2018-07-05, 21:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Tror det är en lekplats bara.

Jaha, tänkte om det var så att hennes närmaste granne åt hållet mot fp var ett dagis så är det ju betydligt mindre riskabelt att ev släpa med sig en motvillig, medvetslös eller ev död person då det typiskt inte är någon där kvällar och nätter (såvitt de inte också har "nattis" där).
Citera
2018-07-05, 21:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Skriken har jag givit en förklaring till tidigare. För att jag kände mig tvungen att få in dessa då majoriteten hängde upp sig på skrikandet. Idag vet vi inte om dessa skrik är kopplade till LW, det får vi se framöver.
Att kroppen inte forslats längre bort har hela tiden varit avgörande för min tes, gärningsmannen har inte haft möjlighet att dumpa den längre bort än den absoluta närheten och även då till en, för henom, mycket känd plats.

Ja, det låter inte helt orimligt på ett sätt om man bortser från skriken.
Fattar inte riktigt dock hur man fraktar (tar risken menar jag) ca 150 m. Kommer någon, vilket det absolut kan göra är du ju helt såld. Vet inte om man på kort tid kan klura ut något sätt att bära en kropp (matta funkar nog inte här), utan att väcka misstankar.
Möjligen skulle man kunna tänka sig att om han har haft bilen med sig, så kan han backat in mot entrén och lagt in henne i bagageluckan.

Men då har man bortsett från att skriken existerat? Eller att de beror på annan hemsk händelse.
Eller har hon vaknat upp på fp?

Känns lite konstigt att just denna kväll skriker någon så hjärtskärande att man ringer 112 och åker ut för att kolla. Klart det skulle kunna vara så att polisen sitter inne med info om att det varit en annan misshandel i området som man fått vetskap om. Men tror inte riktigt på det.
Citera
2018-07-05, 21:50
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Ett tips för alla som undrar hur det ser ut är att slå upp Hjärsta Örebro på googlemaps och välja satellit

Då ser ni tydligt alla adresser platser parkeringar osv

Det va bland det första iaf jag gjorde för att skapa mig en översiktsbild vad man sitter och spekulerar om .

Tycker dock inte att det gör "verkligheten" riktigt rättvisa. Det känns mycket närmre mellan husen och FP när man är på plats.
Men hur allt ligger i förhållande till varandra ser man ju.

http://forumbilder.se/H7EVP/d1d4acf0-997c-4a10-b7c4-e905669fad43
Citera
2018-07-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Skor eller inte är ju en viktig detalj i utredningen. Precis som du skriver tyder ju barfota på flykt alt. att hon har släpats/burits ut från hemmet. Har hon haft joggingskor, kan hon gett sig ut frivilligt för ett samtal eller fått för sig att jogga mitt i natten. Det sista kanske är minst troligt vid den tidpunkten, men hon var ju väldigt aktiv.

Tidpunkten är med en viktig detalj - har hon dött runt 23.30 på FP? Annan plats,? Flyttats eller inte efter döden?

Om dom här fläckarna på baksidan av hennes ben som diskuterades
ganska tidigt i tråden inte är smuts utan likfläckar så skulle det kunna
tyda på att någon åtminstone har vänt på kroppen flera timmar efter hennes död.

Om det är på det viset så har hon alltså legat på rygg först, blodet samlas
på baksidan av hennes kropp, stelnar och bildar likfläckar.
Hon påträffades liggande på mage.

Det här är en teori.
Citera
2018-07-05, 21:55
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När for SD och HD till flygplatsen? Någon som vet ?
Annars får jag söka ...

Efter förhöret, på onsdagen den 16/5 tror jag bestämt att det var?
Citera
2018-07-05, 21:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Ja det var väl ganska direkt när han släpptes om jag inte minns fel
Citera
2018-07-05, 21:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om dom här fläckarna på baksidan av hennes ben som diskuterades
ganska tidigt i tråden inte är smuts utan likfläckar så skulle det kunna
tyda på att någon åtminstone har vänt på kroppen flera timmar efter hennes död.

Om det är på det viset så har hon alltså legat på rygg först, blodet samlas
på baksidan av hennes kropp, stelnar och bildar likfläckar.
Hon påträffades liggande på mage.

Det här är en teori.
Jag känner mig en smula konfunderad. Fanns det inte t. o. m. ett foto på detta? Vem tog isf det och när?
Beklagar om det idisslats tidigare.
Citera
2018-07-05, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det låter inte helt orimligt på ett sätt om man bortser från skriken.
Fattar inte riktigt dock hur man fraktar (tar risken menar jag) ca 150 m. Kommer någon, vilket det absolut kan göra är du ju helt såld. Vet inte om man på kort tid kan klura ut något sätt att bära en kropp (matta funkar nog inte här), utan att väcka misstankar.
Möjligen skulle man kunna tänka sig att om han har haft bilen med sig, så kan han backat in mot entrén och lagt in henne i bagageluckan.

Men då har man bortsett från att skriken existerat? Eller att de beror på annan hemsk händelse.
Eller har hon vaknat upp på fp?

Känns lite konstigt att just denna kväll skriker någon så hjärtskärande att man ringer 112 och åker ut för att kolla. Klart det skulle kunna vara så att polisen sitter inne med info om att det varit en annan misshandel i området som man fått vetskap om. Men tror inte riktigt på det.

Du hamnar i samma tankevurpa hela tiden. För jag antar att du med det fetade pekar mot SD?
Han finns inte i min tes.
Jag har som sagt knölat in skriken i en teori längre bak i tråden. Mest av ett slags tvång. Om skriken inte är kopplade till LW så kan hon ha fraktas när som helst under natten. Allt från sista kända livstecknet tills solens första strålar. Så det finns ingen som helst risk att bli sedd på den gatan.
Citera
Medlem
Citat:

OK, tack.
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag känner mig en smula konfunderad. Fanns det inte t. o. m. ett foto på detta? Vem tog isf det och när?
Beklagar om det idisslats tidigare.

Ett foto på BO på fyndplatsen? 😱
Det har jag missat och det är jag glad för i så fall
Citera
2018-07-05, 22:02
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När for SD och HD till flygplatsen? Någon som vet ?
Annars får jag söka ...

Det är en viktig fråga att få svar på, om det är möjligt. Just TID, vad gäller detta fall, saknas det väsentliga uppgifter om, upplever jag. Om vi haft svar på våra ”när-undringar” så hade var-, varför- och hurfunderingarna möjligen också kunnat besvaras någotsånär vettigt, tror jag.
Citera
2018-07-05, 22:03
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du hamnar i samma tankevurpa hela tiden. För jag antar att du med det fetade pekar mot SD?
Han finns inte i min tes.
Jag har som sagt knölat in skriken i en teori längre bak i tråden. Mest av ett slags tvång. Om skriken inte är kopplade till LW så kan hon ha fraktas när som helst under natten. Allt från sista kända livstecknet tills solens första strålar. Så det finns ingen som helst risk att bli sedd på den gatan.

GW uttalade ju också att det fanns en möjlighet att kroppen hade flyttats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in