Citat:
Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.
En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.
Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?
Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.
Hen har dessutom ordentligt styrkt alibi, så tänk inte ens tanken.
EDIT: Ändrade lite, jag vet inte säkert att de delade hotellrum. Jag var inte där.
En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.
Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?
Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.
Hen har dessutom ordentligt styrkt alibi, så tänk inte ens tanken.

EDIT: Ändrade lite, jag vet inte säkert att de delade hotellrum. Jag var inte där.
Intressant information!
Om det du skriver stämmer är det också ett bra exempel på hur man nu arbetar för att samla in fakta och bevis från många håll.
Jag hoppas och tror (faktiskt) att man kan få ihop så mycket från den stora umgängeskrets som LW omgivit sig med. Finns säkert många bra vittnen som kan styrka den bild som delvis skymtat fram här av mgm. Dvs att det finns mer än de två anmälningar som LW gjort.
LW kanske inte skrivit dagbok som Tova (som mördades i Hudiksvall) gjorde, men hon kan ha berättat för andra, hon kan ha skrivit till vänner (hoppas!!!) och andra kan ha sett (hoppas!!!).
Jag (vill) tror att man trots alla missar ändå kan få ihop något.
Tror ändå på att det är ett impulsmord, inte planerat särskilt noga.
Magkänslan som jag har gör att det är en person som har länge känt ett agg, en vilja att kunna kontrollera LW.
Tycker inte om bilderna på SD som gör grimaser och fånar sig i den situation han nu befinner sig.
Vet dock att många människor i djup sorg kan reagera helt olika. Inte alls säkert att den som gråter mest är den som sörjer mest. Man kan också gräva ner sig i olika projekt, arbeten för att slippa tänka på (fly) från det obehagliga. En del grubblar istället nattetid i sin ensamhet, kan ha svårigheter med sömnen, dålig aptit, men utåt sett inte visar så mycket.
Men får en dålig känsla ändå av bilderna på SD. Kanske det beror mer på mig själv, att jag känner att det är opassande? Vet inte. Vi får väl se.
Mitt kort på SD stärks av din berättelse.