutsiga" ben. Vilket sedan kopplades till ev förflyttning av kroppen.
Just nu känner jag mig osäker på uppgiften och källan.

Blåljuspersonal har knappast deltagit vid undersökning i LWs hus (blodspår - uppgift från tråden och hemlig källa).

Första uppgiften, om triangeldrama, kom tidigt via Metro. Källskyddad.

Kan mobil uppgiften varit ett anonymt tips till polisen att den ligger vid början av gångvägen till Vivalla. Typ.

Det innebär 4 anonyma uppgifter. Finns det flera?
Samma person? I så fall, lutar jag åt att det är en läcka internt inom polisen. Eller GM som vill sprida villospår.

Ursäkta om jag bara rörde till det. En hastig tanke som slog mig och jag skrev ner den.

Värt att beakta. Tänder någon medvetet facklor i utrymmen som inte behöver synas närmre? För att förhindra att lampor tänds i gränder där sanningar göms kanske? Varför i så fall kan man undra?
Citera
Medlem
Citat:
Skriken har jag givit en förklaring till tidigare. För att jag kände mig tvungen att få in dessa då majoriteten hängde upp sig på skrikandet. Idag vet vi inte om dessa skrik är kopplade till LW, det får vi se framöver.
Att kroppen inte forslats längre bort har hela tiden varit avgörande för min tes, gärningsmannen har inte haft möjlighet att dumpa den längre bort än den absoluta närheten och även då till en, för henom, mycket känd plats.
Om skriken rapporterades till polisen just den natten, just inom den tidsrymden och från en plats som med största sannolikhet är mordplatsen...… vad drar man för slutsats av det? Hur ofta hörs fasansfulla skrik från det området?
Logik?
Senast redigerad av brus-nilsson 2018-07-05 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in