2018-07-05, 00:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
I min långa utläggning så glömde jag fråga mig själv varför åt detta håll? Går jag i vredesmod och är SD går man åt andra hållet. Eventuella mobilen i Vivallaskogen är 180 grader fel och ett panikbeslut under press och utan tanke. "Jag lurar dom åt andra hållet"...
Jag tänker mig att någon (SD?) kan ha slängt ett föremål (t.ex. mobilen) i Vivallaskogen för att rikta misstankarna mot UW, som bor i den riktningen. Har fått uppfattningen att SD (ateisten) och UW (församlingsmedlemmen) inte gillar varandra. Kanske lite av rivaler om LW också?

Citat:
Vem bor åt planket hållet???
Ingen aning, men klart värt att fundera över. "Den hårige krukmakaren"?

Citat:
Syftet med riktningen mot planket kan vara att svänga vänster mot övergången, men hon kom ikapp just i svängen, så det blev att komma undan hennes påträngande sida (detta är ren spekulation om henne, men känns som man kan utröna lite åt det hållet). Då vart det att runda planket och hoppa över Gunnebo.
Här är jag inte riktigt med på hur du tänker. Har för dålig koll på miljön kring motorvägen.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-05 kl. 01:13.
Citera
2018-07-05, 01:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror också att hon har följt efter någon, helt frivilligt ner mot planket.
Frågan är väl om hon skulle bry sig tillräckligt om SD för att följa efter honom, men
hon kanske va jävligt arg själv.

Stör mig fortfarande på LWs mobil som "pingar" när SD är ute å reser.

Åklagarens miss vill jag höra mer om.
Har sett att du har tagit upp de här möjliga konstigheterna med mobilen förut, men ingen verkar ha reagerat. Skulle vara bra att få utrett om det är du eller alla andra som har missat något här.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-05 kl. 01:09.
Citera
2018-07-05, 01:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Slår undan benen på dig med: frakta en kropp genom ett villakvarter som sen vaknar och får skrika så pass mycket?

Det kanske var det GM gjorde?
Om han visste om LWs skador som hon
precis återhämtat sig ifrån så var väl
det ett effektivt sätt att göra henne
försvarslös snabbt?
Jag skulle tro att hon skrek av smärta
om det var vad som hände.
Citera
2018-07-05, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det var en god tanke 😊
Stort att det kom från min värsta pennfajtare....
Citera
2018-07-05, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det kanske var det GM gjorde?
Om han visste om LWs skador som hon
precis återhämtat sig ifrån så var väl
det ett effektivt sätt att göra henne
försvarslös snabbt?
Jag skulle tro att hon skrek av smärta
om det var vad som hände.
Du glömde meteoriten som landade och hindrade lite deras väg längs gatan.
Jag ber om ursäkt, fast jag låter det stå kvar. Försöker ge ett bra svar och feedback på inlägg på mina kommentarer. Skulle det vara till någon annan skulle jag inte svar, men nu var det till mig och nått tänkte jag skriva.... kom bara inte på nått bra i semestertiderna.
Citera
2018-07-05, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har sett att du har tagit upp de här möjliga konstigheterna med mobilen förut, men ingen verkar ha reagerat. Skulle vara bra att få utrett om det är du eller alla andra som har missat något här.

Låter bra.
Vi antar först att SD är GM, han tar med sig mobilen från fp/bp, sedan släpper
han den ifrån sig på något vis, varför?
När mobilen "pingar" som jag har förstått Torsdagen den 17 maj så är SD å HD ute
å reser.
Kan mobilen varit påslagen hela tiden, jag tvivlar på det, då borde den ha märkts tidigare.
Citera
2018-07-05, 01:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Sommarljum skrev det förlösande för mig.

Självklart är det en person hon har känslor för som är där.
1.a: Kan vara så att hen är och hälsar på. Medan hon slår in paket så "råkar" hen läsa på hennes dator. Ser en avslöjande konversation. Hen behöver inte ens säga nått, bara går och hon förstår vad hen har sett och läst. Hen går iväg, arg, ledsen, bitter...

1:b Hen kan även fått reda på situationen med Norgeresan, gått dit och knackat på och dialogen görs utanför. Utan att det blir ett högljudd gräl så går hen iväg, arg, ledsen, bitter...

Av ovanstående tror jag mest på att hen kom dit vid 23:10 typ. Förklarar bäst avbrutna chatten och paketinslagningen. Det förklara med nästan 20 minuter "tjafs", utan skrik utanför dörren.

2: När hen bara går iväg så får hon på sig skodon, en kofta eller nått och går/springer ikapp hen. Här kan jag tro att hon har mobilen i handen eller i bakfickan. Hon vill förklara sig, reda ut situationen. Hon kommer ikapp först vid planket.
Detta förklarar dörren och transporten till planket och anledningen att det är just vid planket.

3: Väl ikapp, händer det fruktansvärda, hen ger henne ett knivhugg eller liknande. Väldigt mycket mer oåterkalleligt än ett slag eller örfil. Hon börjar skrika i ren chock över det hen gjort. Hen kan inte ta henne av daga direkt, hen är förtvivlad vad hen har gjort. Kanske försöker hjälpa henne, stoppa blodet. Men hon fortsätter skrika. Hen är i chock, blir kanske arg varför hon skriker, hen försöker ju hjälpa. Där har vi att tiden med skrik blir ovanligt lång.
Till slut kommer konsekvenserna av vad som hänt ikapp hen, hen kanske förstår att exempelvis en planerad resa till USA inte kommer bli av nu ( den hänvisningen fattar ni väl... ). Hen avslutar hennes liv, där och då.

Med ovanstående så är SD väldigt lik GM i både modus, känslor (om det fanns kontakt mot slutet) möjlighet med tanke på mastuppkoppling och LW:s reaktion.

Men bara för att inte låsa fast oss så känns samma händelseförlopp kan uppstå med vem som helst som hade en relation med LW (låter som massa, men jag tror/fått känslan av under senaste veckans trådsanningar att det fanns minst ett par till, kan ta det separat).

Återkommer vad jag tror och vet om SD:s "alibi", tekniska bevisning och åklagarens stora miss (tror hon använder en teknisk bevisning som egentligen ger SD alibi. Tror hon slog undan sina fötter själv inför TR).

Inte osannolikt att det gått till på ett liknande sätt.
Det enda jag undrar över, kniven.
Om man kollar på bp, syns ingen blodspillan.

Den tekniska bevisningen som du nämner, den blir jag nyfiken över.
Citera
2018-07-05, 01:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Låter bra.
När mobilen "pingar" som jag har förstått Torsdagen den 17 maj så är SD å HD ute
å reser.
Kan mobilen varit påslagen hela tiden, jag tvivlar på det, då borde den ha märkts tidigare.
Har missat det här med att mobilen "pingar". Kan du länka till någon artikel?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-05 kl. 01:37.
Citera
2018-07-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD och HD använder sina Geocachkonton för att visa omvärlden om sina sköna dagar i naturen. De skriver trevliga berättande texter och nämner en hel del om övriga familjemedlemmar. Till det arrangeras bilder med leenden, men har de någonstans nämnt ett ord om att de beklagar att Softpocahontas är död?
Vad skulle skrivas om dom, om dom skickade sina kondoleanser?
Hur skulle du förhålla dig med dina barn till omgivningen under dessa förutsättningar? Du kan ta med både om SD är skyldig och om han är oskyldig. Hur ska man göra, vad ska man göra? Alla vet hur och vad man inte ska göra.... så vad ska dom göra för att det ska vara rätt i era ögon?

Ofta bara gnäll på vad dom gör och hur dom gör. Jag lägger in officiellt mitt gillande, ni (SD och HD) gör helt rätt! var nära era barn och samtidigt ge dom utrymme. Ta hand om er och ladda batterierna för dom prövningar ni kommer utsättas för i framtiden. Helt rätt i både scenariot om SD är skyldig och om han är oskyldig!
Citera
2018-07-05, 01:30
Medlem
Citat:
Låter bra.
å reser.
Jag svarade att det KAN vara så att barn hittade den i skogen och slog på den. Polisen får positionen, den dör eller dom slår av den. Flyttar och gömmer den någon annanstans....
Citera
2018-07-05, 01:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Typ ”100% säker på helt oskyldig”, ”Finns inte ens i närheten att han kan göra nått ont”....
Väldigt säker har intrycket varit.

OMG!
Han har ju redan "gjort ont" genom
att vara otrogen mot henne!
Patetiskt!
Citera
2018-07-05, 01:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag svarade att det KAN vara så att barn hittade den i skogen och slog på den. Polisen får positionen, den dör eller dom slår av den. Flyttar och gömmer den någon annanstans....

JG var väl kvar i Sverige?
Han kanske fixade med telefonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in