2018-05-30, 14:16
Medlem
Helt dött, ingen kommunikation på en månad. Eventuellt kommunicerar de i en egen Telegramkanal, har inte lust att joina.
Citera
2018-07-03, 10:48
Medlem
Nuuuuu är det dags!!!
Alla ska få sina coins med FastLane service.
Som innebär att man ska verifiera alla transaktioner med kvitton eller kontoutdrag (KYC).
Låter som en utmärkt idé att skicka en massa info om sina bankkonton till det nya företaget också.
Citera
2018-07-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Nuuuuu är det dags!!!
Alla ska få sina coins med FastLane service.
Som innebär att man ska verifiera alla transaktioner med kvitton eller kontoutdrag (KYC).
Låter som en utmärkt idé att skicka en massa info om sina bankkonton till det nya företaget också.

ÅÅÅÅÅ!!!!

Äntligen!!!

Eller... Vänta.... Är inte detta nu en komplett repris på Onecoin?
Citera
2018-07-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
ÅÅÅÅÅ!!!!

Äntligen!!!

Eller... Vänta.... Är inte detta nu en komplett repris på Onecoin?
Inte riktigt väl. OneCoin har ju aldrig kommit så långt att de släppt ut en coin på marknaden och låtit den krascha. Introduktionen kändes ju rätt panikartad, måste ha brunnit i rumpan på Manfred att komma ur.
Gissar att en del av dealen mellan Manfred och Mr C var en massa coins som Mr C kan sälja av efter hand på börsen.
Citera
2018-07-05, 14:49
Medlem
Har forskat runt lite och fått höra att det är Manfred Mayer som är den stora boven i Swisscoin. Det är han som har fuckat hela projektet enligt många. Nu är han borta från företaget "ledningen" och Mr.C har tagit över helt o hållet med sitt företag swiss fintec el vad det nu heter. Problemet är att Manfred ligger inne med ett par biljoner Sic som han vill bli av med och så fort någon köper och den börjar gå upp i pris så kommer Mayer och kastar in 100miljoner till salu så den stört dyker på nytt. Kommer vara så tills idioten blir av med sina coins. Det borde vara skott pengar på honom då han är en jagad man just nu. Många vill ha tbx sina investeringar och får de inte det så blir det ett nackskott på plats. Han lever på skyddad adress säger vissa ledare inne i telegram gruppen. Har även läst att Mayer har 4000 tusen bitcoin. Pengar har bedragaren så förstår inte riktigt hans agenda med att förstöra för alla andra som investerat i hans skit projekt. Tur att man aldrig investerade själv i det här skitet då jag gjorde pengar på bitcoin och riktiga crypto valutor
Citera
2018-07-05, 15:24
Medlem
Låter ju märkligt att Mr C bolag skulle satsa något överhuvudtaget i SIC med det upplägget. Det finns ju inget som helst värde i SIC, bara bekymmer. Det är billigare och enklare att bara starta ett nytt coin. Nej, jag tror mer det är Mr C som tog över en massa coins som en del av uppgörelsen. Det finns helt enkelt ingen annan uppsida.
Citera
2018-07-05, 15:38
Medlem
Citat:
Låter ju märkligt att Mr C bolag skulle satsa något överhuvudtaget i SIC med det upplägget. Det finns ju inget som helst värde i SIC, bara bekymmer. Det är billigare och enklare att bara starta ett nytt coin. Nej, jag tror mer det är Mr C som tog över en massa coins som en del av uppgörelsen. Det finns helt enkelt ingen annan uppsida.

Exakt, fattar inte varför bygga vidare på en coin som har fått så dåligt rykte. Manfred har startat en ny coin som heter Swisscoin Classic från den 1juli. Samma upplägg som vanliga Swisscoin var 2016 med utbildnings paket mm. Tror ingen från Sic kommer hoppa på då han har bränt sitt rykte länge sen. Alla vet nu att han är en bedragare och lever på folks investeringar. T.o.m sånna som spela ledare under Manfred som Andreas Katrud, Luciano har vänt ryggen åt Swisscoin och hoppat på nya misslyckade projekt då även de här grabbarna har förstört sina egna rykten. Ingen av de som spela ledare i Sic har pengar kvar då de lever på bröd smulor då ingen vill ha med dom att göra längre.

Hur jag vet det här är för en vän bjöd in mig i telegram gruppen då det är flera tusen världen över som skriver om Sic i gruppen. Många arga investerare som har börjat förstå att det var ett svindel från första början
Citera
2018-07-10, 11:07
Medlem
Att Manfred är en bedragare har ju stått klart från första början. Det bör ju vem som helst med lite innanför pannan ha förstått när man tar del av materialet som användes för att sälja in SIC. Att "ledarna" ska ha varit så godtrogna att de inte förstod vad de höll på med vägrar jag tro på. De flesta har inte lärt sig av ett sånt misstag utan hoppat på nya scams. Så att de nu "lever på brödsmulor" har jag rätt svårt att uppamma någon empati för.
Citera
2018-08-09, 15:03
Medlem
Förvirringen total. Nu ber Manfred alla som inte fått sina coins av MrC som avtalat, att kontakta veto-concept för att få dem.
Samtidigt försöker han väl få in dem i sin nya scam, SICC.
https://www.veto-concept.com/blockchain
Citera
2018-08-10, 09:19
Medlem
Citat:
Förvirringen total. Nu ber Manfred alla som inte fått sina coins av MrC som avtalat, att kontakta veto-concept för att få dem.
Samtidigt försöker han väl få in dem i sin nya scam, SICC.
https://www.veto-concept.com/blockchain
Vänta bara på följande...

1 Swisscoin = 7 Onecoin = 12 nanocoin = 2 Swisscoin = 4.5 Onecoin = 7.91 nanocoin = 1.2 Swisscoin.

Dessa kan man sedan använda på www.fooledebay.com för att köpa alibaba prylar till 100ggr högre pris än normalt
Citera
2018-08-30, 09:17
Medlem
Wow! Nu är det SwissCoin-rally! Om man köper SIC kan man vara med i en utlottning om resa till Dubai.
Vad jag kan se har de lyckats pressa upp kursen från 4 Sat till 7 Sat. 30 Sat/100 BTC var målet till idag. Vad jag kan se är de inte i närheten.
https://www.swisscoinrally.com/
Citera
2018-08-31, 09:13
Medlem
Heh! Det gick viss inte så bra med rallyt.
På rallysidan finns det nu ett meddelande där ledningen uttrycker sin besvikelse att bara 500 trades gjordes, och att resterande 1.199.500 investerare inte brydde sig om coinens framtid.
Därmed stoppas nu de storslagna projekten som aviserats.
Samtidigt har de väl fått in lite BTC genom att sälja av några av de miljarder coins som ligger och skvalpar.
Fin slutkläm: WE WILL MAKE SWISSCOIN GREAT AGAIN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in