Citat:
Ursprungligen postat av
fredag2010
Det var jag som fångade bomb-mannen. Polisen släppte honom.
Jag bodde i området och jobbade sent efter midnatt när jag hörde en moped med sågat avgasrör glida in. Han åkte iväg och hördes åka in igen 20min senare. Jag gick då ut med ett litet metallrör och såg mopeden parkerad mitt på vägen. Jag ringde polisen och sa att det är något knas på g och att de borde skynda. Jag försökte övertala polisen i 10min och sen hörde jag världens smäll och villorna lyste upp av ljuset.
Jag såg gärningsmannen åka på mopeden och jag slog till honom. Han tappade kontrollen och flög in i grannens fasad. Vi fortsatte slåss samtidigt som jag bråkar med polisen i telefonen. Han lämnar mopeden och joggar haltandes och jag efter honom. Ca 20min efter explosionen har polisen fortfarande inte uppfattat adressen och gärningsmannen springer in i buskage. Jag väntar på polisen ca ytterligare 10min till vilket är konstigt då polisstationen är 2min bort. Jag förklarar situationen för dem och visar var han gömmer sig men de tar mig hem istället och sätter upp banderoller i hela området. Snubben kom undan och ett dussin poliser lugnade ner området med sin närvaro istället.
Spola fram en månad då jag pekar ut honom på bild och jag trodde allt var löst. Ett år senare ringer de mig för att fråga om jag kan peka ut honom på bild utan att veta att jag redan gjort det ett år tidigare. Jag säger till dem att dra åt helvete och slut på berättelsen.