2018-07-05, 09:38
Medlem
https://mitti.se/morgonkollen/bilexplosion-villakvarter-tumba/

Citat:
Explosion i Tumba

– Det är en bil som exploderat klockan 01 i natt i ett villaområde. Nu håller vi på att göra en teknisk undersökning, säger polisens regionsledningscentral

Varken personskador eller skador på byggnader har inrapporterats. Ingen är gripen i ärendet.

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?
Citera
2018-07-05, 09:55
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Står ingenting på Polisens hemsida, så rätt knaper information just nu. Finns flera villaområden i Tumba, som f.ö är rätt stort. Vet inte exakt var det hänt. Men Tumba är ett vanligt medelklassområde.
Citera
2018-07-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Står ingenting på Polisens hemsida, så rätt knaper information just nu. Finns flera villaområden i Tumba, som f.ö är rätt stort. Vet inte exakt var det hänt. Men Tumba är ett vanligt medelklassområde.
Det är bara delar av Storvreten som jag kanske inte skulle kalla medelklassområde, och även Tuna. Människor från många olika länder bor i Tumba. Det finns rätt mycket knark i omlopp, och sker en del brott som rån, misshandel och inbrott. Som på de flesta andra ställen.
Citera
2018-07-05, 15:32
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumbabo10
Det är bara delar av Storvreten som jag kanske inte skulle kalla medelklassområde, och även Tuna. Människor från många olika länder bor i Tumba. Det finns rätt mycket knark i omlopp, och sker en del brott som rån, misshandel och inbrott. Som på de flesta andra ställen.

Storvreten kan jag hålla med om. Däremot tycker jag nog att Tuna är medelklass? Det är ju mycket radhus där och så.
Citera
2018-07-05, 18:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Vreta Gårds väg enligt facebookgruppen Tryggare Tumba.
Citera
2018-07-05, 20:15
Medlem
Citat:
Storvreten kan jag hålla med om. Däremot tycker jag nog att Tuna är medelklass? Det är ju mycket radhus där och så.
Det är sant, jag tänkte mer på lägenheterna. Socialen har många lägenheter där
Citera
2018-07-05, 20:37
Medlem
Citat:
Citera
2018-07-05, 21:51
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vreta Gårds väg enligt facebookgruppen Tryggare Tumba.

Det känns väldigt oväntat, Vretarna är ju fint! Kanske något tekniskt fel som gjort att motorn exploderat? Spekulerar bara...
Citera
2018-07-05, 21:52
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumbabo10

Det har du rätt i!
Citera
2018-07-05, 21:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det känns väldigt oväntat, Vretarna är ju fint! Kanske något tekniskt fel som gjort att motorn exploderat? Spekulerar bara...
Knappast tekniskt fel:
Citat:
Minst en person är gripen misstänkt för explosionen
https://www.dn.se/sthlm/bil-exploderade-i-tumba-minst-en-gripen/
Citera
2018-07-05, 21:57
Medlem
Expohunters avatar
Villor i mångmiljonklassen. Lär väl handla om någon skumraskare inom byggbranschen eller knarkrelaterat? Alternativt någon restaurangbabbe som inte vill betala skuld eller beskyddarpengar.
Citera
2022-12-21, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Det var jag som fångade bomb-mannen. Polisen släppte honom.
Jag bodde i området och jobbade sent efter midnatt när jag hörde en moped med sågat avgasrör glida in. Han åkte iväg och hördes åka in igen 20min senare. Jag gick då ut med ett litet metallrör och såg mopeden parkerad mitt på vägen. Jag ringde polisen och sa att det är något knas på g och att de borde skynda. Jag försökte övertala polisen i 10min och sen hörde jag världens smäll och villorna lyste upp av ljuset.
Jag såg gärningsmannen åka på mopeden och jag slog till honom. Han tappade kontrollen och flög in i grannens fasad. Vi fortsatte slåss samtidigt som jag bråkar med polisen i telefonen. Han lämnar mopeden och joggar haltandes och jag efter honom. Ca 20min efter explosionen har polisen fortfarande inte uppfattat adressen och gärningsmannen springer in i buskage. Jag väntar på polisen ca ytterligare 10min till vilket är konstigt då polisstationen är 2min bort. Jag förklarar situationen för dem och visar var han gömmer sig men de tar mig hem istället och sätter upp banderoller i hela området. Snubben kom undan och ett dussin poliser lugnade ner området med sin närvaro istället.
Spola fram en månad då jag pekar ut honom på bild och jag trodde allt var löst. Ett år senare ringer de mig för att fråga om jag kan peka ut honom på bild utan att veta att jag redan gjort det ett år tidigare. Jag säger till dem att dra åt helvete och slut på berättelsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in