2018-07-05, 01:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det KAN ha varit en räv som trampade igång den, men det tror
jag inte heller på.
Det står att polisens utredare via mobilmaster har lyckats lokalisera Lenas mobiltelefon till närområdet. Men det här kan väl ha gjorts utifrån hennes senaste uppkopplingar, som vad jag förstår kan ha registrerats redan under mordkvällen. Varför tror du att uppkopplingar har skett senare?

Sedan står det också att polisen har koncentrerat sina sökinsatser till ett stort skogsområde. Handlar det här om skogen som ligger mellan LW:s och UW:s bostäder?
Citera
2018-07-05, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det står att polisens utredare via mobilmaster har lyckats lokalisera Lenas mobiltelefon till närområdet. Men det här kan väl ha gjorts utifrån hennes senaste uppkopplingar, som vad jag förstår kan ha registrerats redan under mordkvällen. Varför tror du att uppkopplingar har skett senare?

Det står också att polisen har koncentrerat sina sökinsatser till ett stort skogsområde. Handlar det här om skogen som ligger mellan LW:s och UW:s bostad?

Man borde ha letat tidigare i så fall, varför vänta tills torsdagkväll eller fredag.
Det va ju ändå rubricerat som människorov.

Fast det klart, fan vet vad dom gjorde.
Citera
2018-07-05, 02:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tisdag Onsdag Torsdag, jag tror inte den har varit på hela tiden.
Den borde ha "pingat" tidigare i så fall.
Så vem satte på den, hur fick personen tag i den.
En sak som skulle kunna tala till SDs fördel.
Jag tror att det är tidigt att börja leta efter något som talar till SD:s fördel. Vad jag har sett finns det ju ingenting ännu som talar till hans nackdel, förutom möjligen 14000 inlägg av märkligt byskvaller här på Flashback.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-05 kl. 02:08.
Citera
2018-07-05, 02:08
Medlem
Citat:

Sedan står det också att polisen har koncentrerat sina sökinsatser till ett stort skogsområde. Handlar det här om skogen som ligger mellan LW:s och UW:s bostäder?

Med tanke på bilderna från aktuellt skogsbestånd (storvuxen gran och tall+bred gång och cykelväg), uppgift om LWs närområde, mitt mellan SD och UWs bostad - drar jag slutsatsen att det är Vivalla-skogen.

Är jag fel ute, får ni väl korrigera.

Over and out (gääsp)
Citera
2018-07-05, 02:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på bilderna från aktuellt skogsbestånd (storvuxen gran och tall+bred gång och cykelväg), uppgift om LWs närområde, mitt mellan SD och UWs bostad - drar jag slutsatsen att det är Vivalla-skogen.

Är jag fel ute, får ni väl korrigera.

Over and out (gääsp)
Skulle alltså fyndet av det enligt polisen intressanta föremålet ha gjorts efter en cykelväg som förbinder (och används av den som vill förflytta sig mellan) LW:s och UW:s bostäder?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-05 kl. 02:23.
Citera
2018-07-05, 02:25
Medlem
Citat:
Skulle alltså fyndet av det intressanta föremålet ha gjorts efter en cykelväg som förbinder (och används av den som vill förflytta sig mellan) LW:s och UW:s bostäder?

Var jag såå luddig? Nej, skogsområdet var svar på området, positionen i skogen låg ungefär mitt emellan SDs och UWs hus. Alltså i LWs närområde.

Sammantaget helt motsatt FP/BP.

Klarare?
Citera
2018-07-05, 02:29
Medlem
Citat:
Jag tror att det är tidigt att börja leta efter något som talar till SD:s fördel. Vad jag har sett finns det ju ingenting ännu som talar till hans nackdel, förutom möjligen 14000 inlägg av märkligt byskvaller här på Flashback.

Hmm, något va det som åklagaren och TR inte va överens om, skulle bra gärna
vilja veta vad det kan ha varit.
Å det mesta tyder på att åklagaren har en både lång och brant uppförsbacke
framför sig.

Angående mobilen så tror jag att någon knäppte igång den av ren nyfikenhet
utan att direkt inse sitt misstag.

Nu sova.
Citera
2018-07-05, 02:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var jag såå luddig? Nej, skogsområdet var svar på området, positionen i skogen låg ungefär mitt emellan SDs och UWs hus. Alltså i LWs närområde.

Sammantaget helt motsatt FP/BP.

Klarare?
Nja, det är fortfarande helt obegripligt för mig vad du kan se för behov att dra in SD i den här soppan. Brukade han ens använda den där cykelvägen till UW genom skogen?

Som jag har förstått det umgicks dessutom inte SD och UW särskilt mycket med varandra. Det troligaste är väl att de (med tanke på ev. rivalitet) inte umgicks överhuvudtaget.

Finns det ingen karta där cykelvägen och alla "misstänktas" och inblandades bostäder är markerade? En sådan bild kanske säger mer än 14 000 upprepade inlägg här i tråden.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-05 kl. 02:51.
Citera
2018-07-05, 02:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Slår undan benen på dig med: frakta en kropp genom ett villakvarter som sen vaknar och får skrika så pass mycket?

Citat:
Tror hon slog undan sina fötter själv inför TR).

En freudiansk felsägning?
Är det vad som hände BO?
Citera
2018-07-05, 02:53
Medlem
Citat:
Nja, det är fortfarande helt obegripligt för mig vad du kan se för behov att dra in SD i den här soppan. Brukade han ens använda den där cykelvägen till UW genom skogen?

Som jag har förstått det umgicks dessutom inte SD och UW särskilt mycket med varandra. Det troligaste är väl att de (med tanke på ev. rivalitet) inte umgicks överhuvudtaget.

Finns det ingen karta där cykelvägen och alla inblandades bostäder är markerade? En sådan bild kanske säger mer än 14 000 upprepade inlägg här i tråden.

Vet bara den här, den har du nog redan sett.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-07-05, 02:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det kanske var det GM gjorde?
Om han visste om LWs skador som hon
precis återhämtat sig ifrån så var väl
det ett effektivt sätt att göra henne
försvarslös snabbt?
Jag skulle tro att hon skrek av smärta
om det var vad som hände.

Citat:
Du glömde meteoriten som landade och hindrade lite deras väg längs gatan.
Jag ber om ursäkt, fast jag låter det stå kvar. Försöker ge ett bra svar och feedback på inlägg på mina kommentarer. Skulle det vara till någon annan skulle jag inte svar, men nu var det till mig och nått tänkte jag skriva.... kom bara inte på nått bra i semestertiderna.

Var det för nära sanningen?

Kunde du inte bortförklara skriken?
Citera
2018-07-05, 02:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vad skulle skrivas om dom, om dom skickade sina kondoleanser?
Hur skulle du förhålla dig med dina barn till omgivningen under dessa förutsättningar? Du kan ta med både om SD är skyldig och om han är oskyldig. Hur ska man göra, vad ska man göra? Alla vet hur och vad man inte ska göra.... så vad ska dom göra för att det ska vara rätt i era ögon?

Ofta bara gnäll på vad dom gör och hur dom gör. Jag lägger in officiellt mitt gillande, ni (SD och HD) gör helt rätt! var nära era barn och samtidigt ge dom utrymme. Ta hand om er och ladda batterierna för dom prövningar ni kommer utsättas för i framtiden. Helt rätt i både scenariot om SD är skyldig och om han är oskyldig!

Dumpa barnen på mormor och morfar
medan SD och HD är ute och leker
som andra oansvariga barnungar.

Men det är väl antagligen bäst för barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in