2018-07-03, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Flickvännens mor, eller styvmor (annat efternamn) är brottsoffersamordnare inom polisen i Örebro. Hon är säkert ett gott stöd för de tre barnen med sin erfarenhet.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Tack för att du letade rätt på inlägget!
Citera
2018-07-03, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack för svar! Ja, precis att det finns en kvinnlig polis som är stöd för
UW samt barnen lär finnas. Samt att N:s flickväns mamma jobbar inom
polisen. Kanske är samma person/polis?

Den mörkhåriga kvinnan som sågs rökandes på UW:s tomt kom vi fram
till att det förmodligen var H*nn*, den kvinna som LW i bloggen benämner
som "vår extradotter". (Den kvinnan är väl dock inte polis.)
Att det skrivits i tråden att sonens ev flickvän har en mamma som är polis har jag läst i tråden (sant eller ej).
Men att det finns en kvinnlig polis som är stöd för UW "lär finnas" var finns det i tråden?
Citera
2018-07-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Vem har sagt att ML var irriterad över Norge? vem ger dig all info? eller försöker du skapa trådsanningar?
Försöker skriva om jag spekulerar, vet eller hört på det jag skriver. Det är ju i sig inget bevis på att jsg inte skapar trådsanningar. Det måste ni utvärdera kritiskt.
Skriver (försöker) om jag hört nått, men tvivlar själv. Försöker vara totalt transparent där det går. Vissa faktauppgifter kan jag inte släppa, mest för källan, men även för utredningen. Dom uppgifterna både styrker och stryker SD som GM, men inget entydigt.

Mina källor är främst andra geocachare, A som hört det från B som såg det hos C, typ.

Var det tillräckligt luddigt?
Citera
2018-07-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Försöker skriva om jag spekulerar, vet eller hört på det jag skriver. Det är ju i sig inget bevis på att jsg inte skapar trådsanningar. Det måste ni utvärdera kritiskt.
Skriver (försöker) om jag hört nått, men tvivlar själv. Försöker vara totalt transparent där det går. Vissa faktauppgifter kan jag inte släppa, mest för källan, men även för utredningen. Dom uppgifterna både styrker och stryker SD som GM, men inget entydigt.

Mina källor är främst andra geocachare, A som hört det från B som såg det hos C, typ.

Var det tillräckligt luddigt?

eh, ja, tack!
Citera
2018-07-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Att det skrivits i tråden att sonens ev flickvän har en mamma som är polis har jag läst i tråden (sant eller ej).
Men att det finns en kvinnlig polis som är stöd för UW "lär finnas" var finns det i tråden?

Se skribenten Snor-Johans inlägg #13945 här ovan där
denne länkar till inlägg av skribent MmeDupin från 21/5,
som skriver att flickvännens mor/styvmor är
brottsoffersamordnare inom polisen i Örebro och säkert
ett gott stöd för UW:s familj.
Citera
2018-07-03, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om SD sen fortsatte skriva likt de inlägg han postade till den unga M*j* i dykbloggen, så skulle man nog först fundera på hur det stod till i huvudet på honom och sen negligera. Om det inte skulle hjälpa, så uppstår nog en viss svårhanterbar rädsla. Hur agera mot en du trott var en vän?

LW valde att anmäla SD för trakasseri/ofredande, men återtog anmälan. Nästa anmälan blev när SD tog och tryckte ned hennes huvud och knogade hennes skalle. Var det så att LW ville prata ut om sms-trakasseriet över en fika, men SD ville att hon skulle vara tyst och tillfredsställa honom? Spekulation p g a det var en märkligt grepp/sätt att försöka få ut henne ur bilen.

Nedan saxat från Expressen 1 juni:
"En första anmälan upprättades redan månaderna innan, i november 2016. Den gången handlade det om ofredande.

Lena sparade mannens meddelanden

Expressen har tagit del av en kraftigt maskad version av anmälan där det framgår att det handlar om meddelanden som skickats. I skrivelsen står:

"Målsägaren har sparat alla sms och mms"

"Förundersökning inleds. Det finns anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats"

Ärendet avslutades när Lena Wesström drog tillbaka sin anmälan."

Det verkar uppenbart vara ensidiga meddelanden från SD till LW förmodligen likt de vi sett i dykarbloggen (SVARA! SVARA! SVARA!).

Jag tror LW blev både skakad/rädd för denna mörka sida av SD och lämnade in en anmälan pga det. Tydligen har det förekommit likartade inslag tidigare men inte i denna omfattning, enligt vissa skribenter. Jag tror dock LW likt många andra kvinnor anförtror sig till sina nära kompisar för stöd, kraft och råd. Vid denna anmälan hade hon samlat alla SMS och MMS han överöste henne med och tog med sig när hon skulle lämna in anmälan.
Som jag förstått var det en ansenlig bunt.

Av rädsla för följderna, att det skulle få SD att förvärra situationen ytterligare, återtog hon anmälan. Som många kvinnor ofta gör av just samma skäl. Rädsla för vedergällningen.
Citera
2018-07-03, 10:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du verkar ha haft en fin vänskap med LW och era samtal tyder på ett djup. Du dementerar ett eventuellt pågående förhållande och att hon inte var intresserad av det. Tidigt i tråden namngav jag en man som LW hade ett djupt och längre förhållande med och detta förhållande var mycket hemligt. Det fanns personliga skäl till att detta absolut inte fick komma ut. Denna man presenterades för barnen som mammas pojkvän och en handfull personer i LWs krets visste om den. Vill minnas att någon i tråden direkt bad oss glömma det namnet också. Så även om din relation till LW innefattade delande av innersta tankar kan du aldrig vara helt säker på frågan om pågående förhållande.

Du är inte särskilt trovärdig om du påstår att hon hade ett allvarligt förhållande som var mycket hemligt men hon hade presenterat mannen för barnen. Det barn vet är nästan aldrig hemligt och de hade nog tyckt att det hade varit konstigt om hon bett dem att hålla det hemligt. Barn tycker ofta det är extra roligt att för sina bästa vänner berätta saker som är hemliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Mycket av informationen kommer faktiskt från BOs son som pratat med allt för många. Kompisar som pratat med föräldrar som nu pratar med bekanta. Med "flera förhållanden" så är min tolkning av situationen att hon utåt benämnt männen som "vän" eller "kompis" på sociala medier men dessa har sovit kvar i moderns säng. Med "löper parallellt" så handlar det om att dessa män funnits med i bilden när annan skribent säger att BO haft en relation med SD.

Det är väldigt konstigt att du skriver att sonen har pratat med för många. Barn pratar, det är väldigt normalt. Känner du ingen lärare som kan tala om för dig hur mycket barn berättar om vad som händer hemma? Föräldrar skulle bara veta.
Citera
2018-07-03, 10:51
Medlem
Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.

En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.

Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?

Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.

Hen har dessutom ordentligt styrkt alibi, så tänk inte ens tanken.

EDIT: Ändrade lite, jag vet inte säkert att de delade hotellrum. Jag var inte där.
Senast redigerad av Dahliabelle 2018-07-03 kl. 11:24.
Citera
2018-07-03, 10:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det verkar uppenbart vara ensidiga meddelanden från SD till LW förmodligen likt de vi sett i dykarbloggen (SVARA! SVARA! SVARA!).

Jag tror LW blev både skakad/rädd för denna mörka sida av SD och lämnade in en anmälan pga det. Tydligen har det förekommit likartade inslag tidigare men inte i denna omfattning, enligt vissa skribenter. Jag tror dock LW likt många andra kvinnor anförtror sig till sina nära kompisar för stöd, kraft och råd. Vid denna anmälan hade hon samlat alla SMS och MMS han överöste henne med och tog med sig när hon skulle lämna in anmälan.
Som jag förstått var det en ansenlig bunt.

Av rädsla för följderna, att det skulle få SD att förvärra situationen ytterligare, återtog hon anmälan. Som många kvinnor ofta gör av just samma skäl. Rädsla för vedergällningen.

Håhåjaja!
Allt som på något sätt indkerar på något annat än SD som GM avfärdar du alltså med den paranoida, helgarderande vanföreställningen att det är SD som ligger bakom.

Du lägger sannerligen inte så mycket vikt i att bli tagen på allvar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-03 kl. 10:56.
Citera
2018-07-03, 11:07
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dahliabelle
Angående m.g.l. (ML) så vet jag att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.

En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.

Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?

Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.

Välkommen till tråden och tack för ny och intressant info! Håller med om att det låter som att ofredandet då kan ha varit hot om att läcka (naken?)bilder på nätet el dylikt.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-07-03 kl. 11:12.
Citera
2018-07-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahliabelle
Angående m.g.l. (ML) så vet jag att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.

Tänker inte ens tanken åt det hållet, men att det finns ytterliga kontaktytor på relationsplanet gör ju svartsjukedpåret med aktuellt!
Utförlig och bra info!
Citera
2018-07-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Håhåjaja!
Allt som på något sätt indkerar på något annat än SD som GM avfärdar du alltså med den paranoida, helgarderande vanföreställningen att det är SD som ligger bakom.

Du lägger sannerligen inte så mycket vikt i att bli tagen på allvar.

LWs anmälningar riktade sig specifikt mot SDs beteende, eller hur? Hade likartade tagits upp mot andra hade jag givetvis nämnt dom. Sådana finns dock inte.

Avfärdar du polisutredning och Åklagare samt TR som fattade beslutet om att SD är skäligen misstänkt för mordet också som paranoida vanföreställningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in