2018-07-05, 19:51
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja jag har sett tidigare att det är ganska ”obebott” mellan LW och fyndplats och nu med dina bra bilder tror jag mordplatsen kan vara hos LW Ingen reagerar på att någon går på gatan så sent och man ser folk med kärror skottkärror barnvagnar mopeder mopedbilar överallt i Örebro ingen bryr sej

Det som talar emot är väl risken att bli upptäckt, lämna spår i LWs hus samt jobba ostört medan barn sover där.
Sammantaget riskabelt.

För min del lutar det åt att jag tror att BP är FB, alt precis i närheten. Men jag känner mig inte säker på något i det här fallet, så mycket som är oklart.
Och det är väl alltid bra att "tänka brett".

Med stor sannolikhet så kände GM till platsen bakom planket i alla fall. Ingen random gömma, det är min känsla.
Citera
2018-07-05, 19:52
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Tack för bilderna! Det går alltså att komma in bakom planket även från andra hållet?

Ja, det är där man går! Finns en upptrampad stig.
Citera
2018-07-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Man kan alltså gå relativt "osynlig" mellan LWs radhus och FP, då det är få fönster att passera.

Tack för att du tagit dig tid. Detta stärker min tes om att hon har släpats/burits/rullats den korta vägen. Jag hävdade tidigt att det är nästintill fri väg att gå där med tanke på hur få fönster det är. Jag har också förklarat att det var mörkt som i ett kolararsle den aktuella natten. Vill minnas att många kända skribenter i denna tråd hånade teorin. Än idag är jag övertygad om att LW övermannades i hemmet och jag är fortsatt skeptisk till att SD är gärningsman.
Citera
2018-07-05, 19:55
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sant

Känns alltid osäkert när pressen skriver "enligt uppgift" "enligt källa" eller liknande.
Men pressen har sina press-kontakter hos polisen och ibland kan det vara någon som har insyn i utredningen, men som inte är så officiell, utan mer "hemlig", anonym.
De försöker väl pressa anhöriga och boende i närområdet också på uppgifter om det går. Dessa kan väl bli ganska osäkra när det blir ryktesgång. Som uppgifterna med de blodiga kläderna, vilket vi inte vet om det stämmer alls.

Men av det som grävts fram av flera duktiga grävare i tråden pekar ändå på att det är något slags "triangeldrama" med gärningsman som känner LW.

Ja, uppgiften om de eventuellt blodiga kläderna spekulerades det så livligt kring att de besudlade plaggen ganska snart upplevdes som självklara och fysiskt faktiska, erkänner jag Jag tror som du (och flertalet andra?) att GM kände LW, mer än väl. Gissar att svartsjuka, avundsjuka, hatkärlek, avsky och besvikelse (i en för GM alltmer oförenlig kombination) fick hen att agera/explodera.
Citera
2018-07-05, 20:10
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
http://forumbilder.se/H7EVN/0fc68e7b-078a-4288-a1a9-9532bd636499

http://forumbilder.se/H7EVN/43e74bc8-142c-4abb-96ad-9795b9e442d3

http://forumbilder.se/H7EVN/90c3089a-13a0-40a6-a8d5-08bb6e78dfff

Tre bilder från FP, tagna idag.

De två första bakom planket, i vardera riktningen. Busken ni ser på vä resp hö sida av fotona är samma buske, åt olika håll. Man behöver alltså INTE lyfta en kropp över gunnebostängslet för att gömma den, det räcker att följa stigen och runda planket från andra hållet. Kan för övrigt tänka mig att detta mycket väl kan utgöra en plats att prata ostört på. Inget otrevligt, skräpigt, urinstinkande ställe som antagits här i tråden.

Den tredje bilden är tagen med planket i ryggen, mot LWs radhus. En tjugotal meter framför den svarta volvon syns lite vitt, om man tittar noga. Det är LWs hus.
Hoppas att ni får en bättre bild av hur nära det faktiskt är mellan LW och FP.

Man kan alltså gå relativt "osynlig" mellan LWs radhus och FP, då det är få fönster att passera.

Nu har det ju förstås gått ett antal veckor sedan den tragiska natten men inga som helst spår av syra, kalk osv syns i gräset på FP nu i alla fall.

Tack för bra bilder!

Perfekt för oss som bor en bit ifrån. 👍
Citera
2018-07-05, 20:13
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tack för bra bilder!

Perfekt för oss som bor en bit ifrån. 👍

Så lite! Vi hjälps ju åt här
Citera
2018-07-05, 20:19
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja jag har sett tidigare att det är ganska ”obebott” mellan LW och fyndplats och nu med dina bra bilder tror jag mordplatsen kan vara hos LW Ingen reagerar på att någon går på gatan så sent och man ser folk med kärror skottkärror barnvagnar mopeder mopedbilar överallt i Örebro ingen bryr sej

Ja nu fick man en helt annan bild över hur närområdet ser ut.
Känns ändå väldigt riskabelt för GM att flytta/bära Lenas kropp till FP för han hade ju kunnat stöta på någon vid garaget tex.
Men visst det ingen omöjlighet att flytta kroppen från bostaden utan att bli upptäckt. Det var ju dessutom sen kväll och kanske lite skumt ute.
Dessutom tar det ingen lång stund att gå den vägen så GM kanske gick ut och såg sig omkring , att ingen var utanför och sen snabbt flyttar han kroppen.
När man också fått info om att det fanns blodspår i Lenas lägenhet så tänker man hemmet som BP.

Ser det som långsökt att Lena skulle gått med nån hon känner till planket för att prata och dessutom lämnat dörren öppen.
Är FP brottsplatsen så tror jag hon blev tvingad dit.
Citera
2018-07-05, 20:21
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

De två första bakom planket, i vardera riktningen. Busken ni ser på vä resp hö sida av fotona är samma buske, åt olika håll. Man behöver alltså INTE lyfta en kropp över gunnebostängslet för att gömma den, det räcker att följa stigen och runda planket från andra hållet. Kan för övrigt tänka mig att detta mycket väl kan utgöra en plats att prata ostört på. Inget otrevligt, skräpigt, urinstinkande ställe som antagits här i tråden.

Den tredje bilden är tagen med planket i ryggen, mot LWs radhus. En tjugotal meter framför den svarta volvon syns lite vitt, om man tittar noga. Det är LWs hus.

Nu har det ju förstås gått ett antal veckor sedan den tragiska natten men inga som helst spår av syra, kalk osv syns i gräset på FP nu i alla fall.

Tack för bra bilder!
Citera
2018-07-05, 20:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det, som du säger, är otrevligt nära hennes hem. Ganska exakt 150m om man ska räkna med den lilla omväg man måste ta för att runda änden av planket. Bara drygt 100 meter fågelvägen. Syns väldigt bra med dina bilder. Tack!

Tyckte inte heller att man kunde ana några spår av syror eller liknande på pressens bilder. Men å andra sidan hade väl många tekniker gått på gräset och därefter pressen.

Några gula tovor, som man kunde misstänka var gräs som blivit nedklämt av en fuktig kropp under förmultning, var det man kunde se.

Nu syns också en liten stig.
Du är inte ensam om att gå till platsen....
Citera
2018-07-05, 20:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Du är observant. ”Enligt uppgifter”. Det kan återigen möjligen förhålla sig så att media erhåller uppgifter från person/er icke tillhörande polisen? Liknande de ursprungliga uppgifterna om människorov och svartsjukedrama. Då känns det oundvikligt att inte ställa mig frågan vem/vilka uppgiftslämnar(en)na är och i vilket syfte informationen serveras media?
Bra frågor. Vet man inte varifrån uppgifter kommer är det ju svårt att bedöma om informationen är tillförlitlig. Och som du skriver måste man ju alltid fundera över vad syftet kan vara.

Citat:
Men av det som grävts fram av flera duktiga grävare i tråden pekar ändå på att det är något slags "triangeldrama" med gärningsman som känner LW.
Nja, några fakta som talar för ett svartsjukedrama dräller det väl inte av precis. Visst har en betydande del av inläggen här i tråden ägnats åt rätt krystade försök att få ihop ett "triangeldrama", men där är det nog i första hand just mängden sådana inlägg som har imponerat. Eller kan du länka till ett enda inlägg där en realistisk sådan teori läggs fram?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-05 kl. 20:44.
Citera
2018-07-05, 20:32
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tack för bra bilder!

Ingen orsak! 😊
När man ser FP på nära håll så slås man av att det är en bra plats att gömma en kropp på. Om det är bråttom.
Citera
2018-07-05, 20:39
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Det, som du säger, är otrevligt nära hennes hem. Ganska exakt 150m om man ska räkna med den lilla omväg man måste ta för att runda änden av planket. Bara drygt 100 meter fågelvägen. Syns väldigt bra med dina bilder. Tack!

Tyckte inte heller att man kunde ana några spår av syror eller liknande på pressens bilder. Men å andra sidan hade väl många tekniker gått på gräset och därefter pressen.

Några gula tovor, som man kunde misstänka var gräs som blivit nedklämt av en fuktig kropp under förmultning, var det man kunde se.

Nu syns också en liten stig.
Du är inte ensam om att gå till platsen....

Jag tror att stigen varit där länge. Ungdomar som samlas där bakom.
Men visst, några extra fötter har nog trampat där de senaste veckorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in