2018-07-05, 14:55
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
De hade ju " jättemycket teknisk bevisning".

Ja, men jag börjar tvivla på att det stämmer.
Liksom det stod i media att de hittat blodiga kläder i SDs bil. Det visade sig ju att det var fel.
Bara ordvalet "jättemycket" teknisk bevisning låter inte som ett uttalande från åklagaren.

De fortsätter att genomföra undersökningar i SDs hem (både SDs och LWs fortfarande avspärrade). Tecken på att de kanske inte har så mycket?

Eller så kanske det kan vara elektronisk bevisning som åsyftas? Att de kan påvisa kontakt mellan SD och LW, men att SD lätt kan "förklara" det?
Citera
2018-07-05, 14:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Sorry, det kan jag nog inte.

Tills vidare så tar jag påståendet om att mobilen pingats när SD var i USA med en nypa salt.

Edit: Har sökt lite och jag tror inte det framgår någonstans den exakta tidpunkten för när mobilen skulle ha pingats.

Har också letat lite, hittar ingen uppgift.
Citera
2018-07-05, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
SD tränade med LW redan under hennes äktenskap med UW,
innebär det träning geocaching eller "sängaktivitets-träning"?

Det handlade då om löpning och skidor. Redan då var vi en handfull vänner och bekanta som höjde på ögonbrynen men UW verkade okej med allt.
Citera
2018-07-05, 14:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Teorin om att kroppen flyttats. Osannolik tycker jag, då det:

1. Är för riskabelt i ett bostadsområde där risk för upptäckt är stor. Det var de första riktigt varma dagarna och många passade på att vara utomhus. Det är dessutom väldigt ljust väldigt länge så här års.

2. Förflyttning lämnar garanterat spår. På den egna kroppen och i fordonet (eller transportmedlet).

Att GM kanske gått tillbaka bakom planket för att "förstöra bevis" på kroppen finner jag inte lika otroligt. Att kroppen skulle hittas inom kort tror jag GM räknat med.

Håller med dig.
Skrikvittnet dalaan känns dessutom trovärdigt. Så tror att bp och fp är väldigt nära varandra med det lilla vi vet nu.
Citera
2018-07-05, 15:14
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Klickade du på länken som jag bifogade?

Ja då, jag vet hur du menar men det är ju inte säkert att det är just torsdagskvällen som mobilen pingats.
Citera
2018-07-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kopierar in citatet som faller bort när man svarar (mina fetningar):

Som jag läser det så letar man efter själva telefonen under fredagen, men om pejlingen står inget när den gjordes.

Jag utgår från att det är det första man gör, när man söker efter en försvunnen person, särskilt vid ett misstänkt människorov.
Tiden för hur länge en mobil är sökbar är ju avhängig hur länge batteriet håller. Det kan ju handla om kort tid.

Jag tycker det är rimligt å anta att polisen försöker hitta mobilen/LW så fort dom
får pejl på den, som du också skriver misstänkt människorov borde få fart på
dom direkt, även en sen torsdagskväll.

Det är orsaken till att jag tror att någon knäppte på mobilen på torsdagskvällen.
Skulle den ha varit påslagen hela tiden borde man fått pejl på den tidigare.
Citera
2018-07-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Har jag fel när jag tänker att oavsett vilket datum mobilen sist ”var vid liv” så ledde ping-positionen till att polisen sökte på fel plats utomhus? Med felaktig plats menar jag annat ställe än FP.

Helt rätt. Det fungerade som ett villospår vilket kan inneburit att hundinsatsen gjordes på fel ställe.

Om grannes outbildade hund kan lukta till sig kadavarin kvällen innan (torsdag) från "fel sida" av planket skulle självklart en utbildad polishund också gjort det och förmodligen tidigare om dom varit på rätt plats. Nästa dag lät grannen hunden ta upp lukten från "rätt" sida (mot motorvägen) och kroppen hittades.
Citera
2018-07-05, 15:23
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Jag tycker det är rimligt å anta att polisen försöker hitta mobilen/LW så fort dom

Det är orsaken till att jag tror att någon knäppte på mobilen på torsdagskvällen.

En viss person hade ju semester de där dagarna och få åtgärder vidtogs. Kanske var telefonen påslagen och höll batteri i några dagar då den inte användes? Det som drar mycket batteri är ju skärmljus, när man pratar, kyla osv.
Citera
2018-07-05, 15:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, vi får hålla ögonen öppna om det kommer fram mer information runt det.
Synd att vi inte har någon i tråden som har NA plus, så man kunde få lite mer kött på benen. De övriga tidningarna skriver inte så mycket om fallet just nu. Kanske blir lite bättre när Almedalsveckan är slut. Men svårt att konkurrera med fotbolls VM
Citera
2018-07-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja då, jag vet hur du menar men det är ju inte säkert att det är just torsdagskvällen som mobilen pingats.

Det borde väl ändå vara så, annars är dom väl mer än lovligt slöa.
Citera
2018-07-05, 15:32
Medlem
Legenda77s avatar
Citat:
Tack för att du delar med dig av dina personliga erfarenheter.

I tråden om mordet på Tova delade även där en del postare med sig av sina erfarenheter av destruktiva förhållanden med kvinnomisshandlare. Det har verkligen blivit en tankeväckare för mig.

Du kanske inte vet något om det, men tar upp det ändå eftersom du tar upp det.

Det handlar om strypning:
Min tanke är att om någon försöker strypa dig, kommer du ha mycket svårt att skrika. Inte bara under själva strypingen menar jag, utan även efter. Halsen blir så ihop tryckt,så irriterad, du kippar efter andan, har svårt att få in så mycket luft och kraft att du kan få till ett kraftigt skrik. Kanske du t om tuppar av efter en stund.

Därför har jag fått för mig att skriken som skrikvittnet berättar om som kommer i etappe, gör det pga kraftigt pågående våld, t ex med knytnävar, sparkar, en sten eller liknande. Inte osannolikt att strypning ändå finns med som ett inslag, kanske i början eller för att avsluta det hela.

Ja det är ofta genom att andra berättar sina personliga erfarenheter som människor öppnar sitt sinne och inser att det inte alltid är så som de själva tror. Det är enkelt att säga -om man blir slagen en gång så går man men det är svårare att utföra handlingen om du inte upplevt den.

Absolut, under själva strypningen eller efter så har du inte möjlighet att skrika men innan.
OM strypning är dödsorsak så tror jag att skriken varit innan och då på grund av någon form av våld som jag beskrivit och att det är skriken och att hon gör motstånd som medför att spärren går hos GM och att han i det läget kan gå över till strypning (eller om han slår ihjäl henne på annat sätt)

Eftersom jag inte tror att det är planerat utan att det är en handling som uppstått i stundens hetta så tror jag absolut att LW gjort väsen av sig och att uppgifterna om skrik i området har med händelsen att göra. Att inte fler hört skrik behöver inte vara så konstigt, idag kan det ske misshandel på öppen gata utan att människor ingriper, tankesättet "sköt dig själv och skit i andra" är nog alldeles för vedertaget i dagens samhälle.
Massor med rosor till Daalan (stavning?) med sambo som ringde 112, det kan ju vara en väldigt avgörande uppgift i ett händelseförlopp när det kommer till kritan.

Det är sorgligt och jag hoppas verkligen att man kommer kunna klara upp mordet och binda GM till det.

Kan delge lite mer av min erfarenhet..

Ber om ursäkt för längden på inlägg
Citera
2018-07-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ja, vi får hålla ögonen öppna om det kommer fram mer information runt det.
Synd att vi inte har någon i tråden som har NA plus, så man kunde få lite mer kött på benen. De övriga tidningarna skriver inte så mycket om fallet just nu. Kanske blir lite bättre när Almedalsveckan är slut. Men svårt att konkurrera med fotbolls VM

Japp, vi behöver mer information för att antingen lägga ner eller klura vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in