2018-07-05, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag undrar fortfarande om "skrikvittnena". Polistalesman blir citerad av SVT Örebro när han bekräftar att larm om skrik inkommit kl 23.47 och att skrik hördes i bakgrunden under samtalet. Senare i andra uttalanden dementerar polisen uppgiften om att skrik hördes - det ska vara ett missförstånd.

Jag önskar polisen kan gå ut med ett uttalande och bekräfta att skrikvittnena har blivit förhörda. Den lilla uppgiften borde väl inte kunna skada förundersökningen? Det ena Skrikvittnet har ju redan vittnat om skriken här i tråden t ex.
Så länge inte förhören med skrikvittnena bekräftas tenderar jag spekulera i att larmsamtalet kan komma från GM - partners in crime.
Polisen går nog inte ut och berättar vem/och om någon blivit förhörd. Vad jag fattar som dom gått ut med är samtal om skrik... inte direkt att det hördes i bakgrunden vid samtalet... jag tror mer att det är vad polisen/112 noterat vad tipsaren sa i telefon.
Vad skulle GM tjäna på att ringa och tipsa under tiden som brottet pågår (eller ev medhjälpare)?
Citera
2018-07-05, 08:12
Medlem
Honan6s avatar
[quote=Tufsankatt|64549542]Polisen går nog inte ut och berättar vem/och om någon blivit förhörd. Vad jag fattar som dom gått ut med är samtal om skrik... inte direkt att det hördes i bakgrunden vid samtalet... jag tror mer att det är vad polisen/112 noterat vad tipsaren sa i telefon.
Vad skulle GM tjäna på att ringa och tipsa under tiden som brottet pågår (eller ev medhjälpare)?[/QUOTE]

Ja, det kan man undra. Det är en spekulation i alla spekulationer. Någon slags dimridå-aktion?

Nåväl, citeringen i SVT irriterar iaf. Jag skrev fel talesmannen - det var inte polis utan Klarström från SOS.

Citat från SVT-artikel 14 juni där man utläser att Anders Klarström på SOS sagt:
"I samtalet hördes skrik i bakgrunden och inringaren meddelade att hen hört skrik från det bostadsområde som den 45-åriga kvinnan bodde. Enligt Anders Klarström är det med anledning av skriken som hörs som man kopplar samtalet vidare till polisen.

– Ja, det gjordes med anledning av det man hörde i samtalet och det som sades. Jag kan inte gå in på detaljer vad som sades under de 30 sekunderna, men vi uppfattade att det var ett polisiärt ärende.""
Citera
2018-07-05, 08:21
Medlem
Handlrs avatar
Jag är verkligen nyfiken på vad orsaken bakom mordet är.. Pengar, makt ?
Kan det bara vara svartsjuka, tror inte det.
Citera
2018-07-05, 08:26
Medlem
[quote=Honan6|64549583]
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Polisen går nog inte ut och berättar vem/och om någon blivit förhörd. Vad jag fattar som dom gått ut med är samtal om skrik... inte direkt att det hördes i bakgrunden vid samtalet... jag tror mer att det är vad polisen/112 noterat vad tipsaren sa i telefon.
Vad skulle GM tjäna på att ringa och tipsa under tiden som brottet pågår (eller ev medhjälpare)?[/QUOTE]

Ja, det kan man undra. Det är en spekulation i alla spekulationer. Någon slags dimridå-aktion?

Nåväl, citeringen i SVT irriterar iaf. Jag skrev fel talesmannen - det var inte polis utan Klarström från SOS.

Citat från SVT-artikel 14 juni där man utläser att Anders Klarström på SOS sagt:
"I samtalet hördes skrik i bakgrunden och inringaren meddelade att hen hört skrik från det bostadsområde som den 45-åriga kvinnan bodde. Enligt Anders Klarström är det med anledning av skriken som hörs som man kopplar samtalet vidare till polisen.

– Ja, det gjordes med anledning av det man hörde i samtalet och det som sades. Jag kan inte gå in på detaljer vad som sades under de 30 sekunderna, men vi uppfattade att det var ett polisiärt ärende.""
Jag tror att det är ett felcitat / missuppfattning ang att skriken hördes när vittnet ringde in. Om det nu är "Dalaan" (ej säker på nicket) som jag tror på, dom ringde först när dom var ute och körde runt med bilen och då hade skriken upphört. Det kan iof vara någon mer som ringt in, dock tror jag inte på GM.
Citera
2018-07-05, 08:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
JG var väl kvar i Sverige?
Han kanske fixade med telefonen?

Det var min tanke också, litar inte på den karln.

Vill dessutom se källa på att mobilen pingats när HD var på väg till USA.

Jag har för mig det var tidigare den pingades.
Citera
2018-07-05, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr

Handlar inte svartsjuka just om makt över någon? Uppgifter till media säger att det inte såg ut som ett rån. Jag gissar att det inte var GMs avsikt att mörda utan att ngt gick fel. Samtidigt, OM jag skulle vilja mörda ngn hade det ju varit mumma med LW där det fanns anmälningar hos polisen och jag kunde vara viss om att alla skulle peka på SD. Litet för lätt. Nu tror jag ändå inte på att det var ngt planerat.
Citera
2018-07-05, 08:43
Medlem
Citat:
Makt i ett konstigt förhållande (eller att inte bli avslöjad i försök att få tillbaka frun).
Jag kan inte släppa att det ev kan ha med hennes jobb att göra.
Hoppas vi får svar, denna tråd är lika vanebildande som polisradion var på den tiden det gick att höra... skillnaden är att då kunde jag göra annat samtidigt
Citera
2018-07-05, 08:53
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Tror inte heller det endast är svartsjuka.
Som GW uttalade sig om så är det troligt att det är en sårig relation som är bakgrunden.

Ett bråk som eskalerar och slutar med att BO blir mördad.
Något skulle redas ut mellan GM och BO den här kvällen
Det är vad jag tror
Senast redigerad av flixa81 2018-07-05 kl. 08:54. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-05, 08:57
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Makt i ett konstigt förhållande (eller att inte bli avslöjad i försök att få tillbaka frun).
Jag kan inte släppa att det ev kan ha med hennes jobb att göra.
Hoppas vi får svar, denna tråd är lika vanebildande som polisradion var på den tiden det gick att höra... skillnaden är att då kunde jag göra annat samtidigt
haha
Precis verkligen ett konstigt beteende av SD, och ja jag tror även det har med hennes jobb att göra.
Tänker man att detta kan vara ett nytt Knutbydrama så känns det ju sisådär.. det är ju 14år sedan.
Undrar bara på vilket vis hon var i vägen för vem det nu var som mördade henne.
Sett att personer påpekat att hon var egocentrisk och hyperaktiv men det mördar man väl inte någon för :/

Citera
2018-07-05, 09:00
Medlem
Citat:
haha
Precis verkligen ett konstigt beteende av SD, och ja jag tror även det har med hennes jobb att göra.
Tänker man att detta kan vara ett nytt Knutbydrama så känns det ju sisådär.. det är ju 14år sedan.
Undrar bara på vilket vis hon var i vägen för vem det nu var som mördade henne.
Sett att personer påpekat att hon var egocentrisk och hyperaktiv men det mördar man väl inte någon för :/

Tänkte mest på hennes nuvarande jobb... men jag litar inte så mycket på typ "Knutbyfolk" heller
Citera
2018-07-05, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Man borde ha letat tidigare i så fall, varför vänta tills torsdagkväll eller fredag.
Det va ju ändå rubricerat som människorov.

Fast det klart, fan vet vad dom gjorde.

De började väl leta direkt?
Citera
2018-07-05, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
De började väl leta direkt?
Antar att det handlar om att leta telefonen som "plingade". Det tog kanske ett tag innan dom fick besked från operatören om att telefonen "plingat" (tog några dagar innan polisen frågat).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in