2018-07-05, 10:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
UW och SD umgicks inte överhuvudtaget. Båda tyckte den andre var en tönt.
SD tränade med LW redan under hennes äktenskap med UW. Barnen umgicks en del men verkligen inte dagligdags.

Ingen av oss vet med säkerhet vilken skog som åsyftas gällande "fyndet" men det är troligen skogsdungen som gränsar till UWs tomt. Någon annan skog finns inte i anslutning till de andra inblandades bostäder.

Att påstå att UW lagt skulden på någon eller båda öhuvudpersonerna för sitt kraschade äktenskap med LW är väl inte så långsökt.
Hur han fördelat skulden mellan SD och LW är av intresse. Hans karaktär har konstigt nog inte vidrörts i tråden ? Vad som framgått är att han hyst agg för han tycker hon e lägger större vikt vid dig själv och negligerar barnens behov.
Kraschat äktenskap och barns som far illa är ett personligt misslyckande och ses inte med blida ögon från en djupt troende Equmeniamedlem
UW har i minst ett lika starkt motiv i att göra sig av med LW som SD och i honom dessutom en perfekt syndabock.
Ett lika perfekt alibi har han väl också ? (Lätt kunnat skaffa sig)
Två flugor på smällen.
Citera
2018-07-05, 10:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
För övrigt anser jag att dalaan är trovärdig. Finner ingen anledning att misstro hen och de uppgifter hen lämnat, i tråden (och säkerligen till polisen.)
Citera
2018-07-05, 10:53
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
För övrigt anser jag att dalaan är trovärdig. Finner ingen anledning att misstro hen och de uppgifter hen lämnat, i tråden (och säkerligen till polisen.)

Dalaans uppgifter är absolut trovärdiga. Däremot blir jag osäker på hur länge skriken verkligen varade.
Jag har själv blivit vittne till en misshandel en gång för några år sedan.
Det kändes då som att det pågick i flera minuter men i verkligheten gick det ganska snabbt. Det klargjordes efteråt av flera andra vittnen som lyckades behåll lugnet och inte blev så skärrade som jag blev.
Så det kan ha varit så att Dalaan upplevde det som att skriken pågick längre än vad de gjorde.
Citera
2018-07-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att påstå att UW lagt skulden på någon eller båda öhuvudpersonerna för sitt kraschade äktenskap med LW är väl inte så långsökt.
Hur han fördelat skulden mellan SD och LW är av intresse. Hans karaktär har konstigt nog inte vidrörts i tråden ? Vad som framgått är att han hyst agg för han tycker hon e lägger större vikt vid dig själv och negligerar barnens behov.
Kraschat äktenskap och barns som far illa är ett personligt misslyckande och ses inte med blida ögon från en djupt troende Equmeniamedlem
UW har i minst ett lika starkt motiv i att göra sig av med LW som SD och i honom dessutom en perfekt syndabock.
Ett lika perfekt alibi har han väl också ? (Lätt kunnat skaffa sig)
Två flugor på smällen.
Om det är så att barnen far illa finns det "lättare" saker att ta till, en utredning om att barnen ska vara hos honom. Och det vill väl mycket till att göra barnen så illa som att ta mamman ifrån dom? Låter mer långsökt tycker jag...
Citera
2018-07-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Dalaans uppgifter är absolut trovärdiga. Däremot blir jag osäker på hur länge skriken verkligen varade.
Det kändes då som att det pågick i flera minuter men i verkligheten gick det ganska snabbt. Det klargjordes efteråt av flera andra vittnen som lyckades behåll lugnet och inte blev så skärrade som jag blev.
Så det kan ha varit så att Dalaan upplevde det som att skriken pågick längre än vad de gjorde.

Det varade i några minuter. Efter att jag började höra skriken och väckte sambon så kollades klockslaget upp på mobilen, plus att det går att se när jag startade bilen.
Citera
2018-07-05, 11:05
Medlem
Citat:
Så det kan ha varit att Dalaan upplevde det som att skriken pågick längre än vad de gjorde.
Oavsett hur länge skriken pågick så tror jag också på Dalaan... hör man något sådant och dessutom åker ut och letar så måste det ha varit ett fruktansvärt skrik... en minut kan säkert kännas som fem...
Citera
2018-07-05, 11:07
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Det varade i några minuter. Efter att jag började höra skriken och väckte sambon så kollades klockslaget upp på mobilen, plus att det går att se när jag startade bilen.

Tack för svar Dalaan! Kom de stötvis om du förstår hur jag menar? Alltså inte ihållande skrik i några minuter
Citera
2018-07-05, 11:10
Medlem
Citat:
Mitt inlägg skrev jag efter Ditt svar... tvivlar inte ett ögonblick på Dig och att det måste ha varit en fruktansvärd upplevelse!
Citera
2018-07-05, 11:11
Medlem
Citat:
Tack för svar Dalaan! Kom de stötvis om du förstår hur jag menar? Alltså inte ihållande skrik i några minuter

Ja, det var stötvis
Citera
2018-07-05, 11:12
Medlem
Legenda77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Legenda77: Hur skulle du beskriva JG är även han "den där typen" ?

Jag har lite för lite kännedom om JG på det stora hela, det jag sett och hur jag tolkar det kring honom är att han har hyst någon form av beundran av LW med tanke på de kommentarer jag sett honom skriva till och om LW (därav min hänvisning till eventuellt svartsjukedrama mellan SD, LW, JG tidigare)

Jag är till 99,9% säker på att jag sett en bild där han skriver "Me and Snyggsoft/Snyggsoftis" men kan inte hitta det just nu, kan vara så att texten till bilden ändrats då jag tycker mig känna igen en bild som nu bara har "YD & SP" istället.
Om texten är ändrad så har det troligen gjorts när JG sett att jag hänvisat till en sådan kommentar i tidigare inlägg om jag ska gissa vilket ju känns lite märkligt. Jag ska försöka gräva lite till under dagen

Den kännedom jag har om JG är i alla fall att han absolut kan vara typig på ett visst sätt men jag får inte riktigt samma känsla av hans personlighet som kring SD.
Jag tror inte heller att JG och LW haft en lika sårig relation så att detta skulle kunna hända men däremot tolkar jag det som att JG av någon anledning tydligt finns och ställer upp för SD i vått och torrt vilket jag personligen inte hade gjort med de fakta som finns att SD anses som MGM på sannolika skäl.

Jag undrar hur snacket går dem emellan...
De måste ju ha tagit upp ämnet eftersom SD ändå är skäligen misstänkt.

Har alla dessa personer som fortsätter umgås med SD som ingenting har hänt glömt bort att vara källkritiska till att polisen har honom som MGM?
Citera
2018-07-05, 11:15
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ja, det var stötvis

Hur gick dina tankar? Tänkte du att det var en misshandel som pågick?
Eller lät det mer som någon blev knivhuggen?
Kanske inte så lätt att svara på
Citera
2018-07-05, 11:16
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legenda77
Jag har lite för lite kännedom om JG på det stora hela, det jag sett och hur jag tolkar det kring honom är att han har hyst någon form av beundran av LW med tanke på de kommentarer jag sett honom skriva till och om LW (därav min hänvisning till eventuellt svartsjukedrama mellan SD, LW, JG tidigare)

Jag är till 99,9% säker på att jag sett en bild där han skriver "Me and Snyggsoft/Snyggsoftis" men kan inte hitta det just nu, kan vara så att texten till bilden ändrats då jag tycker mig känna igen en bild som nu bara har "YD & SP" istället.
Om texten är ändrad så har det troligen gjorts när JG sett att jag hänvisat till en sådan kommentar i tidigare inlägg om jag ska gissa vilket ju känns lite märkligt. Jag ska försöka gräva lite till under dagen

Den kännedom jag har om JG är i alla fall att han absolut kan vara typig på ett visst sätt men jag får inte riktigt samma känsla av hans personlighet som kring SD.
Jag tror inte heller att JG och LW haft en lika sårig relation så att detta skulle kunna hända men däremot tolkar jag det som att JG av någon anledning tydligt finns och ställer upp för SD i vått och torrt vilket jag personligen inte hade gjort med de fakta som finns att SD anses som MGM på sannolika skäl.

Jag undrar hur snacket går dem emellan...
De måste ju ha tagit upp ämnet eftersom SD ändå är skäligen misstänkt.

Har alla dessa personer som fortsätter umgås med SD som ingenting har hänt glömt bort att vara källkritiska till att polisen har honom som MGM?

SD kanske har förmågan att dupera alla i sin omgivning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in