2018-07-05, 20:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja nu fick man en helt annan bild över hur närområdet ser ut.
Känns ändå väldigt riskabelt för GM att flytta/bära Lenas kropp till FP för han hade ju kunnat stöta på någon vid garaget tex.
Men visst det ingen omöjlighet att flytta kroppen från bostaden utan att bli upptäckt. Det var ju dessutom sen kväll och kanske lite skumt ute.
Dessutom tar det ingen lång stund att gå den vägen så GM kanske gick ut och såg sig omkring , att ingen var utanför och sen snabbt flyttar han kroppen.
När man också fått info om att det fanns blodspår i Lenas lägenhet så tänker man hemmet som BP.

Ser det som långsökt att Lena skulle gått med nån hon känner till planket för att prata och dessutom lämnat dörren öppen.
Är FP brottsplatsen så tror jag hon blev tvingad dit.
Med insikt i LWs temperament ser jag det som uteslutet att hon skulle gå att tvingas utan att slåss som en katta skrika och föra ett förfärligt oväsen. LW var ingen man kunde tvinga iväg mitt i natten.
Citera
2018-07-05, 20:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
http://forumbilder.se/H7EVN/0fc68e7b-078a-4288-a1a9-9532bd636499

http://forumbilder.se/H7EVN/43e74bc8-142c-4abb-96ad-9795b9e442d3

http://forumbilder.se/H7EVN/90c3089a-13a0-40a6-a8d5-08bb6e78dfff

Tre bilder från FP, tagna idag.

De två första bakom planket, i vardera riktningen. Busken ni ser på vä resp hö sida av fotona är samma buske, åt olika håll. Man behöver alltså INTE lyfta en kropp över gunnebostängslet för att gömma den, det räcker att följa stigen och runda planket från andra hållet. Kan för övrigt tänka mig att detta mycket väl kan utgöra en plats att prata ostört på. Inget otrevligt, skräpigt, urinstinkande ställe som antagits här i tråden.

Den tredje bilden är tagen med planket i ryggen, mot LWs radhus. En tjugotal meter framför den svarta volvon syns lite vitt, om man tittar noga. Det är LWs hus.
Hoppas att ni får en bättre bild av hur nära det faktiskt är mellan LW och FP.

Man kan alltså gå relativt "osynlig" mellan LWs radhus och FP, då det är få fönster att passera.

Nu har det ju förstås gått ett antal veckor sedan den tragiska natten men inga som helst spår av syra, kalk osv syns i gräset på FP nu i alla fall.

Bra jobbat hördu, man får definitivt en bättre bild av att det är fullt möjligt att ta sig hyfsat osedd till fp från LW, särskilt om man går vid sidan av vägen
Citera
2018-07-05, 20:53
Medlem
Citat från facebookgruppen, HD:
"Vi kommer att skapa en ny sida med all nödvändig info, men det blir tyvärr något av ett litet tomrum en kort period.

Vi i arrangörsgruppen ber om förståelse för att avslutet inte är optimalt förberett då tragiska omständigheter påverkat oss alla.

Fortsatt välkommen till vår fina region!"

HD skriver om att GeoTourprojektet läggs ner pga inga finansiärer och citatet ovan är väl det närmaste de/hon kommit att kommentera händelserna? Relativt svalt och neutralt.
Citera
2018-07-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tack för bra bilder!

Perfekt för oss som bor en bit ifrån. 👍

Instämmer!
Tack! Utmärkt kunna få se platsen. Så sorgligt. Svårt förstå att offret kunnat legat där i flera dagar utan upptäckt. Föreställt mig att det var svår terräng med buskar, träd och sly på platsen som gjort den svårtillgänglig men detta är en stig och ljus plats.
Det första som bör ha gjorts är väl att kontrollera närområdet och se om de hittar något som tex tappade föremål om det som sas från början var en kidnappning.

Vore bra få kännedom vägen . Ner mot parkerad bil är mot LW bostad men åt det andra hållet, till höger på samma bild vart kommer man då. Till exmans bostad eller är det återvändsgränd?
Citera
2018-07-05, 20:54
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det var verkligen inte ovanligt att en "vän" var hos LW på sena natten. Det hade inte barnen reagerat på.
Alltså behövdes det inte gås någonstans för att inte väcka barnen. Fattar inte varför ni envisas med att skriva barn i singular? Tror inte vi ska lägga så mycket energi på "den öppna dörren". Kan vara ett barn som öppnat och letat efter sin mor. Skriken har jag en förklaring till i tidigare inlägg, om det ens är LWs. Är det inte hennes skrik (vilket jag är ännu mer benägen att tro) så blir tidsfönstret oändligt stort.

Att jag skrev barn i singular är för att jag fick uppgift om att endast yngste sov hos Lena den här natten.
Men har du uppgift på annat så skriver jag absolut barnen i fortsättningen.
Nä kan hålla med dig om att man undrar om skriken verkligen var hennes..
Citera
2018-07-05, 20:56
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det var verkligen inte ovanligt att en "vän" var hos LW på sena natten. Det hade inte barnen reagerat på.
Alltså behövdes det inte gås någonstans för att inte väcka barnen. Fattar inte varför ni envisas med att skriva barn i singular? Tror inte vi ska lägga så mycket energi på "den öppna dörren". Kan vara ett barn som öppnat och letat efter sin mor. Skriken har jag en förklaring till i tidigare inlägg, om det ens är LWs. Är det inte hennes skrik (vilket jag är ännu mer benägen att tro) så blir tidsfönstret oändligt stort.

Sen menade jag att de kanske bestämde sig för att gå ut när de började bli osams. För att inte väcka barnet/barnen
Citera
2018-07-05, 20:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Med insikt i LWs temperament ser jag det som uteslutet att hon skulle gå att tvingas utan att slåss som en katta skrika och föra ett förfärligt oväsen. LW var ingen man kunde tvinga iväg mitt i natten.

Inte ens om man har en kniv och hotar att skada henne eller sonen?
Citera
2018-07-05, 20:58
Medlem
Citat:
Då motsäger det den trovärdiga uppgiften om skriken om nu inte LW förgiftasts elker slagits åtminstone medvetslös i eller strax intill hemmet utan att väsnas det minsta så barnen väcktes. Knepigt ta livet av någon nästintill ljudlös om man inte är filmstjärna.
I ditt resonemang skulle en medvetslös LW först forslas till FP och där vaknat och ( för att koppla till skriken) satt igång att skrika
Nog skulle en förmodat känd GM kunnat tagit risken att bära kroppen till FP om hen i panik skrämts att avslöjats om kroppen ska hittas liggande i hemmet. En stilla undran varför inte GM isf, ser till att kroppen forslas längre bort isf?

Skriken har jag givit en förklaring till tidigare. För att jag kände mig tvungen att få in dessa då majoriteten hängde upp sig på skrikandet. Idag vet vi inte om dessa skrik är kopplade till LW, det får vi se framöver.
Att kroppen inte forslats längre bort har hela tiden varit avgörande för min tes, gärningsmannen har inte haft möjlighet att dumpa den längre bort än den absoluta närheten och även då till en, för henom, mycket känd plats.
Citera
2018-07-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tack för bilder!

Visst hade LW bil? Har det framkommit var hon brukade parkera, om hon hade någon egen/bokad plats (ev i garagelänga som den som syns på bilden) el om hon parkerade där det för tillf fanns plats?

Hur långt från FP stod hennes bil då hon försvann?
(om hon nu hade bil vill säga)

Hon hade bil och den parkerades på sidan av hennes radhus
Citera
2018-07-05, 20:59
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Instämmer!
Tack! Utmärkt kunna få se platsen. Så sorgligt. Svårt förstå att offret kunnat legat där i flera dagar utan upptäckt. Föreställt mig att det var svår terräng med buskar, träd och sly på platsen som gjort den svårtillgänglig men detta är en stig och ljus plats.
Det första som bör ha gjorts är väl att kontrollera närområdet och se om de hittar något som tex tappade föremål om det som sas från början var en kidnappning.

Vore bra få kännedom vägen . Ner mot parkerad bil är mot LW bostad men åt det andra hållet, till höger på samma bild vart kommer man då. Till exmans bostad eller är det återvändsgränd?

Där kommer det fler hus och en innergård. UW och SD (som bor väldigt nära varandra) bor flera hundra meter bort, in bland villor.
Citera
2018-07-05, 21:02
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Vad gäller ÅK Åsa Hildings fadäs i att övertyga TS om SD skuld så är jag tämligen övertygad om att uppgifter framkommit som talar MOT SD som gärningsman.

Om du spekular; vad för uppgifter tror du det kan röra sig om?
Citera
2018-07-05, 21:06
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Instämmer!

Tror vägen svänger 90 grader där och 90 grader igen och vips är du vid HD’s bostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in