2018-07-05, 03:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Vet inte riktigt. Kom däremot på en sak jag glömt som gjorde min fru upprörd, när ena dottern föddes åkte de utomlands och lämnade barnet hemma hos mor eller farföräldrarna i kanske 2 veckor när barnet bara var några månader.

Tydligen det vanliga beteendet.
Att dumpa barnen på mor eller farföräldrarna.
Citera
2018-07-05, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, det är fortfarande helt obegripligt för mig vad du kan se för behov att dra in SD i den här soppan. Brukade han ens använda den där cykelvägen till UW genom skogen?

Som jag har förstått det umgicks dessutom inte SD och UW särskilt mycket med varandra. Det troligaste är väl att de (med tanke på ev. rivalitet) inte umgicks överhuvudtaget.

Finns det ingen karta där cykelvägen och alla "misstänktas" och inblandades bostäder är markerade? En sådan bild kanske säger mer än 14 000 upprepade inlägg här i tråden.

Jag drog inte in SD utan försökte återge min objektiva minnesbild av hur det beskrivits.

Finns två hus som är avspärrade SDs och LWs. Deras två fd partners HD och UW bodde också i bostadsområdet, DÄRAV ingår samtliga på kartor och i beskrivningar.
Senast redigerad av Remark 2018-07-05 kl. 03:26.
Citera
2018-07-05, 06:37
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Nja, det är fortfarande helt obegripligt för mig vad du kan se för behov att dra in SD i den här soppan. Brukade han ens använda den där cykelvägen till UW genom skogen?

Som jag har förstått det umgicks dessutom inte SD och UW särskilt mycket med varandra. Det troligaste är väl att de (med tanke på ev. rivalitet) inte umgicks överhuvudtaget.

Finns det ingen karta där cykelvägen och alla "misstänktas" och inblandades bostäder är markerade? En sådan bild kanske säger mer än 14 000 upprepade inlägg här i tråden.

Det är utredarna som dragit in SD i den här soppan . Inte någon här på FB
Han är fortfarande skäligen misstänkt glöm inte det
Citera
2018-07-05, 06:37
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Att riktningen mot bullerplanket skulle vara "fel håll hem" grundar du väl på föreställningen om att GM måste vara någon av de här tre som har diskuterats i tråden, och som bodde åt andra hållet (dvs. SD, UW och NW). Men gärningsmannen kan väl lika gärna ha varit någon annan?

Och varför förutsätta att GM var på väg hem?

Han hade väl bilen parkerad nere i korsningen, lite dold.
Citera
2018-07-05, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Sommarljum skrev det förlösande för mig.

Självklart är det en person hon har känslor för som är där.
1.a: Kan vara så att hen är och hälsar på. Medan hon slår in paket så "råkar" hen läsa på hennes dator. Ser en avslöjande konversation. Hen behöver inte ens säga nått, bara går och hon förstår vad hen har sett och läst. Hen går iväg, arg, ledsen, bitter...

1:b Hen kan även fått reda på situationen med Norgeresan, gått dit och knackat på och dialogen görs utanför. Utan att det blir ett högljudd gräl så går hen iväg, arg, ledsen, bitter...

Av ovanstående tror jag mest på att hen kom dit vid 23:10 typ. Förklarar bäst avbrutna chatten och paketinslagningen. Det förklara med nästan 20 minuter "tjafs", utan skrik utanför dörren.

2: När hen bara går iväg så får hon på sig skodon, en kofta eller nått och går/springer ikapp hen. Här kan jag tro att hon har mobilen i handen eller i bakfickan. Hon vill förklara sig, reda ut situationen. Hon kommer ikapp först vid planket.
Detta förklarar dörren och transporten till planket och anledningen att det är just vid planket.

3: Väl ikapp, händer det fruktansvärda, hen ger henne ett knivhugg eller liknande. Väldigt mycket mer oåterkalleligt än ett slag eller örfil. Hon börjar skrika i ren chock över det hen gjort. Hen kan inte ta henne av daga direkt, hen är förtvivlad vad hen har gjort. Kanske försöker hjälpa henne, stoppa blodet. Men hon fortsätter skrika. Hen är i chock, blir kanske arg varför hon skriker, hen försöker ju hjälpa. Där har vi att tiden med skrik blir ovanligt lång.
Till slut kommer konsekvenserna av vad som hänt ikapp hen, hen kanske förstår att exempelvis en planerad resa till USA inte kommer bli av nu ( den hänvisningen fattar ni väl... ). Hen avslutar hennes liv, där och då.

Med ovanstående så är SD väldigt lik GM i både modus, känslor (om det fanns kontakt mot slutet) möjlighet med tanke på mastuppkoppling och LW:s reaktion.

Men bara för att inte låsa fast oss så känns samma händelseförlopp kan uppstå med vem som helst som hade en relation med LW (låter som massa, men jag tror/fått känslan av under senaste veckans trådsanningar att det fanns minst ett par till, kan ta det separat).

Återkommer vad jag tror och vet om SD:s "alibi", tekniska bevisning och åklagarens stora miss (tror hon använder en teknisk bevisning som egentligen ger SD alibi. Tror hon slog undan sina fötter själv inför TR).
Din punkt 3: Har för mig att Du är den som upprepade ggr skrivit att det inte går att skrika vid dessa situationer, går det bättre om det skulle vara annan GM än den nu MGM??
Citera
2018-07-05, 06:53
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Vad skulle skrivas om dom, om dom skickade sina kondoleanser?
Hur skulle du förhålla dig med dina barn till omgivningen under dessa förutsättningar? Du kan ta med både om SD är skyldig och om han är oskyldig. Hur ska man göra, vad ska man göra? Alla vet hur och vad man inte ska göra.... så vad ska dom göra för att det ska vara rätt i era ögon?

Ofta bara gnäll på vad dom gör och hur dom gör. Jag lägger in officiellt mitt gillande, ni (SD och HD) gör helt rätt! var nära era barn och samtidigt ge dom utrymme. Ta hand om er och ladda batterierna för dom prövningar ni kommer utsättas för i framtiden. Helt rätt i både scenariot om SD är skyldig och om han är oskyldig!

Jag har inte gnällt, vad jag vet. Ställde bara en fråga.
Paret verkar vilja att andra ska läsa och "se" in i deras liv, eftersom de delar med sig. Därför undrar jag enkelt om någon sett att de någonstans har beklagat LW:s död till vänner, bekanta i verkligheten eller i andra sociala media.
Citera
2018-07-05, 06:58
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Skulle det här vara ett indicium som tyder på att de har dödat henne, eller hur tänker du?

Nejdå, bara en enkel fråga eftersom det är ganska tydligt att de gillar att dela med sig till andra om sina liv. LW:s död har ju ställt allt på ända, så jag undrar bara om någon sett/hört att de någonstans har beklagat LW:s död till vänner, bekanta i verkligheten eller i andra sociala media.
Citera
2018-07-05, 06:58
Medlem
Det vore väldigt intressant att veta hur mycket LW och SD hade kontakt den senaste tiden. Visste LW om resan till USA och att fd skulle med?
Om dom hade kontakt kanske någon av dom ville prata innan och SD kom förbi i bilen, LW gick ut och satte sig i bilen, dom blev oense och SD körde mot planket med LW i bilen. Stannade ilsket vid planket och LW sprang ut med SD efter sig. (Eller om han inte ville stå så länge utanför LW:s hus för att bli upptäckt och körde en bit).
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-07-05 kl. 07:01.
Citera
2018-07-05, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Dumpa barnen på mormor och morfar
medan SD och HD är ute och leker
som andra oansvariga barnungar.

Men det är väl antagligen bäst för barnen.

Menar du att det är ett vanligt beteende bland folk som geocachar?
Med tanke på att även BO gjorde så. Fast hon lämnade kanske barnen ensamma mest.
Citera
2018-07-05, 07:06
Medlem
Citat:

UW och SD umgicks inte överhuvudtaget. Båda tyckte den andre var en tönt.
SD tränade med LW redan under hennes äktenskap med UW. Barnen umgicks en del men verkligen inte dagligdags.

Ingen av oss vet med säkerhet vilken skog som åsyftas gällande "fyndet" men det är troligen skogsdungen som gränsar till UWs tomt. Någon annan skog finns inte i anslutning till de andra inblandades bostäder.
Citera
2018-07-05, 07:39
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jag tar mig mod och beredd på den storm nu kommer... Angående skriken som vittnen hört från FP/MP(?).

Ingen verkar tro att man i stort sett inte alls kan skrika i den utsträckning som vittnena uppfattat det under en dödlig attack. Ingen tror heller på det praktiska tester och den erfarenhet vi har inom yrket.

Men jag kan inte släppa det och vill att ni själva är lite kritiska och tänker efter nu igen. Tänk in er i situationen, nästan natt, mitt i ett villakvarter.
Vi har ett tidsfönster på 23:09 - 23:30-35. På denna tid skall man "lura" ut LW lägenheten, gå till planket och där påbörjas nått som eskalerar till en dödlig attack, där LW skriker. Skriket var i dödsångest och varade i minst ett par minuter.

Det kan vara så att GM (=SD om ni så vill), brottar ned LW för hon agerar hysteriskt eller åt det hållet. Han vill kvarhålla henne, för han vill verkligen förklara sin ståndpunkt. Utan att jag har belägg eller kanske inte ens tror det själv, så kan hon agerat lite dramaqueen och börjat skrika då först, och då extremt högt och intensivt efter uppmärksamhet.
GM försöker prata med henne att vara tyst, men inser till slut att det ända sättet är att hålla henne om halsen (inga bitmärken på SD iaf, annars skulle han inte sitta på ett flyg ett par timmar senare).
Detta är då ett oplanerat mord/dråp i affekt och då troligen inga tankar på handskar.

Det min magkänsla vänder sig ut och in emot är PLANKET! Varför där.... Här finns ingen förklaring jag ens är i närheten av att köpa, presenterad på denna tråd. Massa teser, men ingen naturlig förklaring.

Sedan fortsätter mina tvivel, att om en sådan närstrid pågått, är DNA spåren nästan maximala.

Sist och kanske den mest springande punkten. Varför får hon skrika "obehindrat", m.a.o kan skrika, så pass länge, och tro mig, det ÄR länge! Hon måste vara fast i hans grepp, annars hade vi en jakt och skriken skulle förflyttat sig fort (kvalificerad gissning).
Det känns inte rätt att GM håller henne och låter henne skrika i den utsträckningen, han har ju henne (tror jag).
Så vilket scenario tror ni kan ge detta resultat (våldtäkt verkar uteslutet, då kläderna var på? Försök kan vara ett alternativ, men då kommer det tillbaka till chatten - dörren - planket).

Ge detta en knuff framåt med sannolika utfall...?!

Jag undrar fortfarande om "skrikvittnena". Polistalesman blir citerad av SVT Örebro när han bekräftar att larm om skrik inkommit kl 23.47 och att skrik hördes i bakgrunden under samtalet. Senare i andra uttalanden dementerar polisen uppgiften om att skrik hördes - det ska vara ett missförstånd.

Jag önskar polisen kan gå ut med ett uttalande och bekräfta att skrikvittnena har blivit förhörda. Den lilla uppgiften borde väl inte kunna skada förundersökningen? Det ena Skrikvittnet har ju redan vittnat om skriken här i tråden t ex.
Så länge inte förhören med skrikvittnena bekräftas tenderar jag spekulera i att larmsamtalet kan komma från GM - partners in crime.
Citera
2018-07-05, 07:49
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Menar du att det är ett vanligt beteende bland folk som geocachar?
Med tanke på att även BO gjorde så. Fast hon lämnade kanske barnen ensamma mest.

Hon lämnade inget spädbarn vad jag vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in