2018-07-04, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Tror faktiskt att vi alla kan sluta spekulera om någon annan trolig GM tills utredningen framskrider...som så många innan mig redan nämnt; SD är skäligen misstänkt av en eller flera anledningar. Det finns ´´någonting´´ som sammankopplar honom till mordet.
Bland det dummaste jag läst. Sluta spekulera om andra GM???
Dom som är så säkra på att rätt GM är misstänkt kan ju sluta skruva här på tråden, för ni tillför inget.
Med reservation på ny fakta och spekulationer på händelseförlopp.

Vi kommer tappa väldigt mycket om det inte är SD som är GM. Jag håller med att han är trolig, personligen kanske jag inte håller honom som troligast. Därför är det av intresse att se vilja mer potentiella det finns, utan att hänga ut dom på ett smutsigt sätt.

Det kan ju som någon skrev dessutom ringa in SD än mer om man släcker alla andra potentiella. Kanske ser en klarare motivbild, som jag själv fått om SD, och det hade jag inte fått om det som kommit fram dom senaste dagarna inte dykt upp.
Citera
2018-07-04, 10:44
Medlem
Såg lite andra spekulationer här på tråden nu (sitter i bil på semester, så lite svårt att skriva, läser mest).

Tror nu glömt att SD är skyldig til dinosauriernas utrotning, att han är troligast barnbarn till Hitler (det ser man på hans ögon), bilden på hans lilltå bevisar hans homosexuella nekrofila läggning och främst bilden hur han håller Festis tetran när han är 3år, behöver man säga mer?!?
Citera
2018-07-04, 10:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Frågan om hur olika formella misstankegrader skall uttydas är kanske inte jätteintressant. Det som har ifrågasatts här är väl om det är så klokt att (som många av er tycks göra) grunda sina egna misstankar mot SD på det faktum att han hålls som misstänkt av rättsväsendet.

Det blir ju ungefär som någon argumenterade i Kalamarkstråden en gång, om att Kaj Linna skulle anses vara gärningsmannen eftersom han minsann var dömd för brottet. Jag menar vad svarar man på det.

Kan du ha förståelse för att andra uppfattar den här typen av argumentation som ett cirkelresonemang?

Underbart formulerat. Dina ord sammanfattar med exakthet var vi står i fallet Wesström i dags dato. Till förfång för sexskvallrande virrpannor som styvnackat hävdar motsatsen.

SD är misstänkt för att han är misstänkt eftersom han är funnen misstänkt, alltmedan han de fakto är skäligen misstänkt så är han ju absolut misstänkt, så misstänkt att han tom, är bortom allt rimligt tvivel misstänkt.
Citera
2018-07-04, 11:05
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Bland det dummaste jag läst. Sluta spekulera om andra GM???
Dom som är så säkra på att rätt GM är misstänkt kan ju sluta skruva här på tråden, för ni tillför inget.
Med reservation på ny fakta och spekulationer på händelseförlopp.

Vi kommer tappa väldigt mycket om det inte är SD som är GM. Jag håller med att han är trolig, personligen kanske jag inte håller honom som troligast. Därför är det av intresse att se vilja mer potentiella det finns, utan att hänga ut dom på ett smutsigt sätt.

Det kan ju som någon skrev dessutom ringa in SD än mer om man släcker alla andra potentiella. Kanske ser en klarare motivbild, som jag själv fått om SD, och det hade jag inte fått om det som kommit fram dom senaste dagarna inte dykt upp.

Mitt fetade: Det är väl ändå inte du som enväldigt bestämmer VEM eller VAD som får skrivas?!
Citera
2018-07-04, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Tror faktiskt att vi alla kan sluta spekulera om någon annan trolig GM tills utredningen framskrider...som så många innan mig redan nämnt; SD är skäligen misstänkt av en eller flera anledningar. Det finns ´´någonting´´ som sammankopplar honom till mordet.

Jag håller till viss del med, det är osmakligt att rota fram privata detaljer från alla de som stod LW nära och som inte är misstänkta.
Visst om det har någon bäring på själva mordet, som att någon ex tidigare varit dömd eller visat så otrevliga karaktärsdrag som SD.
Tills vidare får ni andra faktiskt finna er i att SD är misstänkt och fyller alla kriterier som en GM för detta mord kan ha.
Citera
2018-07-04, 12:18
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Om vi nu ska vända alla stenar borde vi fundera på om SD hade flera älskarinnor som kunde se LW som en farlig rival.

ja men det verkar vara svårare av någon anledning att få fram om han haft flera relationer eller så finns det inga fler helt enkelt !
Citera
2018-07-04, 12:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Om vi nu ska vända alla stenar borde vi fundera på om SD hade flera älskarinnor som kunde se LW som en farlig rival.
Ofattbar tanke, om du förstår vad jag menar.
Citera
2018-07-04, 12:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Så du tror fortfarande på "resultat från NFC". Så naivt att ta till sej det. Det finns inga prover som "väntar på svar". Det tar inte så här lång tid. HÖGST en vecka. I ett pågående avsvalnande mordfall går det ännu fortare. Så vänligen svälj inte lögnerna åklagaren matar er med. Herregud....

FEL!

Efter dubbelmordet i Mantorp förra sommaren
tog det ända till hösten innan provsvaren var klara
och Gyllensvanen kunde plockas in.
Citera
2018-07-04, 13:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag får en känsla av att SD håller en allmän föreställning. Han kanske t o m njuter av den. HD ser inte heller ut att må dåligt och är med på arrangerad bild med ett leende.
Fundering; har JG övergett sällskapet och dragit sig undan teamet?

Ja, narcissiten njuter säkert av all
uppmärksamhet han får.

Hur dum/blåögd/godtrogen är HD egentligen?

Varför vill hon umgås med honom och varför
skyddar hon inte sina barn?
Citera
2018-07-04, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Fick vi något svar på denna fundering?

Vi vet tyvärr väldigt lite om SDs uppväxt, ngn hade ngn info om hans syskon initialt men fick rådet att inte blanda in dem. Å andra sidan har LWs liv granskats med lupp, så vore inte fel att veta mer om MGM.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-07-04 kl. 14:05.
Citera
2018-07-04, 13:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liinor
Hej!
Har läst och följt denna tråd sporadiskt och inte läst alla inlägg. Har för mig att någon skrev att någon hade en vän som dejtat/skrivit Med LW på Tinder??? Tanken att någon okänd Tinderdejt som en möjlig GM redan avhandlats eller?

Någon skrev direkt att det handlade om någon annan,
yngre som hade samma namn som BO.
Citera
2018-07-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ja men det verkar vara svårare av någon anledning att få fram om han haft flera relationer eller så finns det inga fler helt enkelt !

Jo det läcker mindre om SDs relationer även om många i tråden vittnat om hans konstanta grova sexuella anspelningar. Ännu mindre får vi veta om HD, henne verkar de flesta mest tycka synd om och vilja skydda. Fint tänkt men det står i skarp kontrast till alla rykten om LW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in