2018-07-05, 20:40
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Ingen orsak! 😊
När man ser FP på nära håll så slås man av att det är en bra plats att gömma en kropp på. Om det är bråttom.

Håller med.
Ser ingen anledning till varför Lena skulle gått dit med någon hon kände eller bestämt träff där. Då hade de väl snarare träffats hemma hos Lena.
Det kan varit så att de gick dit för att prata och för att inte väcka sonen , men då förstår jag inte den öppna dörren...
Hade hon bestämt träff där hade hon väl stängt när hon gick.
Det talar för hemmet som BP men får inte ihop det med skriken....
Citera
2018-07-05, 20:42
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
http://forumbilder.se/H7EVN/0fc68e7b-078a-4288-a1a9-9532bd636499

http://forumbilder.se/H7EVN/43e74bc8-142c-4abb-96ad-9795b9e442d3

http://forumbilder.se/H7EVN/90c3089a-13a0-40a6-a8d5-08bb6e78dfff

Tre bilder från FP, tagna idag.

De två första bakom planket, i vardera riktningen. Busken ni ser på vä resp hö sida av fotona är samma buske, åt olika håll. Man behöver alltså INTE lyfta en kropp över gunnebostängslet för att gömma den, det räcker att följa stigen och runda planket från andra hållet. Kan för övrigt tänka mig att detta mycket väl kan utgöra en plats att prata ostört på. Inget otrevligt, skräpigt, urinstinkande ställe som antagits här i tråden.

Den tredje bilden är tagen med planket i ryggen, mot LWs radhus. En tjugotal meter framför den svarta volvon syns lite vitt, om man tittar noga. Det är LWs hus.
Hoppas att ni får en bättre bild av hur nära det faktiskt är mellan LW och FP.

Man kan alltså gå relativt "osynlig" mellan LWs radhus och FP, då det är få fönster att passera.

Nu har det ju förstås gått ett antal veckor sedan den tragiska natten men inga som helst spår av syra, kalk osv syns i gräset på FP nu i alla fall.

Tack och åter tack för ett visuellt givande (men kusligt) besök i området! Det är än närmre mellan LW:s hus och FP än jag någonsin kunde tänka mig. Stigen verkar vara förhållandevis vältrampad, kan jag tycka. Plankbuskaget (FP) borde därför inte heller vara obekant för de som nyttjar stigen, tänker jag.
Citera
2018-07-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja nu fick man en helt annan bild över hur närområdet ser ut.
Känns ändå väldigt riskabelt för GM att flytta/bära Lenas kropp till FP för han hade ju kunnat stöta på någon vid garaget tex.
Men visst det ingen omöjlighet att flytta kroppen från bostaden utan att bli upptäckt. Det var ju dessutom sen kväll och kanske lite skumt ute.
Dessutom tar det ingen lång stund att gå den vägen så GM kanske gick ut och såg sig omkring , att ingen var utanför och sen snabbt flyttar han kroppen.
När man också fått info om att det fanns blodspår i Lenas lägenhet så tänker man hemmet som BP.

Ser det som långsökt att Lena skulle gått med nån hon känner till planket för att prata och dessutom lämnat dörren öppen.
Är FP brottsplatsen så tror jag hon blev tvingad dit.

Ja så är det nog för om någon mördar henne hemma så flyttar han väl inte kroppen ? Varför flytta den ? Om inte sonen vet vem som var där finns ingen anledning att flytta kroppen
Jo i o för sej för att vinna tid att hon är försvunnen Det är alltså 100% en närstående vän eller familj som mördat henne
Citera
2018-07-05, 20:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tack för att du tagit dig tid. Detta stärker min tes om att hon har släpats/burits/rullats den korta vägen. Jag hävdade tidigt att det är nästintill fri väg att gå där med tanke på hur få fönster det är. Jag har också förklarat att det var mörkt som i ett kolararsle den aktuella natten. Vill minnas att många kända skribenter i denna tråd hånade teorin. Än idag är jag övertygad om att LW övermannades i hemmet och jag är fortsatt skeptisk till att SD är gärningsman.
Då motsäger det den trovärdiga uppgiften om skriken om nu inte LW förgiftasts elker slagits åtminstone medvetslös i eller strax intill hemmet utan att väsnas det minsta så barnen väcktes. Knepigt ta livet av någon nästintill ljudlös om man inte är filmstjärna.
I ditt resonemang skulle en medvetslös LW först forslas till FP och där vaknat och ( för att koppla till skriken) satt igång att skrika
Nog skulle en förmodat känd GM kunnat tagit risken att bära kroppen till FP om hen i panik skrämts att avslöjats om kroppen ska hittas liggande i hemmet. En stilla undran varför inte GM isf, ser till att kroppen forslas längre bort isf?
Citera
2018-07-05, 20:47
Medlem
Citat:

/--/

Den tredje bilden är tagen med planket i ryggen, mot LWs radhus. En tjugotal meter framför den svarta volvon syns lite vitt, om man tittar noga. Det är LWs hus.

/--/.

Tack för bilder!

Visst hade LW bil? Har det framkommit var hon brukade parkera, om hon hade någon egen/bokad plats (ev i garagelänga som den som syns på bilden) el om hon parkerade där det för tillf fanns plats?

Hur långt från FP stod hennes bil då hon försvann?
(om hon nu hade bil vill säga)
Citera
2018-07-05, 20:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
http://forumbilder.se/H7EVN/0fc68e7b-078a-4288-a1a9-9532bd636499

http://forumbilder.se/H7EVN/43e74bc8-142c-4abb-96ad-9795b9e442d3

Tre bilder från FP, tagna idag.

De två första bakom planket, i vardera riktningen. Busken ni ser på vä resp hö sida av fotona är samma buske, åt olika håll. Man behöver alltså INTE lyfta en kropp över gunnebostängslet för att gömma den, det räcker att följa stigen och runda planket från andra hållet. Kan för övrigt tänka mig att detta mycket väl kan utgöra en plats att prata ostört på. Inget otrevligt, skräpigt, urinstinkande ställe som antagits här i tråden.

Man kan alltså gå relativt "osynlig" mellan LWs radhus och FP, då det är få fönster att passera.

Nu har det ju förstås gått ett antal veckor sedan den tragiska natten men inga som helst spår av syra, kalk osv syns i gräset på FP nu i alla fall.

Bodde LW i gaveln på radhuset man ser på bilden?
Citera
2018-07-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Då motsäger det den trovärdiga uppgiften om skriken om nu inte LW förgiftasts elker slagits åtminstone medvetslös i eller strax intill hemmet utan att väsnas det minsta så barnen väcktes. Knepigt ta livet av någon nästintill ljudlös om man inte är filmstjärna.
I ditt resonemang skulle en medvetslös LW först forslas till FP och där vaknat och ( för att koppla till skriken) satt igång att skrika
Nog skulle en förmodat känd GM kunnat tagit risken att bära kroppen till FP om hen i panik skrämts att avslöjats om kroppen ska hittas liggande i hemmet. En stilla undran varför inte GM isf, ser till att kroppen forslas längre bort isf?

Jag tror man vill bli av med en död kropp så fort som möjligt och första bästa ställe
Jag tror inte skriken har med detta att göra
Citera
2018-07-05, 20:49
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Håller med.
Ser ingen anledning till varför Lena skulle gått dit med någon hon kände eller bestämt träff där. Då hade de väl snarare träffats hemma hos Lena.
Det kan varit så att de gick dit för att prata och för att inte väcka sonen , men då förstår jag inte den öppna dörren...

Jag tänker att de träffades hos Lena, men när diskussionerna hettade till och blev lite upprörda så gick de ut för att prata vidare. Söker sig dit det inte finns hus nära. På 1-2 min är de plötsligt vid planket och det är där det går riktigt snett. LW kanske sköt igen dörren efter dem men den stängde sig inte helt, varpå den blåste upp under natten eftersom LW aldrig återvände..
Citera
2018-07-05, 20:50
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Hen kanske var tvungen att bära kroppen och det orkar man inte så långt. Tror att GM är väl orienterad i området och visste hur det ser ut vid planket så hen tar kroppen dit.
Men som sagt hur får man ihop det med skriken...
Sen är jag nyfiken på vad det var för fynd i hemmet som gjorde att polisen direkt misstänkte att hon inte försvunnit frivilligt.
Det räcker inte med halvinslagna paket och ev nycklar kvar hemma.
Det kan man lämna frivilligt.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Håller med.
Det har nog nämnts flera gånger men varför inte nåt liknande:
- Någon hon känner kommer för att prata
- För att inte störa barnen ska dom sköta det utomhus, därav den öppna/olåsta dörren
- När rösterna börjar höjas en smula kommer dom överens om att sätta sig i besökarens bil
- Sinnet rinner på besökaren som i frustration kör iväg med LW ombord ner till trakterna av FP
- När bilen väl stannar där hoppar en irriterad LW ur bilen och säger nu går jag hem och ringer xxx
- Det kan/vill inte GM tåla så det verbala övergår till fysiskt bråk...
- Som går överstyr varpå dalaan hör LW:s skrik....
Citera
Medlem
Citat:
Håller med.

Det var verkligen inte ovanligt att en "vän" var hos LW på sena natten. Det hade inte barnen reagerat på.
Alltså behövdes det inte gås någonstans för att inte väcka barnen. Fattar inte varför ni envisas med att skriva barn i singular? Tror inte vi ska lägga så mycket energi på "den öppna dörren". Kan vara ett barn som öppnat och letat efter sin mor. Skriken har jag en förklaring till i tidigare inlägg, om det ens är LWs. Är det inte hennes skrik (vilket jag är ännu mer benägen att tro) så blir tidsfönstret oändligt stort.
Citera
2018-07-05, 20:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tack för bilder!

Visst hade LW bil? Har det framkommit var hon brukade parkera, om hon hade någon egen/bokad plats (ev i garagelänga som den som syns på bilden) el om hon parkerade där det för tillf fanns plats?

Hur långt från FP stod hennes bil då hon försvann?
(om hon nu hade bil vill säga)
Hon hade bil men var den parkerades vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in