Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-04, 21:24
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Ja, var fick du det ifrån? Men du har nog rätt i att du är en träskalle som lyssnat för mycket på MSM-propaganda. Vilket är ett exempel på den psy-op jag talar om. För det finns exakt noll bevis för rysk inblandning. Amerikanska folket förde Trump till makten.

Tala inte om syop. Tala så att även träskallar begriper. Varför väljer du annars att diskutera med träskallar? Vill du imponera eller

MSM förresten? Du menar väl AFS. Syltrygg.
Citera
2018-07-04, 21:28
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Det var ett envetet tjat om Kasselstrands sex appeal och hårfäste
Ja lite roligt är det Men det är faktiskt en viktig fråga! En framgångsrik partiledare ska vara lite larger than life så att säga; han ska vara rik, intelligent, snygg och gärna atletisk också. Ju mer en partiledare har av alla dessa bitar, desto lättare kommer han vinna ett val. Så är det bara liksom. Trump hade faktiskt alla dessa fyra punkter; visserligen är han inte snygg idag, eller atletisk för den delen, men i hans ungdom såg han faktiskt mycket bättre ut (långt bättre än Kasselstrand) och spelade baseboll. Sedan går det att diskutera Trump's intelligens och om han nu verkligen är så rik osv, men han är betydligt intelligentare och rikare än genomsnittspresidentkandidaten i alla fall. Däremot är Trump verkligen inte intellektuell, men nog har han lite hjärna.

Poängen hur som helst är att utseende verkligen är en viktig faktor om man har tänkt bli politiker, och utseende blir allt viktigare ju sämre dina chanser är att vinna ett val. Om du kommer med en impopulär ideologi som ofta beskrivs som ond osv av allmänheten, då är det klart som fan att du måste spänna musklerna och ta fram best of the best, och då funkar det inte att komma där med någon som har mediokert utseende. Ett snyggt utseende är en enorm fördel som politiker, eftersom du trots allt vill att folk ska lyssna på vad du har att säga, för att kunna övertyga dem, eller hur? Om du då kommer där med en aggressiv politisk ideologi och försöker övertyga folk, och verkligen inte ser bra ut, då kommer folk bara tänka, byt kanal, orka kolla på den fula jäveln!

Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Onekligen, men man kan inte få allt. Enda jag sett till av honom är detta: https://www.youtube.com/watch?v=AL596JG3IT4
Det finns dock en orsak till detta. På grund av nationalismens enorma förlust efter andra världskriget, har nationalismen ofta beskrivits som en ond ideologi för losers osv. Varför skulle då någon med fotomodellpotential, som har inte bara rykte utan även karriär att förlora, besluta sig för att bli partiledare för ett mindre nationalistparti? Tor Paulsson förstörde ju sitt liv med politiken; hade han varit en vanlig okänd nobody, och hamnat i det där bråket med hans flickvän, då hade det troligtvis inte blivit känt för allmänheten ifall han inte var politiker, och han hade bara kunnat gå vidare och bli fotomodell eller något.

Det finns nog en hel del svenska män som ser lika bra ut som Tor Paulsson såg ut när han var i ND, och sympatiserar med nationalism osv, men ingen av dem tar det steget och satsar på att bli partiledare, eftersom i de flesta fall kommer de inte att lyckas och det innebär stora risker och massa negativa smutskastningar från mainstreammedia och allmänheten osv. Just därför är det väldigt få vita män som ser bra ut som går och blir nationalistpolitiker. De flesta resonerar nämligen som så, "varför ska jag ta den här risken? Jag har mer att förlora på att bli nationalistpolitiker än någon vanlig random ful jävel, jag som trots allt kan bli fotomodell eller liknande yrke".

Så det Tor Paulsson gjorde var mycket vågat, kanske hade han lite för bra självförtroende och stort ego osv, och verkligen trodde att han kunde ta ND till riksdagen, men det är verkligen inte många män som ser så bra ut som han gjorde, som går och besvärar sig med all den huvudvärk och jobbförluster osv, som det innebär att vara nationalistpolitiker.

Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Detta stämmer kanske rent generellt till viss grad, men folk som röstar på SD och AfS är generellt väldigt frustrerade och/eller desperata (med all rätt). SD skulle kunna byta ut Åkesson mot en idiot som förlorar varenda debatt... SD skulle fortfarande öka i opinionen då problemen är enorma och förvärras hela tiden. Men om det gäller idioter som velar vilket rött eller blått parti de ska rösta på, så kommer förmodligen utseende att spela en viss roll.
Kan inte ge dig medhåll här. Säga vad man vill om SD, att de inte är tillräckligt hardcore eller vilken brist man nu tycker SD har, men Jimmie Åkesson sköter sig faktiskt rätt bra och argumenterar väl i de flesta fall. Visst svarar han ofta "jag vet inte", han är ju inte allvetande, men överlag gör han bra ifrån sig som debattör. Det är inte heller så enkelt som att SD hade varit lika stora eller större utan Åkesson; det fanns många nationalistiska partier att välja mellan på slutet av 90-talet, och det vore missvisande att kreditera alla SD:s framgångar till Jimmie Åkesson, men han har faktiskt spelat en betydelsefull roll för SD:s framgångar. Varför tog SD fart under 2006-valet men inte ND?

Citat:
Med den logiken borde KD ha ett betydligt större väljarstöd då Ebba är mer attraktiv än Annie Lööf, men de fick 2,5 % i medelvärde förra månaden.
Ebba Busch Tor är VERKLIGEN INTE mer attraktiv än Annie Lööf. Skojar du eller, är du helt efterbliven? Har du sett hur Ebba Busch Thor ser ut eller? Jag vill inte vara taskig mot henne här men hon är långt ifrån en tiopoängare. Faktum är att jag har börjat fundera på om hon är orsaken till att KD har sjunkit så mycket, och hennes samiska ögon har verkligen inte bidragit till att KD ökar i popularitet. Nu sitter jag inte och hävdar att Ebba Busch Thor är Carly Fiorina ful, men att hon skulle vara värsta bombshell som du verkar tycka att hon är, no way José. Sedan sa jag inte heller att Annie Lööf var någon supersnygging eller så, men hon är betydligt attraktivare än Maud Olofsson, och ja, när hon inte drar de där fula kortluggfrisyrerna så ser hon ändå rätt okej ut.

Citat:
Ebba har dessutom inte det där psykopatiska och irriterande leendet som Annie Lööf har, samt inte lika irriterande att lyssna på.
Är du säker på den saken? Skåda Ebba Busch Thor, i hennes leende, änglalika skönhet :

https://pbs.twimg.com/media/DUExloMWkAUM_GT.jpg

^^ Den vackra damen till höger om Ebba, Sarah Havneraas, där har du en riktigt vacker kvinna som är KD:s enda räddning tillbaka till riksdagen efter det kommande katastrofvalet. Jag gillar KD själv, trots deras brister. Så om KD har någon vett i skallen och vill tillbaka till riksdagen, så får de helt enkelt utse Sarah Havneraas som deras nästa partiledare (det är ju inte direkt så att hon är mindre kompetent än Ebba Busch Thor). Seriöst, med ett sådant utseende kan det helt enkelt inte gå fel:

http://www.kdomrostning.se/kandidat/kandidatbild/2-1024.jpg
http://stiftelsenprovita.se/wp-content/uploads/2014/09/SaraH_370-300x300.jpg
https://www.kdu.se/cms/wp-content/uploads/2018/06/asdadsads-702x468.jpg

Jag säger inte att Sarah Havneraas är en perfekt tia eller så (hennes näsa är något för knubbig bland annat), men där har du en vacker politiker som skulle kunna dra KD en bra bit över 4% spärren igen på nolltid. Hon intervjuades häromdagen i Almedalen, och min första tanke var wtf, vem är denna skönhet?

Mitt i Almedalen: Metoo - en del av valrörelsen?
https://www.svtplay.se/klipp/18534662/mitt-i-almedalen-metoo---en-del-av-valrorelsen?start=auto&accessService=none

^^ Kasselstrand har inte den effekten på kvinnliga väljare, som Havneraas har på manliga väljare.

Jag tog tidigare i tråden upp Carly Fiorina som skräckexempel, alltså när Trump släckte hennes politiska karriär på ett ögonblick, bara genom att insinuera hur ful hon faktiskt är. Nu är visserligen utseende inte lika avgörande för män som det är för kvinnor, men att tro att Kasselstrand är helt oberörd av utseendefaktorn är minst sagt naivt. För er redan frälsta AfS-väljare så spelar Kasselstrand's utseende givetvis ingen större roll, men ni är inte heller objektiva eftersom Kasselstrand redan predikar till kören i ert fall, men om AfS har tänkt övertyga mainstreammänniskor att rösta på AfS, ja då får AfS fan allt spänna utseendemusklerna lite.

Till och med Miljöpartiet förstår dessa självklarheter: Gustav Fridolin. Fridolin ser ärligt talat rätt bra ut. Säger inte att han är den vackraste mannen jag sett, men handen på hjärtat, ingen av er kan ärligt talat med ett straight face, säga att Kasselstrand ser bättre ut än Fridolin, och gör ni det så ljuger ni bara.

Varför tror ni att Fridolin fick jobbet som språkrör för MP? För att han är så sjukt intellektuell och kompetent och har värsta utbildningen, eller för att han ser tillräckligt bra ut för att locka intresse bland väljarna? Svaret är liksom ganska uppenbart.

Citat:
Är du bög eller bi? Undrar genuint då jag undrar vad det är som du ser som jag inte ser.
As straight as they come Bög och bi är samma sak; båda suger kuk, som Andrew Dice Clay sa Jag är icke böghora. Skillnaden mellan mig och dig är att jag är tillräckligt självsäker i min sexuella läggning att jag vågar kommentera om en man ser bra ut eller inte, samt, mycket viktigt, att jag faktiskt har bättre smak än vad du har, både när det gäller kvinnor och män.

Citat:
Visst han är kanske inte den snyggaste mannen på jorden, men han är nog snyggare än de flesta skulle jag våga påstå. Särskilt om han går omkring i finkläder samtidigt så ger det ett stiligt intryck. Är dock hetero så kan inte tala för kvinnor eller bögar.
Kläder har exakt noll betydelse för att avgöra om en man ser bra ut eller inte. En riktigt snygg man kan gå omkring klädd som en smutsig pissluffare och ändå locka till sig brudar. Kasselstrand ser inte bra ut, han är liksom inte grovt ful, men i den situationen som AfS befinner sig i, ett parti utan ekonomiska muskler eller stor gräsrotsrörelse eller något annat av relevans, så hade det verkligen behövts en rejält snyggare partiledare. Ingen bryr sig liksom om att han har utbildning eller har arbetat mycket. Det som räknas är att du har pengar, ser bra ut och är intelligent. Detta gäller på datingmarknaden lika mycket som en lovande politisk karriär.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-07-04 kl. 21:54.
Citera
2018-07-04, 21:32
Medlem
Det kommer olika historier om vilka ”nazister” som störde Lööfs tal, var det AFS eller NRM?

AFS var ju där med banderoll men var NRM där och buade?
Citera
2018-07-04, 21:35
Citat:
Ursprungligen postat av Kally
Det kommer olika historier om vilka ”nazister” som störde Lööfs tal, var det AFS eller NRM?

NMR enligt dom själva och Youtube-videon:

"Motståndsrörelsen kuppade Annie Lööfs folkförrädartal"

https://www.nordfront.se/just-nu-direktsandning-fran-almedalen.smr
https://www.youtube.com/watch?v=eUeerNYpfA8 (10 min in)
Citera
2018-07-04, 21:38
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Tala inte om syop. Tala så att även träskallar begriper. Varför väljer du annars att diskutera med träskallar? Vill du imponera eller

MSM förresten? Du menar väl AFS. Syltrygg.

MSM står alltså för ”mainstream media”. Ja, det har körts en psy-op i väst som går ut på att Ryssland påverkar valen. Men det är alltså väst som kör psy-op mot sina egna befolkningar. Vi känner igen taktiken från de forna kommunistländerna. Vilket skänker ett inte så litet stänk av ironi åt det hela. Men det är ett av de äldsta tricken i boken. Att försöka avleda folkets uppmärksamhet i riktning mot främmande makt.
Citera
2018-07-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
JVarför tog SD fart under 2006-valet men inte ND?

Behöver du ens fråga? ND var ett utbrytarparti av utkastade/missnöjda SDare. SD var vid NDs födelse rejält större än ND samt var tillräckligt radikalt för svensken att gå och rösta på. Sedan var SD givetvis mer känt redan då än det precis nybildade och mindre ND.

Citat:
Ebba Busch Tor är VERKLIGEN INTE mer attraktiv än Annie Lööf. Skojar du eller, är du helt efterbliven? Har du sett hur Ebba Busch Thor ser ut eller? Jag vill inte vara taskig mot henne här, men hon är långt ifrån en tiopoängare.

Sade aldrig att hon var en tiopoängare, men fortfarande snyggare än Annie Lööf. Fråga runt lite så tror jag nog att majoriteten kommer att hålla med mig om att Ebba är snyggare. Varför inte starta en poll om det på Flashback. Säker på att min åsikt kommer att vinna nämligen.

Citat:
Skillnaden mellan mig och dig är att jag är tillräckligt självsäker i min sexuella läggning att jag vågar kommentera om en man ser bra ut eller inte, samt, mycket viktigt, att jag faktiskt har bättre smak än vad du har, både när det gäller kvinnor och män.

Hade jag varit rädd för att kommentera andra mäns attraktivitet, så hade jag väl inte just kommenterat Gustav? Dock är det ett faktum att jag varken är kvinna eller bög, så jag kan aldrig fullt ut tala för kvinnor eller bögar (även om jag tror mig ha en mycket god uppfattning om det).

Citat:
Kläder har exakt noll betydelse för att avgöra om en man ser bra ut eller inte. En riktigt snygg man kan gå omkring klädd som en smutsig pissluffare och ändå locka till sig brudar.

Märks att du är en hetero-man. Kvinnor må kunna göra just detta, alltså "gå omkring som en pissluffare", men när det gäller män har det mycket mer att göra med dennes stil, personlighet, makt (pengar) och attityd. Den fulaste mannen som har mycket makt och attityd kan få de flesta kvinnor.

Möjligen om denna "pissluffare" även har lite personlighet/attityd... så kanske det funkar antar jag. Men var vill du komma?
Senast redigerad av IKN 2018-07-04 kl. 22:06.
Citera
2018-07-04, 21:45
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Jeff levererar direkt! Fick mig ett gott skratt.

https://youtu.be/O7mqtZJiD5Q?t=17m41s
Alla "kränkta" höll sig undan, väl varnade. Vatten är ett farligt gift som omger Visby stift.
https://youtu.be/aopdD9Cu-So?t=25
Citera
2018-07-04, 21:48
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Den genomsnittliga väljaren går verkligen mer på utseende än kompetens och annat som man tycker borde vara det som prioriteras i första hand. Om inte mer på utseende så är det i alla fall en mycket viktig faktor som man inte bara kan vifta bort hur som helst. Ordspråket "don't judge a book by its cover", används så mycket just eftersom folk faktiskt dömer efter utseende i så hög utsträckning.

Utseendet är framför allt viktigt för det första intrycket, men spelar en allt mindre roll med tiden. I det långa loppet spelar kompetensen och förmågan att framstå som slagkraftig och förtroendegivande en långt mycket större roll. Mäktiga politiska ledare, som exempelvis Angela Merkel, Vladimir Putin och Victor Orban, är sällan särskilt bildsköna. I de flesta fall ser de ut som folk gör mest, vilket även gäller Kasselstrand.

Däremot så lär Kasselstrands (och vice partiledare Hahnes) utpräglat nordiska utseende spela en viss roll för partiets image. Medan ledande SD-företrädare som Åkesson och Bieler lika gärna skulle kunna vara sydeuropéer, lever Kasselstrand och Hahne upp till bilden av det typiskt svenska - vilket säkert kan vara en fördel för ett etnonationalistiskt parti.
Citera
2018-07-04, 22:32
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tre av de fyra riksdags-ledamöter (SD-vildar) som är medlemmar i AfS har anknytning till Norrland. Ahl, Hagwall och Jansson. (Jansson är född i Umeå men jag ser nu att han är uppvuxen i Kopparberg.) Bara något jag noterade.
Aha! Nu är jag med. Intressant egentligen med tanke på vilket sosseträsk Norrland är.
Citera
2018-07-04, 22:39
Medlem
Jag stödjer partiet i deras åsikter och har funderat på att bli aktivist.

Vad innebär det i praktiken? Hemsidan ger ingen information och inga lokalföreningar finns att kontakta.
Citera
2018-07-04, 22:53
Medlem
Fris avatar
Varför har Gustav rakat skallen?

Det är ett sånt groteskt misstag att jag hädanefter bara kan leta efter fel i allt han gör. Synd att han helt utan anledning vände skeppet åt det hållet. En omdömeslös galning behöver man ju hålla ett öga på. Har han ingen flickvän som säger stopp? Bara låter gräsklipparen gå.

Utan andra liknelser så är ju vår ständige Adolf känd just för sin ansiktsbehåring. Jag har aldrig sett ens en karikatyr av honom utan hans mustasch. Han hade ju en schnurrbart, en sån där lång mustasch som var på modet runt år 1900 som gubbar kunde tvinna in i virvlar med ena handen medan de höll pipan i den andra. Det kapades i första världskrigets skyttegravar för att gasmasken skulle hålla tätt. Adolf behöll sin kapade krigsmustasch som en symbol för sin krigstjänst. Och det är som bekant lika förknippat med honom som korset är med Jesus.

Ansiktsbehåring ÄR varumärke numero uno. Bara det att ha hår på huvet symboliserar individualitet och "high energey". Mycket misstänkt att Gustav inte har fattat det. Vad begår han härnäst för avgörande omdömeslöst misstag?
Citera
2018-07-04, 23:00
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Problemet med Sionism är att det är en etablering av en sorts judisk utopia i Mellanöstern, från Nilen till Euphrates enligt Genesis 15:18

Det är viktigt, även för svenska val enligt mig då sionister har infiltrerat nationella partier runt om i hela västvärlden, samt:
1.) Visar vilken sorts moral ett parti har, Och att ockupera och stjäla någon annans land är aldrig rätt, folkmordet i Gaza är vidrigt. (JQ)
2.) Hur infiltrerat av judar ett parti är (JQ)
3.) Sionismens konsekvenser är de krig som vi ser i Mellanöstern idag och den flyktingströmmen som sker upp i Europa.
4.) Ger en fingervisning i hur partiet står angående yttrandefrihet, då sionismen är dess starkaste fiende och största censurs-anhängare

Så det är en i mitt tycke viktig fråga.
(Jag förstår om inte alla tycker det är en viktig fråga)

Tack för ett redogörande svar.

1. Där har jag isf lägre moral. :P I Sveriges fall har jag t.ex. inget problem med vår expansionistiska historia i Norden. Folkmord är knas men är ju inte en nödvändig del av sionismen (stödjer inte folkmord). Lite som att AfS vill skicka hem utlänningarna och inte döda dem. Vad gäller rätten till just det området, om vi nu ska använda oss av argumentet "först till kvarn" så var ju judarna där innan islam ens fanns ö.h.t.

2. Det handlar ju om judisk makt snarare än sionism (förstår om du slår ihop båda dessa fenomen men det gör inte jag). Enligt min enkla definition ska ju personer av sådan börd som även verkar för sina egna intressen, åka hem till Israel igen.

3. Återigen anser jag sionismen handla om att judar har sin rätta plats i Israel, inte i någon amerikansk eller Europeisk regering. I en regering som verkar för sitt eget lands intressen skulle massinvandringen som vi sett den idag aldrig tillåtas.

4. Globalismen är det.

Jag ska dock låta bli att skriva mer på det här ämnet, vill inte skräpa ner för mycket i tråden. När det kommer till kritan tror jag att alla som stödjer AfS kan enas under att vi vill det bästa för vårt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in