2018-07-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tror du får börja uppdatera vad du läser för även Fox "news" är enig nu rörande inblandningen, speciellt när det kommer till vad som diskuteras för man har pratat om att Ryssland har aktivt försökt påverka oavsett om Trump har vetat om det eller inte.

http://www.foxnews.com/politics/2018/07/03/findings-that-russia-meddled-to-help-trump-beat-clinton-were-accurate-and-on-point-senate-intel-pane l.html
Snacka om att leta efter fel hos trump. Gör du inte exakt det du brukar anklaga dom i tråden för, hitta nånting som stöder din "tro"?
"We have seen the bias, we need to see the evidence, if you have evidence of wrong doing by any member of the trump campaign. Present it to the grand damn jury. If you have evidence this president acted inapropriately, present it to the American people"
- Gowdy

Hade bevis funnits, borde inte bevisen för länge sedan ha visats?
Låter som en rejäl häxjakt där MSM sprider propaganda. Fox News må vara en bättre MSM kanal, men det är för tusan en propaganda kanal trots allt. Hur kan du anta att Fox News är en bra kanal, snacka om att leva under ytan.
Citera
2018-07-05, 16:14
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Men Bot aktiviit hade vi i valet, och jag tycker fortfarande de är häpnadsväckande hur Trump Jr kan sitta hos CNN o erkänna, och de typ bryr sig inte https://youtu.be/So93QSsJBLk
Jag hörde en beskrivning att information insamlats och utifrån det anpassades valstrategin. Med andra ord lyssnade dom på väljarna. Ett skolboksexempel på uttrycket "Att göra en höna av en fjäder".

Tänk på att det är röster som avgör val, inte väljarundersökningar, facebookbotar eller dataanalyser. Så länge man inte påverkar röstningen eller rösträkningen så är det ej valfusk. Det finns ingen misstanke om att trumpadministrationen har påverkat röstning eller rösträkning.

Citat:
Varför skulle ”Deep State” (som är Obama, Hillary och Demokrarerna nuförtiden) pushat Trump i amerikanska valet?
Jag har inte observerat att Deep State på något sätt har pushat för Trump.
Citera
2018-07-05, 16:16
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Om du syftar på utredningen kring huruvida Ryssland försökte påverka det amerikanska presidentvalet 2016 så har senatens egna utredning redan bekräftat att FBI har haft rätt och att NSA har undervärderat försöket.

Hur menar du att Ryssland var inblandat? (Kanske en bit från Qanon men du verkar ju ha hyfsad koll)

Hillary Clinton blev aldrig hackad, DNC lämnade inte ens in automaterna till FBI för en granskning.
Se: https://twitter.com/arbetarbroder/status/912156863919161345

Man hade annonsering på Facebook, som var väldigt begränsad. Och så har man hittat nått ställe i St. Petersburg som jag inte riktigt har koll på men som inte verkar ha koppling till Kremlin

Vad jag tror hände i valet var Israelisk hack, till viss del. De har tillgång till hela avslyssningsapparaturen i USA och koll på politiker genom Jeffrey Epstein och liknande, Blackmail av riktigt sjuka saker.

Det så kallade PizzaGate och SpiritCooking i amerikanska valet var förvisso sant, men som de använder sådan info för att hålla tillbaka en kandidat som inte "är lika bra för Israel"

Seth Rich är precis som jag tror RussiaGate och Qanon är, en psyop, en tillverkad patriot som alltid klär sig i amerikanska flaggan eller kostym enligt Google Bildsök, och där det finns många suspekta saker.
Reallygraceful samlade ihop dem här Everything strange about Seth Rich och eftersom Wikileaks har pushat hans död själva är de delvis inblandade.

Detta kanske låter snurrigt men jag tror de går en röd linje i denna digitala förtroende-pump för U.S. Government och Donald Trump, från Valet till Qanon.

Fast jag tror inte Ryssland är inblandat, och för saken skull även om de är en självklarhet så får du såklart tycka olika om du gör det, no big deal. (infekterad fråga, folk skriker "Ryss Bot" och liknande trams om man inte tror att de hackade Hillary Clinton)
Citera
2018-07-05, 16:25
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Artiklen hänvisar även till vad senaten säger under 2018 men visst hänvisa bara till utredningen som är senatens egna.

Det enda jag hittar är följande:
Citat:
The ICA pointed to initial evidence of Russian activities against multiple U.S. state or local electoral boards. Since the ICA was published, the Committee has learned more about Russian attempts to infiltrate state election infrastructure, as outlined in the findings and recommendations the Committee issued in March 2018.
Vilket inte stöder påståendet att trumpadministrationen tillsammans med Ryssland försökt påverka utgången av valet 2016. Däremot utesluter det inte att någon tillsammans med Ryssar försökt påverka utgången av valet, vilket stöder mitt påstående.

Det stämmer även överens med faktumet att sedan rapporten skrevs i januari 2017 tills ny information framkom i mars 2018, har FBI och Department of Justice rensats från korrupta individer som kan påverka innehållet i utredningen.
Citera
2018-07-05, 16:26
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag hörde en beskrivning att information insamlats och utifrån det anpassades valstrategin. Med andra ord lyssnade dom på väljarna. Ett skolboksexempel på uttrycket "Att göra en höna av en fjäder".

Tänk på att det är röster som avgör val, inte väljarundersökningar, facebookbotar eller dataanalyser. Så länge man inte påverkar röstningen eller rösträkningen så är det ej valfusk. Det finns ingen misstanke om att trumpadministrationen har påverkat röstning eller rösträkning.
Jag har heller inte sagt att det var ett Hack eller liknande som Mainstream Media hävdar. Jag tycker inte jag gör nån Höna iallafall, de är ju riktigt illa version av valstrategi.
Att så skriva ner hans tal baserat på vad folk tycker är lagligt och allt sånt, men oetiskt, han lurade ju amerikanska folket genom att säga vad de ville höra för att bli vald.

Och hur de kan erkänna de där och sedan återgår CNN till nysta i sin konspirationsteori om Ryssland är märkligt.
Det fanns ett samband efter sista UN omröstningen där USA inte la sitt VETO för första gången under Obama, och därmed inte backade Israels nya bosättningar i Palestina. När Trump Admin. fick veta detta så kontaktade Flynn ryssarna och försökte övertala dem att lägga sitt VETO i F.N (något de aldrig gjorde)

Inte heller något olagligt, man får ju prata med ryssarna även om media-stämningen har gjort att de är närmast är landsföräderi i USA idag.
Ultra-Sionistiska Forward gick ut och hade Headline som "Kushner Was Right to "Collude" with "Russia" - Because he did it for Israel!" som man ändrade en vecka efter till den mer neutrala man har idag.

https://forward.com/opinion/388867/was-kushner-doing-the-right-thing
Citera
2018-07-05, 16:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Det enda jag hittar är följande:

Vilket inte stöder påståendet att trumpadministrationen tillsammans med Ryssland försökt påverka utgången av valet 2016. Däremot utesluter det inte att någon tillsammans med Ryssar försökt påverka utgången av valet, vilket stöder mitt påstående.

Det stämmer även överens med faktumet att sedan rapporten skrevs i januari 2017 tills ny information framkom i mars 2018, har FBI och Department of Justice rensats från korrupta individer som kan påverka innehållet i utredningen.

De hade inte ens automaterna inlämnade för en granskning av FBI utan lät ett fristående bolag göra det, så det där diskvalicerar sig själv. I Twitter länken några inlägg upp så säger fd. Head of FBI (Comey?) det. Från Black Childs "Fake News Round Up 2017" https://youtu.be/L5AcA2DpZSM

Kvar finns reklam, och om du inte gillar att göra hönor av fjädrar så är det verkligen vad US Media har gjort. (Övergår mitt förstånd hur någon kan ta dem på allvar efter U.S. Election..)

Men reklam hade man, i Facebook adds. Vilket är legalt.

Resten är från Israel, vilket media inte kan säga eftersom de ägs av sionister, så de skyller allt på Ryssland istället.

Här är lite basic info om vad som egentligen är Israel Gate: https://ahtribune.com/us/israelgate.html
..och de är samma Israel som pushar Regime Change Iran osv, vilket gör att jag tror att även om de är bra folk som följer Qanon som vill se rättvisa i världen så kommer de leda in folk att stödja saker de egentligen inte skulle göra, där Regime Change Iran 2018 kanske är det mest tydliga.
Citera
2018-07-05, 16:45
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Det fanns ett samband efter sista UN omröstningen där USA inte la sitt VETO för första gången under Obama, och därmed inte backade Israels nya bosättningar i Palestina. När Trump Admin. fick veta detta så kontaktade Flynn ryssarna och försökte övertala dem att lägga sitt VETO i F.N (något de aldrig gjorde)
Ditt påstående är att klassa som hörsägen och skulle inte accepteras som bevis i en rättsprocess (med all rätt).

Citat:
Inte heller något olagligt, man får ju prata med ryssarna även om media-stämningen har gjort att de är närmast är landsföräderi i USA idag.
Du kan inte ha mer fel.

Om Flynn skulle förhandla med Ryssland om att lägga ett veto som icke statstjänsteman begår han maskopi (eng. collusion), vilket är ett allvarligt brott. Om det skulle ha skett hade Flynn suttit i fängelse vid det här laget.

Jag vill avsluta diskussionen gällande vad media säger, dels för att det gränsar till off-topic men också, för att citera Q:
Citat:
FAKE NEWS.
Q
Citera
2018-07-05, 16:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Snacka om att leta efter fel hos trump. Gör du inte exakt det du brukar anklaga dom i tråden för, hitta nånting som stöder din "tro"?
"We have seen the bias, we need to see the evidence, if you have evidence of wrong doing by any member of the trump campaign. Present it to the grand damn jury. If you have evidence this president acted inapropriately, present it to the American people"
- Gowdy

Hade bevis funnits, borde inte bevisen för länge sedan ha visats?
Låter som en rejäl häxjakt där MSM sprider propaganda. Fox News må vara en bättre MSM kanal, men det är för tusan en propaganda kanal trots allt. Hur kan du anta att Fox News är en bra kanal, snacka om att leva under ytan.

Bevis har presenterats att Ryssland har blandat sig i valet och aktivt försökt påverka, däremot så finns det väl inga glasklara bevis för att Trumpadminisrtationen aktivt skulle ha sökt hjälp?

Så vart du får det till "att leta fel hos Trump" när jag bokstavligen säger att Ryssland med stor sannolikhet har påverkat valet oavsett Trumps vetskap.

Så hur du får "utomstående påverkan oavsett påverkad parts vetskap" till "Påverkat part har gjort fel" är i mina ögon ett mysterium.

Det enda jag har sagt rörande det är att Ryssland troligen hoppades på att Trump skulle vara lättare att manipulera till deras fördel då Ryssland vill bli av med sanktionerna vilket är något man även har kunnat koppla viss kommunikation mellan vissa (inte Trump familjen) i administrationen och ryska kontakter.

I slutändan så får vi se vad som sker nu i Juli för Q har ju lovat att det ska ske något enormt nu i Juli.

Citat:
Hur menar du att Ryssland var inblandat? (Kanske en bit från Qanon men du verkar ju ha hyfsad koll)

Hillary Clinton blev aldrig hackad, DNC lämnade inte ens in automaterna till FBI för en granskning.
Se: https://twitter.com/arbetarbroder/status/912156863919161345

Man hade annonsering på Facebook, som var väldigt begränsad. Och så har man hittat nått ställe i St. Petersburg som jag inte riktigt har koll på men som inte verkar ha koppling till Kremlin

Vad jag tror hände i valet var Israelisk hack, till viss del. De har tillgång till hela avslyssningsapparaturen i USA och koll på politiker genom Jeffrey Epstein och liknande, Blackmail av riktigt sjuka saker.

Det så kallade PizzaGate och SpiritCooking i amerikanska valet var förvisso sant, men som de använder sådan info för att hålla tillbaka en kandidat som inte "är lika bra för Israel"

Seth Rich är precis som jag tror RussiaGate och Qanon är, en psyop, en tillverkad patriot som alltid klär sig i amerikanska flaggan eller kostym enligt Google Bildsök, och där det finns många suspekta saker.
Reallygraceful samlade ihop dem här Everything strange about Seth Rich och eftersom Wikileaks har pushat hans död själva är de delvis inblandade.

Detta kanske låter snurrigt men jag tror de går en röd linje i denna digitala förtroende-pump för U.S. Government och Donald Trump, från Valet till Qanon.

Fast jag tror inte Ryssland är inblandat, och för saken skull även om de är en självklarhet så får du såklart tycka olika om du gör det, no big deal. (infekterad fråga, folk skriker "Ryss Bot" och liknande trams om man inte tror att de hackade Hillary Clinton)

Det är inte så svårt att manipulera folk på nätet, det fanns rapporter strax efter valet om amerikanska väljare som höll till i facebookgrupper som skapades av samma grupperingar som skapade bottar på twitter, ryssarna har använt sig av "sheepeffect" och vi ser ett nytt försök med det rörande den påstådda utvandringen av demokratiska väljare för att inte tala om andra påverkningar i form av de som kör med ett "false narrative" där folk aktivt skapar konton och påstår sig tillhöra en specifik grupp, vilket är väldigt vanligt rörande fejkade anklagelser om rasism där det visar sig att folk från "alt-right" skapar twitterkonton så att de kan skapa falska och extrema anklagelser.

Så grejen är väl inte att det rör sig om en liten påverkan utan det rör sig mer om många bäckar små, kan man påverka bara några få individer så kan de fortsätta påverka vidare, vi har perfekta exempel i just denna tråd rörande just hur lättpåverkade folk kan vara genom att det fanns de som genuint använde sig av satirsidor som bevis för att Q talade sanningen.

Ett gott exempel på detta var att man använde sig av Rumormillnews som en genuin källa väldigt flitigt, vi såg även liknande saker med The Onion under valåret och hur det användes av vissa på högerkanten (vågar gissa på att det fanns gott om de på vänsterkanten som har blivit lurade också) för att folk i bästa fall inte har koll på vilka sidor som är satir och vilka som talar sanning och i värsta fall så struntar de i vad det är för sida, så länge den stöttar deras världsbild så kommer de att dela dess innehåll.

Det finns en god anledning till varför allt fler akademiker men även "lekmän" har börjat fundera på att koppla bort sig från de sociala medierna och det är just för att allt fler har börjat inse hur livsfarliga de kan vara eller rent av är just för att du kan koppla bort exakt alla former av utomstående åsikter och världsbilder för att istället tillåta dig själv att bara kommunicera med folk som tycker och tänker som du gör och därmed enbart stärka din egna världsbild oavsett om den är rätt eller fel.

Det är just genom detta som man har kunnat påverka det amerikanska valet och troligen kan påverka framtida val runt om i världen, för om man kan komma åt de som inte är villiga att bredda sin egna världsbild och civiliserat kommunicera med andra som har andra åsikter så kommer man även att kunna kontrollera dessa grupper genom att mata dem med ett falskt narrativ.

[Tillagt]

Hur man kan påverka folk på sociala medier är tyvärr för svårt (åtminstone för mig) att förklara genom enbart text, men summan av det hela är att många bäckar små och en aktiv förmåga att manipulera de ideologiskt kopplade bubblorna som finns på Facebook osv skapar en enorm möjlighet att få folk att rösta, säga eller dela saker som gynnar den ena eller den andra sidan.
Senast redigerad av Ondahamstern 2018-07-05 kl. 17:02.
Citera
2018-07-05, 17:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
- Gowdy
De kanske är lika korkade som Q's anons och tror att det skulle bli uppror om man arresterade höjdare utan att svamla i evighet på internet först? Annars går det förstås lika bra att vända på uttalandet:

"We have seen Q's bias, we need to see the evidence, if Q or Trump have evidence of wrong doing by any member of the påstådda deep state. Present it to the grand damn jury. If they have evidence the former president or HRC etc acted inapropriately, present it to the American people. Stop svassing like katten around the heta gröten.."
– SnakeTröttPåAttDet AldrigHänderNågotPlisssken
Citera
2018-07-05, 17:06
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ditt påstående är att klassa som hörsägen och skulle inte accepteras som bevis i en rättsprocess (med all rätt).
Snälla du, vi är på ett diskussionsforum och inte på en Rättegång.

Citat:
Du kan inte ha mer fel.
Nåja, jag har hyfsad koll på den här härvan.
Citat:
Om Flynn skulle förhandla med Ryssland om att lägga ett veto som icke statstjänsteman begår han maskopi (eng. collusion), vilket är ett allvarligt brott. Om det skulle ha skett hade Flynn suttit i fängelse vid det här laget.

Jag har försökt följa detta så gott det går och möjligen är det ett brott att försöka motivera någon att lägga ett VETO (jag har ärligt ingen koll på det, men de är lite märkligt om man inte får föröka påverka en sådan sak. Men Flynn avgick som ju bekant)

Läs Forward länken i mitt tidigare inlägg, det är om den händelsen. Sionistisk media med läsarkrets andra judar är mer ärlig än den media de pumpar ut till oss många gånger.

Citat:
Jag vill avsluta diskussionen gällande vad media säger, dels för att det gränsar till off-topic men också, för att citera Q:
Då vill jag avsluta med en halv-OT vad Fake News var från början, det var i samband med PizzaGate i U.S. Election och allt om pedofili som inte kom från MSM kallade man "Fake News by Russian Hackers"

Personligen tyckte jag de var lite tuffare än "Conspiracy Theory" från 60-talet.
Trump vände dock på ordet och dess betydelse när han pekade ut CNN som Fake News, vilket var ganska snyggt gjort av honom.
Citera
2018-07-05, 17:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
I slutändan så får vi se vad som sker nu i Juli för Q har ju lovat att det ska ske något enormt nu i Juli.

Det kommer givetvis bli lika menlöst som påståendet om att påven skulle få "en tuff maj".. Det följer bara formulan för sådan här kultbildning.. https://conspiracypsychology.com/2018/04/15/internet-prophecy-cults-101-qanon-and-his-predecessors/

1. Find an audience, and tell them what they want to hear.
2. Set a date for when everything will start to happen.
3. Come up with an excuse.
4. Take stock of your following.
5. Be vague.

Men vad gör väl det när anhängarna förlåter precis allt..?
Citera
2018-07-05, 17:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det kommer givetvis bli lika menlöst som påståendet om att påven skulle få "en tuff maj".. Det följer bara formulan för sådan här kultbildning.. https://conspiracypsychology.com/2018/04/15/internet-prophecy-cults-101-qanon-and-his-predecessors/

1. Find an audience, and tell them what they want to hear.
2. Set a date for when everything will start to happen.
3. Come up with an excuse.
4. Take stock of your following.
5. Be vague.

Men vad gör väl det när anhängarna förlåter precis allt..?

Oja, för att inte tala om den där påstådda terrorattentatet som skulle ske i London, eller att det skulle ske ett nytt inbördeskrig den 4 Juli (det sista var dock något som Alex "Gay Frogs" Jones påstod)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in