2018-07-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt tidigare inlägg av skribenten Sh.Holmes så hade LW
och ML varit ett par för flera år sedan, men de var numera
enbart vänner. Så att de skulle ha ett kärleksförhållande nu
under våren verkar på de grunderna mindre sannolikt.

Så här lyder en delar från en logg från LW (2017-10-23):
Samtidigt, i en annan del av Köping sitter m.g.l i sin bil, med fören vänd mot väster. Vi ska ses i kväll och han har jobbat till fem. "Hur långt har du kommit? Det är FTF-jakt här!" 40 min kvar. Gah! Vill gärna åka tillsammans, inte så kul kamratskap att åka ifrån på eget äventyr när vi just ska ses. Men stor-FTF:aren är storsint och tycker jag ska åka, han kan komma efter, det kanske tar tid att hitta?

Tyder på att dom ska ses på kvällen utan geocaching. Texten och innebörden kan MYCKET väl vara att dom just är kamrater och INGET annat. Frågan om vad nyskild har för tidsspann.

Men med feedback att dom hade en relation tillsammans med att han vart irriterad på Norgeresan, tillsammans med att LW inte var intim öppet inför ML på Läckö eventet, så lutar jag mer att det var mer än bara kamratskap, det fanns känslor. TROR JAG!
Citera
2018-07-03, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om jag minns rätt så "pingade" mobilen torsdagen den 18 maj,
möjligen på eftermiddagen, osäker på det.
Bör rimligen tyda på att någon knäppte på den, någon som rimligen
hade tillgång till den.

Var fanns SD när mobilen "pingade", fullt upptagen med att
försöka snacka sig in i USA, eller mins jag helt fel?

Ska nog vara fredag eller så va det den 17 maj,
någon som vet får rätta mig i så fall.
Den pingades väl ganska direkt till området, men hittades inte. Det var därför hundarna var feldirigerade (fast jag tycker att det var rätt dirigerat om dom hade ping i det området).
SD flög till USA på onsdagen (är jag nästan säker på)
Citera
2018-07-03, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Den pingades väl ganska direkt till området, men hittades inte. Det var därför hundarna var feldirigerade (fast jag tycker att det var rätt dirigerat om dom hade ping i det området).
SD flög till USA på onsdagen (är jag nästan säker på)

Nu hittade jag lite.
Men poängen är, var fanns SD?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzR16/polisen-har-lokaliserat-lenas-telefon-till-naromradet

Citat:
Hundpatruller har letat under hela fredagen efter dels mobilen och dels andra saker som kan knytas till 45-åriga Lena Wesström.

Alldeles intill bostaden i villaidyllen där Lena senast sågs ligger ett stort skogsområde. Det är främst där polisen har koncentrerat sina sökinsatser.

Under fredagseftermiddagen utökades avspärrningen ytterligare kring Lenas hus.

Polisen vill inte berätta vad den åtgärden beror på.

– Jag kan inte kommentera det heller, säger Christina Hallin på polisen.

Citera
2018-07-03, 09:57
Medlem
Citat:
Nu hittade jag lite.
Men poängen är, var fanns SD?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzR16/polisen-har-lokaliserat-lenas-telefon-till-naromradet
For på onsdagen till USA, men fick väl vända. Uppgifter om england kan stämma med en mellanlandning där, kanske en eller flera övernattningar, och sen tillbaka till Sverige. Någon skrev väl att han åkte bil med JG på fredagen, var det denna fredag som avsågs?
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-03 kl. 09:58. Anledning: miss
Citera
2018-07-03, 09:59
Medlem
Citat:
For på onsdagen till USA, men fick väl vända. Uppgifter om england kan stämma med en mellanlandning där, kanske en eller flera övernattningar, och sen tillbaka till Sverige.

Vem knäppte på mobilen?
Citera
2018-07-03, 10:05
Medlem
Citat:
Jag ställer frågan igen, för nått känns fel!
Jag har två uppgifter om ML (m.g.l.) och LW:s relation. Den ena är att den ligger längre tillbaka i tiden och den andra är att den var nu under våren.
Det som talar för att dom hade nått mellan sig under våren är loggar och att ML vart irriterad att LW skulle till Norge med BeholderX. Kan vara så enkelt att dom är bra vänner och hans irritation var att han ville med eller att dom pratat om att han och LW skulle åka, men det lät inte så enligt vittnet.

Sedan kommer vi till att ML tydligen är nyskild, NÄR? Då stämmer det eventuellt bättre att han kan haft en relation under våren.
Om hans relation var längre tillbaka i tiden, när i så fall och hur länge var han gift. Var det med en otrohetsaffär i så fall? Otäckt lik dom förutsättningarna SD har....

Sedan gillade jag inte dimridån som kom här i tråden att "glöm ML, han var i USA", men det visade sig att han kom hem den helgen.

Snälla, skriv inte nu "Sluta, SD sitter skäligen". Om vi släcker denna bubbla, kanske vi även kan närma oss SD om han är skyldig.... Tills SD är dömd så tror jag att vi ska spåna öppet om möjligheter.

Vem har sagt att ML var irriterad över Norge? vem ger dig all info? eller försöker du skapa trådsanningar?
Citera
2018-07-03, 10:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det här har jag missat, finns det en kvinnlig polis inom
Örebropolisen som har en nära relation med UW? Eller är
det äldste sonen N:s flickväns mamma som avses?
Nja, nära relation vet jag inte. De uppgifter jag har läst här i tråden är att det finns en polis som fungerar som typ målsägarbiträde eller brottsofferstödjare åt UW:s familj, och att hon skall ha varit till stort stöd för dem. Sedan finns det tydligen en mamma till sonens flickvän som också är polis. En okänd kvinna skall ha setts rökandes på tomten, och det har också spekulerats om att UW har ett nytt förhållande. Möjligen skulle alla de här uppgifterna kunna röra en och samma kvinna. Skulle ju också kunna vara hon som ger UW och NW alibi, något som de enligt uppgifter här i tråden tydligen skall ha.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-03 kl. 10:13.
Citera
2018-07-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, nära relation vet jag inte. De uppgifter jag har läst här i tråden är att det finns en polis som fungerar som typ målsägarbiträde eller brottsofferstödjare åt UW:s familj, och att hon skall vara till stort stöd för dem. Sedan finns det tydligen en mamma till sonens flickvän. En okänd kvinna skall ha setts rökandes på tomten, och det har också spekulerats om att UW har ett nytt förhållande. Möjligen skulle alla de här uppgifterna kunna röra en och samma kvinna. Skulle ju också kunna vara hon som ger UW och NW alibi, något som de enligt uppgifter här i tråden ju tydligen skall ha.
Var i tråden har Du läst om "en polis som fungerar som typ målsägarbiträde eller brottsofferstödjare åt UW:s familj"?
Har det framkommit i tråden att någon gett UW och NW alibi...
Undrar bara eftersom jag tyckt mig läsa allt i tråden men kan ha missat något!
Citera
2018-07-03, 10:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Var i tråden har Du läst om "en polis som fungerar som typ målsägarbiträde eller brottsofferstödjare åt UW:s familj"?
Kan leta fram inlägg om brottsofferstödjaren senare om ingen annan har bättre koll. Angående att de har alibi finns det många tidigare inlägg.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-03 kl. 10:21.
Citera
2018-07-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, nära relation vet jag inte. De uppgifter jag har läst här i tråden är att det finns en polis som fungerar som typ målsägarbiträde eller brottsofferstödjare åt UW:s familj, och att hon skall vara till stort stöd för dem. Sedan finns det tydligen en mamma till sonens flickvän. En okänd kvinna skall ha setts rökandes på tomten, och det har också spekulerats om att UW har ett nytt förhållande. Möjligen skulle alla de här uppgifterna kunna röra en och samma kvinna. Skulle ju också kunna vara hon som ger UW och NW alibi, något som de enligt uppgifter här i tråden tydligen skall ha.

Tack för svar! Ja, precis att det finns en kvinnlig polis som är stöd för
UW samt barnen lär finnas. Samt att N:s flickväns mamma jobbar inom
polisen. Kanske är samma person/polis?

Den mörkhåriga kvinnan som sågs rökandes på UW:s tomt kom vi fram
till att det förmodligen var H*nn*, den kvinna som LW i bloggen benämner
som "vår extradotter". (Den kvinnan är väl dock inte polis.)
Citera
2018-07-03, 10:20
Medlem
Citat:
Vem knäppte på mobilen?
Kan den inte varit på hela tiden men polisen pinglade den inte direkt?
Kan varit barn annars som hittat den, slagit på den, sen flyttat den som gjorde det svårt att lokalisera den innan den dog.
Citera
2018-07-03, 10:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

MmeDupin:2018-05-21, 00:10
Flickvännens mor, eller styvmor (annat efternamn) är brottsoffersamordnare inom polisen i Örebro. Hon är säkert ett gott stöd för de tre barnen med sin erfarenhet.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Det börjar lukta illa. Är hon möjligtvis också medlem i församlingen så luktar det ruttet.,
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-03 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in