2018-07-04, 08:20
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du dränker frågan i ord istället för att medge du hade fel.
Om vi kokar ner vad du tror så kan jag försäkra dig att byskvallret (utsagorna och förmodade varandras alibin) från församlingen i högsta grad bidragit till att stärka misstanken mot SD. Liksom det snaskiga misstänkliggörandet från församlingen i tråden avser att göra .

Du kan väl för allt i världen inte vara så dum att du tror församlingen varit objektiva hos polisen och bara hänger sig till baktalari här i tråden? Vi får verkligen hoppas att polisen INTE är Equmeni medlem. Fan vet!

Equmeni församlingens och polisens byk behöver tvättas offentligt för att allmänheten ska kunna känna tillit till att fallet utretts på för vårt samhälles bästa,

Jag tillhör de som anser att mordutredningen bör skötas av en extern grupp utredare som ej är färgade eller har kopplingar till offret eller olika grupperingar i Örebro. Dock förstår jag inte ditt "tjat" om Equmeniaförsamlingen i tråden. Är det för att någon i Dagen har uttalat sig om att församlingsmedlemmar varit aktiva o tråden och inte bör ägna sig åt det?

Jag är inte en församlingsmedlem, har inga kopplingar till någon inblandad (tack och lov) och har följt tråden från start. Får känslan av att det snarare förekommer mindre baktaleri än det vanliga i trådar och det som förekommer säger inget om att det skulle vara församlingsmedlemmar i Equmenia.

Nåväl, snart kommer den tekniska bevisningen bekräfta eller dementera SD som Skäligen misstänkt. Hoppas "förtur i förturen" gör att det inte tar alltför lång tid.
Citera
2018-07-04, 08:36
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag tillhör de som anser att mordutredningen bör skötas av en extern grupp utredare som ej är färgade eller har kopplingar till offret eller olika grupperingar i Örebro. Dock förstår jag inte ditt "tjat" om Equmeniaförsamlingen i tråden. Är det för att någon i Dagen har uttalat sig om att församlingsmedlemmar varit aktiva o tråden och inte bör ägna sig åt det?

Jag är inte en församlingsmedlem, har inga kopplingar till någon inblandad (tack och lov) och har följt tråden från start. Får känslan av att det snarare förekommer mindre baktaleri än det vanliga i trådar och det som förekommer säger inget om att det skulle vara församlingsmedlemmar i Equmenia.

Nåväl, snart kommer den tekniska bevisningen bekräfta eller dementera SD som Skäligen misstänkt. Hoppas "förtur i förturen" gör att det inte tar alltför lång tid.

Jag förstår inte heller det här surrandet om Equmeniakyrkan. Jag har frågat om detta tidigare och då hänvisades till en artikel i Dagen, den du avser ovan. Enligt mig känns det överilat att tro att majoriteten här inne bedriver någon slags församlingskampanj, utifrån ett ynka uttalande i en tidning. Själv är jag helt oreligiös.
Citera
2018-07-04, 08:50
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag förstår inte heller det här surrandet om Equmeniakyrkan. Jag har frågat om detta tidigare och då hänvisades till en artikel i Dagen, den du avser ovan. Enligt mig känns det överilat att tro att majoriteten här inne bedriver någon slags församlingskampanj, utifrån ett ynka uttalande i en tidning. Själv är jag helt oreligiös.

Ja det var ett fasligt tjat om församlingen från Snoris.
Jag tror heller inte på någon gud. Däremot tror jag på SD till hundra procent numera, tidigare i tråden lämnade jag öppet för annan närstående.

Av vad som framkommit hittills så ser jag ingen annan GM än SD.

Och nej, jag har heller inga kopplingar till dessa människor och jag pysslar inte med geocaching.
Citera
2018-07-04, 08:55
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror heller inte på någon gud. Däremot tror jag på SD till hundra procent numera, tidigare i tråden lämnade jag öppet för annan närstående.

Och nej, jag har heller inga kopplingar till dessa människor och jag pysslar inte med geocaching.

Tror Snoris försöker få fram att det är församlingsmedlemmar som förhörts av polisen och snackat illa om SD.
Eller så vill han få fram att utredarna även är medlemmar i församlingen och att de då skulle vara färgade och lyssna på skvallret om SD
Det var pga dessa förhör och annat löst byskvaller som SD blev skäligen misstänkt menar nog Snor-Johan
Att det inte finns mer på honom än så.
Men det är svårt stt hänga med i hans inlägg, vad han egentligen menar.

Jag håller dock inte med i det han skriver!
Citera
2018-07-04, 09:07
Medlem
Hej!
Har läst och följt denna tråd sporadiskt och inte läst alla inlägg. Har för mig att någon skrev att någon hade en vän som dejtat/skrivit Med LW på Tinder??? Tanken att någon okänd Tinderdejt som en möjlig GM redan avhandlats eller?
Citera
2018-07-04, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liinor
Hej!
Har läst och följt denna tråd sporadiskt och inte läst alla inlägg. Har för mig att någon skrev att någon hade en vän som dejtat/skrivit Med LW på Tinder??? Tanken att någon okänd Tinderdejt som en möjlig GM redan avhandlats eller?

Vilket motiv skulle en Tinder date ha att mörda henne? Alla män hon faktiskt umgåtts lite mer med har ju flera ggr redovisats här.
Citera
2018-07-04, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Vilket motiv skulle en Tinderdate ha att mörda henne? Alla män hon faktiskt umgåtts lite mer med har ju flera ggr redovisats här.

Om vi nu ska vända alla stenar borde vi fundera på om SD hade flera älskarinnor som kunde se LW som en farlig rival.
Citera
2018-07-04, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Instämmer. För mig var han given GM från början. Sedan kom det upp en del i tråden som fick min magkänsla att svaja lite åt ett ännu hemskare scenario. Allt är hemskt som det är ändå givetvis.
Men nu finns ingen annan MGM än SD enligt mig.
Citera
2018-07-04, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du dränker frågan i ord istället för att medge du hade fel. Läs på innan du skriver nästa gång.
Om vi kokar ner vad du tror så kan jag försäkra dig att byskvallret (utsagorna och förmodade varandras alibin) från församlingen i högsta grad bidragit till att stärka misstanken mot SD. Liksom det snaskiga misstänkliggörandet från församlingen i tråden avser att göra .

Du kan väl för allt i världen inte vara så dum att du tror församlingen varit objektiva hos polisen och bara hänger sig till baktalari här i tråden? Vi får verkligen hoppas att polisen ser igenom skvallret dvs, INTE är Equmeni medlem. Fan vet!

Equmeni församlingens och polisens byk behöver tvättas offentligt för att allmänheten ska kunna känna tillit till att fallet utretts på för vårt samhälles bästa,

Det är en sammanfattning om vad som enligt lag menas med just "skäligen misstänkt". Ett ytterst informativt och väl utfört sammanställning som vi alla har stor nytta av att ta del av. Åtminstone lärde jag mig något nytt.

Vissa inlägg har uppenbart baserats på helt felaktiga förutsättningar/antagande som inte är korrekta enligt lagen.

Om alla har förstånd att ta till sig av vad lagen säger och hur den tillämpas kan vi utgå från samma gemensam grund i diskussion framöver. Åtminstone i den frågan.
Citera
2018-07-04, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liinor
Hej!
Tror faktiskt att vi alla kan sluta spekulera om någon annan trolig GM tills utredningen framskrider...som så många innan mig redan nämnt; SD är skäligen misstänkt av en eller flera anledningar. Det finns ´´någonting´´ som sammankopplar honom till mordet.
Citera
2018-07-04, 10:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en sammanfattning om vad som enligt lag menas med just "skäligen misstänkt". Ett ytterst informativt och väl utfört sammanställning som vi alla har stor nytta av att ta del av. Åtminstone lärde jag mig något nytt.

Vissa inlägg har uppenbart baserats på helt felaktiga förutsättningar/antagande som inte är korrekta enligt lagen.

Om alla har förstånd att ta till sig av vad lagen säger och hur den tillämpas kan vi utgå från samma gemensam grund i diskussion framöver. Åtminstone i den frågan.
Frågan om hur olika formella misstankegrader skall uttydas är kanske inte jätteintressant. Det som har ifrågasatts här är väl om det är så klokt att (som många av er tycks göra) grunda sina egna misstankar mot SD på det faktum att han hålls som misstänkt av rättsväsendet.

Det blir ju ungefär som någon argumenterade i Kalamarkstråden en gång, om att Kaj Linna skulle anses vara gärningsmannen eftersom han minsann var dömd för brottet. Jag menar vad svarar man på det.

Kan du ha förståelse för att andra uppfattar den här typen av argumentation som ett cirkelresonemang?
Citera
2018-07-04, 10:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Hej, Honan6
Du är en av dom som inger mest förtroende i tråden utan att i den projicera din egna sexuella preferenser. Följer med intresse din inlägg.
Vill vara tydlig med att jag INTE avfört SD som GM även om jag är medveten om att min indignation över sexskvalleret kan och har uppfattats av mindre nogräknande inläggare som det.

SD som GM är enligt mitt förmenande i dagsläget fullständigt uttömd och ligger med nödvändighet i träda intill vi har mer tillförlitliga uppgifter att gå på. Ponera att SD blir dömd för mordet så kommer för alltid fallet förföljas av svårförbisedd misstanke att han offrats på den sexuella moralens altare. Detta får inte hända. Vår allas fantasifulla galenskaper knutby i färskt minne.

Därför bör vårt intresse riktas till att belysa det som ännu inte belysts dvs, bl,a, Equmeniaförsamlingens kopplingar till polishuset och den ev, påverkan det isf haft på utredningen.
Instämmer i kravet att beslutsfattare skyndsamt ser till att mordutredningen övertas av en extern grupp utredare icke att förglömma ny Åk..

NFC är tyvärr bombarderade av dom nu i media så uppmärksammade högst prioriterade skjutningarna samt
dom mycket resurskrävande våldtäcktmålen. Förståeligt emedan polisen är under hård medial och politisk press. Tillägger jag äger fullt förtroende för vår poliskårs kompetens att lagföra dom dom med rätta ska lagföras. Min misstro mot polisen rör enkom fallet Wenntröm och polishuset Örebro.

Som någon nämnt i tråden så är INTE "vårat mål" heller kvalificerat på prioreteringsgrunden att en person är häktad.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-04 kl. 10:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in