2018-09-26, 09:57
Medlem
Men nuuuu lyfter det snart. Bli SwissCoinambassadör och få dina vänner att investera i SIC, du får 5% av deras investering som bonus, betalas givetvis ut i SIC...
Dra in 100BTC, så blir du Platinum Ambassador
Citera
2018-09-26, 21:08
Avstängd
swisscoin. Av efterblivna för efterblivna.

En del av deras mongon fattar fortfarande intehur blåsta de blivit. Also 97%+ av alla mynt ligger i 100st plånböcker.... deras max supply överskreds redan i december , just nu finns det totalt 10842011291.87 coins.... max supply 10 200 000 000

https://richlist.cryptobe.com/SwissCoin

Also... vilka efterblivna jävlar... och vilka svin de som lurat andra att köpa.. gissar på att ”företaget” är den största säljaren av skräpcoins . Alla mongon köpte ju in sig för hutlösa priser /coin.

Undra när alla coola tävlingar för att pimpa sic cash... hahaha drar igång....
Citera
2018-10-01, 09:31
Medlem
Sydafrikanen Darren Reddy verkar vara den enda som fortsätter plugga SIC.
Nu har de visst en merchantplattform på G (hello DealShaker?) och påstår de har avtal med storföretag som:
ZAFIRO HOTELS
STEREO CLUBS
OCEANs
GRABARNA GRUSS
Mambos Mallorca
Citera
2018-10-21, 21:07
Bannlyst
Hur går det här då, inte mycket liv i tråden. har Sic gått i döden eller den lever fortfarande men är inte värd ett piss.

Föresten är det nu klart att Swisscoin är ett bedrägeri från början till slut. Även Manfred mayer vad han nu heter är oså en bedragare "scam" då deras ico coins vara bara ett spel för gallerian medan Mayer levt upp pengarna och ingen fick sina coins har jag hört. Stackars människor som fick sina livsbesparingar stulna av dessa skräck i toppen. Skott pengar på ledarna kanske ?
Senast redigerad av Pingvin. 2018-10-21 kl. 21:12.
Citera
2018-10-22, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Hur går det här då, inte mycket liv i tråden. har Sic gått i döden eller den lever fortfarande men är inte värd ett piss.

Föresten är det nu klart att Swisscoin är ett bedrägeri från början till slut. Även Manfred mayer vad han nu heter är oså en bedragare "scam" då deras ico coins vara bara ett spel för gallerian medan Mayer levt upp pengarna och ingen fick sina coins har jag hört. Stackars människor som fick sina livsbesparingar stulna av dessa skräck i toppen. Skott pengar på ledarna kanske ?
SwissCoin kör ju vidare med ny ledning. Det verkar mest vara italienare som är aktiva nu. Det drivs ju inte som traditionell MLM nu, utan de är "ambassadörer".
De går ju öppet ut och säger att den första fasen var scam, och att Manfred är bedragaren. Det som jag och några andra skrivit i den här tråden sedan jag startade den, men som avfärdades som bajs, smuts och skitkastning av vissa. Ingen nämnd, ingen glömd...
Men nu är allt OK. Snart lyfter det. Fattar inte vem som investerar i ett projekt med den historian. SwissCoin 2.0 under ledning av Mr C är ju en undanledningsmanöver. Manfred har köpt sig tid att distansera sig. Mr C lever på att sälja av de coins som finns undanstoppade och skyller allt på Manfred. Det som hade varit intressant att veta är:
- fick Mr C betala Manfred för att få tillgång till sedelpressen SIC, eller
- fick Manfred betala Mr C för att komma undan?
Citera
2018-10-22, 20:04
Medlem
Deadwoods avatar
Följt denna tråd med stort intresse. En kvinna på mitt jobb försöker värva och sälja in WeeTokens som efter IPO ”ska” bli WeeCoins som ska bli Kryptovaluta. Bråttom är det dessutom. Innan 25/10 måste man köpa ett ingångspaket för 990€. Jag garvar mest och har förklarat att allt med Wee verkar vara Ponzi-upplägg. Tacksamt hittade jag denna tråd där både Onecoin och Swisscoin i början betett sig exakt som WeeToken gör nu. Vad anser ni om Wee?
Citera
2018-10-23, 08:46
Medlem
Det är väl bäst om du skapar en egen tråd för Wee, gärna med länk till där man kan hitta något om den. Gjorde en snabb googling men hittade inte så mycket.
Citera
2018-10-23, 08:56
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Följt denna tråd med stort intresse. En kvinna på mitt jobb försöker värva och sälja in WeeTokens som efter IPO ”ska” bli WeeCoins som ska bli Kryptovaluta. Bråttom är det dessutom. Innan 25/10 måste man köpa ett ingångspaket för 990€. Jag garvar mest och har förklarat att allt med Wee verkar vara Ponzi-upplägg. Tacksamt hittade jag denna tråd där både Onecoin och Swisscoin i början betett sig exakt som WeeToken gör nu. Vad anser ni om Wee?

Känns som det är minst två år försent för att scama med krypto! Krypto (i allmänhet) går väl inte ens bra nu?
Citera
2018-10-23, 11:55
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Känns som det är minst två år försent för att scama med krypto! Krypto (i allmänhet) går väl inte ens bra nu?

Jag vet faktiskt inte. Jag kan mkt lite om kryptohandel. Wee ska vara ett sorts ”ej tredjehands partner”-handel precis som övrig kryptovaluta jag läst om. Just nu är det paket man köper för att få tillgång till att köpa tokens (som ”ska” bli coins). Detta paket kostar tom 25/10 980€ och efter det 1790€. I dec ska man då få ”förtur” att köpa tokens för 0,1€/styck som ”garanteras” bli värda 1€ efter nyår.

Det är mkt löften om ekonomiskt oberoende utan direkt arbetsinsats. Bara att man är med och finansierar uppstarten. De säger sig oxå syssla med Kickback, cashback och ”revolutionerande” betalningssystem. En eWallet.

Jag tycker allt låter suspekt. Grundaren heter Francois van Kan och är belgare. Finns mkt lite om honom på nätet oxå.

Tänkte att ni som varit bevandrade i One-, Bit-, och Swisscoin kanske även hört talas om detta.

Tycker hela deras upplägg följer allt gällande Ponzi-bedrägerier.
Citera
2018-10-23, 11:59
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Det är väl bäst om du skapar en egen tråd för Wee, gärna med länk till där man kan hitta något om den. Gjorde en snabb googling men hittade inte så mycket.

Kruxet är ju att det är så ”hemligt” att det inte finns några länkar, knappt. Grundaren heter Francois van Kan och är från Belgien. Wee startade som företag 2011 enl det jag fått berättat.

Allt ”låter” bra men som alltid; if it’s too good to be true, then it probably is.
Citera
2018-10-23, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Kruxet är ju att det är så ”hemligt” att det inte finns några länkar, knappt. Grundaren heter Francois van Kan och är från Belgien. Wee startade som företag 2011 enl det jag fått berättat.

Allt ”låter” bra men som alltid; if it’s too good to be true, then it probably is.
Så hemligt verkar det inte vara. Här är en presentation från oktober 2016. Redan då verkar man ha haft en deadline för att investera.
https://www.youtube.com/watch?v=LazHzwtmvF4

Och uppenbarligen hette det FlexKom innan de bytte namn till Wee
https://behindmlm.com/companies/flexkom-review-merchant-network-and-recruitment/
Citera
2018-11-13, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
SwissCoin kör ju vidare med ny ledning. Det verkar mest vara italienare som är aktiva nu. Det drivs ju inte som traditionell MLM nu, utan de är "ambassadörer".
De går ju öppet ut och säger att den första fasen var scam, och att Manfred är bedragaren. Det som jag och några andra skrivit i den här tråden sedan jag startade den, men som avfärdades som bajs, smuts och skitkastning av vissa. Ingen nämnd, ingen glömd...
Men nu är allt OK. Snart lyfter det. Fattar inte vem som investerar i ett projekt med den historian. SwissCoin 2.0 under ledning av Mr C är ju en undanledningsmanöver. Manfred har köpt sig tid att distansera sig. Mr C lever på att sälja av de coins som finns undanstoppade och skyller allt på Manfred. Det som hade varit intressant att veta är:
- fick Mr C betala Manfred för att få tillgång till sedelpressen SIC, eller
- fick Manfred betala Mr C för att komma undan?

OK så ponzi upplägget var en SCAM. Jag tänker på upplägget genom att rekrytera nytt folk under sig för så tjäna pengar. Medan den andra fasen när den släpptes på CE "market" var på riktigt men att någon i ledningen la in en bugg så bubblan sprack då 80miljarder coins svävar i luften därför den inte är värd något idag

Jag hörde från någon bekant att den som la in buggen i systemet så Sic kollapsa från 80-90sat ner till 0 var en i ledningen som fick ett erbjudande på 340btc när den var var värd 150K i december 2017. Blir ju mycket pengar. Frågan min bekant ställer sig om även Manfred var involverad i det här med.

Jag tror personligen att både manfred och den där andra hasslaren som skapa buggen är råttorna i det här projektet. De bör ställas till svar för skulle nu Manfred inte ha någon skuld i det här så hade han gått ut för länge sen och förklarat att han inte har något med det att göra men det har han aldrig gjort.

Nu har någon Tibor tagit över och styr det nya projektet tsm med Mr.C. Min bekant nämnde att det är mycket som händer just nu med Swisscoin. De har massa företag på G tydligen men jag har faktiskt inga hopp då namnet Swisscoin är helt förstört. Det är ju ingen som vågar ge sig in i det här igen efter allt som hänt

Tur att jag aldrig hoppa in då jag fick erbjudande men tacka nej, mer sorgligt är det för min vän som förlorat hela 450k. han är inte glad ska ni veta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in