Citat:
Ursprungligen postat av
Kungadolf
Snacka om att leta efter fel hos trump. Gör du inte exakt det du brukar anklaga dom i tråden för, hitta nånting som stöder din "tro"?
"We have seen the bias, we need to see the evidence, if you have evidence of wrong doing by any member of the trump campaign. Present it to the grand damn jury. If you have evidence this president acted inapropriately, present it to the American people"
- Gowdy
Hade bevis funnits, borde inte bevisen för länge sedan ha visats?
Låter som en rejäl häxjakt där MSM sprider propaganda. Fox News må vara en bättre MSM kanal, men det är för tusan en propaganda kanal trots allt. Hur kan du anta att Fox News är en bra kanal, snacka om att leva under ytan.
Bevis har presenterats att Ryssland har blandat sig i valet och aktivt försökt påverka, däremot så finns det väl inga glasklara bevis för att Trumpadminisrtationen aktivt skulle ha sökt hjälp?
Så vart du får det till "att leta fel hos Trump" när jag bokstavligen säger att Ryssland med stor sannolikhet har påverkat valet oavsett Trumps vetskap.
Så hur du får "utomstående påverkan oavsett påverkad parts vetskap" till "Påverkat part har gjort fel" är i mina ögon ett mysterium.
Det enda jag har sagt rörande det är att Ryssland troligen hoppades på att Trump skulle vara lättare att manipulera till deras fördel då Ryssland vill bli av med sanktionerna vilket är något man även har kunnat koppla viss kommunikation mellan vissa (inte Trump familjen) i administrationen och ryska kontakter.
I slutändan så får vi se vad som sker nu i Juli för Q har ju lovat att det ska ske något enormt nu i Juli.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Hur menar du att Ryssland var inblandat? (Kanske en bit från Qanon men du verkar ju ha hyfsad koll)
Hillary Clinton blev aldrig hackad, DNC lämnade inte ens in automaterna till FBI för en granskning.
Se:
https://twitter.com/arbetarbroder/status/912156863919161345
Man hade annonsering på Facebook, som var väldigt begränsad. Och så har man hittat nått ställe i St. Petersburg som jag inte riktigt har koll på men som inte verkar ha koppling till Kremlin
Vad jag tror hände i valet var Israelisk hack, till viss del. De har tillgång till hela avslyssningsapparaturen i USA och koll på politiker genom Jeffrey Epstein och liknande, Blackmail av riktigt sjuka saker.
Det så kallade PizzaGate och SpiritCooking i amerikanska valet var förvisso sant, men som de använder sådan info för att hålla tillbaka en kandidat som inte "är lika bra för Israel"
Seth Rich är precis som jag tror RussiaGate och Qanon är, en psyop, en tillverkad patriot som alltid klär sig i amerikanska flaggan eller kostym enligt Google Bildsök, och där det finns många suspekta saker.
Reallygraceful samlade ihop dem här
Everything strange about Seth Rich och eftersom Wikileaks har pushat hans död själva är de delvis inblandade.
Detta kanske låter snurrigt men jag tror de går en röd linje i denna digitala förtroende-pump för U.S. Government och Donald Trump, från Valet till Qanon.
Fast jag tror inte Ryssland är inblandat, och för saken skull även om de är en självklarhet så får du såklart tycka olika om du gör det, no big deal. (infekterad fråga, folk skriker "Ryss Bot" och liknande trams om man inte tror att de hackade Hillary Clinton)
Det är inte så svårt att manipulera folk på nätet, det fanns rapporter strax efter valet om amerikanska väljare som höll till i facebookgrupper som skapades av samma grupperingar som skapade bottar på twitter, ryssarna har använt sig av "sheepeffect" och vi ser ett nytt försök med det rörande den påstådda utvandringen av demokratiska väljare för att inte tala om andra påverkningar i form av de som kör med ett "false narrative" där folk aktivt skapar konton och påstår sig tillhöra en specifik grupp, vilket är väldigt vanligt rörande fejkade anklagelser om rasism där det visar sig att folk från "alt-right" skapar twitterkonton så att de kan skapa falska och extrema anklagelser.
Så grejen är väl inte att det rör sig om en liten påverkan utan det rör sig mer om många bäckar små, kan man påverka bara några få individer så kan de fortsätta påverka vidare, vi har perfekta exempel i just denna tråd rörande just hur lättpåverkade folk kan vara genom att det fanns de som genuint använde sig av satirsidor som bevis för att Q talade sanningen.
Ett gott exempel på detta var att man använde sig av
Rumormillnews som en genuin källa väldigt flitigt, vi såg även liknande saker med
The Onion under valåret och hur det användes av vissa på högerkanten (vågar gissa på att det fanns gott om de på vänsterkanten som har blivit lurade också) för att folk i bästa fall inte har koll på vilka sidor som är satir och vilka som talar sanning och i värsta fall så struntar de i vad det är för sida, så länge den stöttar deras världsbild så kommer de att dela dess innehåll.
Det finns en god anledning till varför allt fler akademiker men även "lekmän" har börjat fundera på att koppla bort sig från de sociala medierna och det är just för att allt fler har börjat inse hur livsfarliga de kan vara eller rent av är just för att du kan koppla bort exakt alla former av utomstående åsikter och världsbilder för att istället tillåta dig själv att bara kommunicera med folk som tycker och tänker som du gör och därmed enbart stärka din egna världsbild oavsett om den är rätt eller fel.
Det är just genom detta som man har kunnat påverka det amerikanska valet och troligen kan påverka framtida val runt om i världen, för om man kan komma åt de som inte är villiga att bredda sin egna världsbild och civiliserat kommunicera med andra som har andra åsikter så kommer man även att kunna kontrollera dessa grupper genom att mata dem med ett falskt narrativ.
[Tillagt]
Hur man kan påverka folk på sociala medier är tyvärr för svårt (åtminstone för mig) att förklara genom enbart text, men summan av det hela är att många bäckar små och en aktiv förmåga att manipulera de ideologiskt kopplade bubblorna som finns på Facebook osv skapar en enorm möjlighet att få folk att rösta, säga eller dela saker som gynnar den ena eller den andra sidan.